Μία πετυχημένη επιλογή ελαστικών έδωσε στον Ott Tänak ένα σημαντικό προβάδισμα υπέρ του Teemu Suninen στο τέλος της δεύτερης μέρας του Rally Χιλής. Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Thierry Neuville.
Μία από τις μεγαλύτερες μέρες της σεζόν περίμενε τα κορυφαία πληρώματα του WRC, με τα 154 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών να προκαλούν πονοκέφαλο στις ομάδες όταν έφτασε η ώρα για την επιλογή των κατάλληλων ελαστικών. Όπως απεδείχθη, το πρωινό loop ήταν και το πιο δραματικό.
Ο Ott Tänak, οδηγώντας ένα Puma Rally1 για τη βρετανική ομάδα της M-Sport Ford, ξεκίνησε την προτελευταία ημέρα του αγώνα μόλις 4,2 δευτερόλεπτα μακριά από τον κύριο αντίπαλό του, Teemu Suninen. Όμως κατάφερε να ξεφύγει από τον ανταγωνισμό, και πάλι χάρη σε μια έξυπνη στρατηγική. Σε αντίθεση με τις γρήγορες και ανοιχτές διαδρομές της Παρασκευής, οι ειδικές διαδρομές το πρωί του Σαββάτου – νότια του Concepcion – ήταν μεγαλύτερες, πιο τεχνικές και πολύ σκληρότερες. Η σωστή διαχείριση των ελαστικών αποδείχτηκε υψίστης σημασίας, και ο Tänak, σε αντίθεση με τους διεκδικητές του τίτλου Evans και Rovanperä, διέπρεψε σε όλους τους τομείς.
Πίσω μόνο από τον ηγέτη του πρωταθλήματος Kalle Rovanperä μετά την εναρκτήρια ειδική Chivilingo, ο Εσθονός κέρδισε την επόμενη ειδική κοντά στο Rio Lia κατά 6,8 δευτερόλεπτα, καθώς οι αντίπαλοί του μείωσαν σημαντικά τον ρυθμό τους με την ελπίδα να διατηρήσουν κάπως την μαλακή γόμα της Pirelli. O Εσθονός είχε επίσης δύο ολοκαίνουργια σκληρά ελαστικά για την ανατρεπτική ένατη ειδική των 28.72 χιλιομέτρων, τα οποία τοποθέτησε στο Puma πριν θέσει ξανά το ρυθμό, 7.6 δευτερόλεπτα υπέρ του Thierry Neuville.
Ο Suninen, ο οποίος επέλεξε μόλις πέντε ελαστικά σε σύγκριση με τα έξι του Tänak, έπεσε στην τρίτη θέση γενικής και πίσω από τον Elfyn Evans της Toyota, όντας προσεκτικός στην πρώτη ειδική της ημέρας. Όμως σε αντίθεση με τον Ουαλό, ο οποίος βασιζόταν αποκλειστικά στη μαλακή γόμα της Pirelli, τρία από τα πέντε ελαστικά του Suninen ήταν σκληρά. Αυτό αποδείχθηκε καθοριστικό, καθώς ο Evans υπέστη δύο κλαταρίσματα και έπεσε στην τέταρτη θέση, πίσω ακόμα και από τον Thierry Neuville, παρά ένα κλατάρισμα για τον Βέλγο νωρίς στη ημέρα.
Drama on the final stage of the morning as @ElfynEvans drops two places with two tyre delaminations 👀 pic.twitter.com/o1ujE073e8
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 30, 2023
Στο τέλος της ημέρας, ήταν ο Ott Tanak που κατάφερε να διατηρήσει έναν έξυπνο οδηγικό ρυθμό, διατηρώντας τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση, ενώ το μεγάλο προβάδισμα που είχε χτίσει έως το πρώτο μισό της ημέρας του επέτρεψε να φτάσει σώος και αβλαβής στο Service Park με ένα τεράστιο χαμόγελο και με μία ασφαλή διαφορά των 58,3 δευτερολέπτων από τον Teemu Suninen.
Η χαμένη ομάδα των παιχνιδιών στρατηγικής ήταν η Toyota, με τον πιο δυνατό διεκδικητή της για την νίκη, Elfyn Evans, να ανακάμπτει εώς και την τέταρτη θέση γενικής, ένα λεπτό από την κορυφή της κατάταξης. Ακριβώς μπροστά του βρέθηκε την τελευταία στιγμή ο Thierry Neuville, έχοντας χάσει αρκετό χρόνο στο πρωινό loop. Παραμένει διατεθειμένος να τα δώσει όλα την τελευταία μέρα με την ελπίδα να ανακτήσει την δεύτερη θέση στο βάθρο.
Ο Rovanperä ξεκίνησε πολύ επιθετικά και, αφού κέρδισε την έβδομη ειδική, αναγκάστηκε να μην ζορίσει τα μαλακά ελαστικά που επέλεξε μέχρι την ολοκλήρωση του πρωινού loop. Ο 23χρονος ξέπεσε περισσότερα από μισό λεπτό πίσω από τον Evans, στην πέμπτη θέση γενικής, και οι ελπίδες του να κατακτήσει τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο οδηγών στην Χιλή φαίνονται όλο και πιο ισχνές. Φυσικά, διατηρεί ένα καλό βαθμολογικό προβάδισμα στην κατάταξη οδηγών, οπότε δύο καλές επιδόσεις στην Κεντρική Ευρώπη και στην Ιαπωνία θα είναι αρκετό για την κατάκτηση του τίτλου.
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 30, 2023
Πιο πίσω, ο Takamoto Katsuta ήταν ένας άλλος οδηγός που αντιμετώπισε δύο κλαταρίσματα στην απαιτητική ειδική Maria de las Cruces. Ο Ιάπωνας παρέμεινε ωστόσο έκτος, και σχετικά άνετος έπειτα από μία έξοδο και αλλαγή ελαστικών για τον Grégoire Munster, και μία τραυματισμένη κρεμαγιέρα και θέματα υπερθέρμανσης για τον ντόπιο οδηγό Alberto Heller. Μάλιστα, τα θέματα του Munster οδήγησαν στο να καθυστερήσει μέσα στην τελευταία ειδική τον Rovanpera, αν και ο ίδιος τόνισε πως δεν λειτουργούσε το σύστημα επικοινωνίας του Puma μετά την έξοδό του.
Όλα αυτά οδήγησαν έπειτα από μία επική μάχη στους Solberg, Greensmith, Pajari και Rossel της κατηγορίας WRC2 να συμπληρώνουν την τελική δεκάδα.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται το πρωί της Κυριακής με την δέκατη τρίτη ειδική του αγώνα στις 14:07 ώρα Ελλάδος.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα μετά την πρώτη μέρα του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify