Δραματική και απαιτητική ήταν η πρώτη αγωνιστική μέρα στο φετινό Rally Χιλής, με τον Ott Tanak να θέτει τον ρυθμό για τους υπόλοιπους. Στην καταδίωξη του Εσθονού πρωταγωνιστές οι Suninen και Evans.
Η επιστροφή των κορυφαίων πληρωμάτων του WRC στη Λατινική Αμερική σηματοδοτήθηκε από πολλές εξόδους και οριακές καταστάσεις σε όλες τις κατηγορίες του θεσμού, χάρη στην έλλειψη πρόσφυσης των ταχύτατων ειδικών της Παρασκευής. Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός όλων αυτών με τις νέες σημειώσεις για τις νέες διαδρομές απεδείχθη τρομερά απαιτητικός.
Την αυλαία άνοιξε ο Ott Tanak με τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο πέρασμα από την ειδική Pulperia, ενώ η συνέχεια χαρακτηρίστηκε από μεγάλες επιδόσεις του Elfyn Evans για να βρεθεί να ηγείται του αγώνα υπέρ του εντυπωσιακού Teemu Suninen, με τον Tanak ακριβώς από πίσω τους. Αυτός που δεν κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό της πρώτης ειδικής – πόσο μάλλον στο μεσημβρινό service – ήταν ο Esapekka Lappi, με τον Φινλανδό να χάνει τα φρένα πριν τη τελευταία στροφή της ειδικής, που είχε ως συνέπεια μια βίαια έξοδο για τον πλήρωμα της Hyundai.
Παρόμοια μοίρα περίμενε τον Pierre-Louis Loubet στην τρίτη ειδική, με τον νεαρό Γάλλο να βγαίνει εκτός δρόμου υπό ασυνήθιστες συνθήκες, καθώς ο ίδιος αρνήθηκε να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες στο τι προκάλεσε την εντυπωσιακή εγκατάλειψή. Αυτός ήταν και ο τρίτος συνεχόμενος αγώνας στον οποίο δεν είδε την καρό σημαία τερματισμού, είτε λόγω οδηγικών λαθών, είτε εξαιτίας των φετινών θεμάτων αξιοπιστίας της M-Sport.
Στο απογευματινό σκέλος της ημέρας, βγήκε στην αντεπίθεση ο Ott Tanak, έχοντας μία σπάνια ευκαιρία να εξερευνήσει τα όρια του Puma Rally1. Κύριος αντίπαλός του σε αυτή τη φάση του αγώνα ήταν ο Teemu Suninen, όμως ο Εσθονός κατάφερε να τον κρατήσει πίσω του μέχρι και το τέλος της ημέρας, με την διαφορά τους να στέκει στα 4,2 δευτερόλεπτα.
Την τρίτη και τέταρτη θέση καταλαμβάνουν αντίστοιχα οι Elfyn Evans και Thierry Neuville αντίστοιχα. Ο Ουαλός παρά τον γρήγορο ρυθμό του βρέθηκε οριακά πίσω από τους δύο πρωτοπόρους, μόλις 8,5 δευτερόλεπτα από τον Suninen. Ο Βέλγος της Hyundai από την άλλη μετά από ένα αργό ξεκίνημα βρήκε τον ρυθμό για να ανέβει μερικές θέσεις στην κατάταξη, έχοντας στο στόχαστρο μία θέση στο βάθρο.
Δύσκολη μέρα είχε ο Kalle Rovanpera, αφού η θέση εκκίνησής του στις ειδικές τον έθεσε σε τρομερό μειονέκτημα σε σχέση με τους αντιπάλους του, ενώ ταυτόχρονα ένα λάθος στην τελευταία ειδική του αγώνα του κόστισε πολύτιμα δευτερόλεπτα και την τέταρτη θέση από τον Neuville. Σίγουρα θα προσπαθήσει σκληρά τις υπόλοιπες μέρες για να ανακάμψει το χαμένο έδαφος. Μόλις 6,9 δευτερόλεπτα πίσω του τερμάτισε την ημέρα ο ομόσταυλός του Takamoto Katsuta, έπειτα από μία απαιτητική μέρα για τον ίδιο, αφού ποτέ δεν βρήκε το απαιτούμενο ρυθμό για τις γρήγορες ειδικές της Χιλής.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Munster, Pajari, Solberg και Heller. Οι δύο πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί της κατηγορίας Rally1 έδειξαν καλά δείγματα γραφής, μέσα σε μια περίοδο συνεχόμενης οικειότητας με το Ford Puma, ενώ φαίνεται πως διασκεδάζουν κάθε στιγμή οδηγώντας στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού.
Οι Pajari και Solberg ήταν οι πρώτοι της κατηγορίας WRC2, με τον δεύτερο να υποφέρει από μία σπασμένη πίσω ανάρτηση, με την διαφορά μεταξύ τους να αυξάνεται στα 13,3 δευτερόλεπτα.
Σημαντικό είναι να τονίσουμε πως ούτε ο Lappi αλλά ούτε και ο Loubet θα επανεκκινήσουν αύριο, καθώς οι έξοδοί τους προκάλεσαν ανεπανόρθωτες ζημιές στο σασί αλλά και στο κλουβί ασφαλείας των αυτοκινήτων.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται με την έβδομη ειδική του αγώνα στις 13:57 ώρα Ελλάδος.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα μετά την πρώτη μέρα του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify