Rally Χιλής – 2η Μέρα: Rovanpera από ατσάλι

2024 FIA World Rally Championship / Round 11 / Rally Chile BIOBIO 2024 / 26th-29th September 2024 // Worldwide Copyright: Toyota GAZOO Racing WRT

O Kalle Rovanpera ήταν ταχύτατος καθ’όλη την διάρκεια της δεύτερης μέρας του Rally Χιλής και αναρριχήθηκε στην κορυφή της κατάταξης λίγο πριν το τέλος της. Elfyn Evans και Ott Tanak συμπληρώνουν την τριάδα, προβλήματα με ομίχλη και βροχή για την πλειοψηφία των πληρωμάτων. 

 

Αντιμέτωπα με το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα ήρθαν τα πληρώματα του WRC και όχι μόνο, καθώς κλήθηκαν να διανύσουν 139 αγωνιστικά χιλιόμετρα χωρισμένα σε δύο loop των τριών ειδικών διαδρομών. Η επιλογή των ελαστικών αποτέλεσε γρίφο για δυνατούς λύτες, με την πλειοψηφία των οδηγών να διαλέγει τα σκληρά ελαστικά της Pirelli και την διαχείριση τους να παίζει πρωτεύοντα ρόλο. 

 

Το βράδυ της Παρασκευής (ξημερώματα προς Σάββατο σε ώρες Ελλάδας), λύθηκε το ζήτημα των πλασματικών χρόνων της SS1, με αποτέλεσμα ο Elfyn Evans να προσπεράσει τον Ott Tanak στην γενική κατάταξη η μεταξύ τους διαφορά κυμάνθηκε στα τρία δευτερόλεπτα. Συγκριτικά με την πρώτη μέρα, οι ειδικές ήταν πιο αργές και τεχνικές σε πολλά κομμάτια τους. Η ομίχλη και η περιορισμένη ορατότητα έκανε το έργο των οδηγών ακόμα πιο δύσκολο, με αποτέλεσμα να κινηθούν περισσότερο φυλαγμένα. 

 

Στην εναρκτήρια ειδική της ημέρας, ο Esapekka Lappi χτύπησε με δύναμη μια στροφή με αρκετή λάσπη με αποτέλεσμα να ξεκολλήσει ολόκληρος ο μπροστινός προφυλακτήρας του αυτοκινήτου. Όπως ήταν φυσικό μέχρι την πρώτη επίσκεψη στο Service έχανε γύρω στα 15 δευτερόλεπτα ανά ειδική και συνεπώς θέσεις στην κατάταξη.  

 

Κατά τη διάρκεια της SS9 ο Sebastien Ogier, ελάχιστα μόλις μέτρα πριν τον τερματισμό, χτύπησε σε έναν βράχο το Toyota GR Yaris Rally1. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής χρειάζεται μια καλή συγκομιδή την Κυριακή προκειμένου να διατηρήσει ζωντανές τις όποιες ελπίδες για την κατάκτηση του ένατου τίτλου της καριέρας του. Ξόδεψε συνολικά 45 λεπτά πάνω από το αυτοκίνητο προκειμένου να προσπαθήσει να το επισκευάσει δίχως όμως αποτέλεσμα και έτσι εγκατέλειψε για το υπόλοιπο της μέρας. Λίγο πιο πίσω, στην ίδια ειδική, ο Ott Tanak σπίναρε, χωρίς ωστόσο να υποστεί ζημιές το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. 

 

O Elfyn Evans ήταν ταχύτατος σχεδόν σε όλη την διάρκεια της ημέρας και είχε χτίσει μια καλή διαφορά από τους διώκτες του. Τα πάντα άλλαξαν στην ενδέκατη ειδική, όταν λόγω της πολύ περιορισμένης ορατότητας έχασε σχεδόν 20 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα ο Kalle Rovanpera να το εκμεταλλευτεί στο έπακρο και να περάσει στην πρωτοπορία του Rally Χιλής. Πίσω από τα δύο πληρώματα της Toyota είναι ο Ott Tanak, συμπληρώνοντας το top 3 της γενικής κατάταξης. Το τρίτο και τελευταίο σκέλος προσφέρεται για ομηρικές μάχες με τον ομόσταυλο του Thierry Neuville, όντας τέταρτος γενικής. 

 

 

Πέμπτος κατετάγη ο Adrien Fourmaux. Μετά την ποινή που δέχθηκε χθες, ξεκίνησε από την όγδοη θέση της γενικής κατάταξης και κέρδισε συνολικά τρεις θέσεις και πολύτιμους βαθμούς για την M-Sport WRT στην κούρσα του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Μετά το τέλος της δωδέκατης ειδικής έκανε ειδική αναφορά στο χθεσινό συμβάν και τόνισε ότι θα μπορούσε να είναι σε καλύτερη θέση. 

 

Την έκτη και την έβδομη θέση κατέλαβαν οι Gregoire Munster και Sami Pajari αντίστοιχα. Κύριος στόχος και των δύο ήταν να βγάλουν αβρόχοις ποσί το πιο δύσκολο κομμάτι του Rally Χιλής, το οποίο και κατάφεραν. Αξιοσημείωτη επίδοση ήταν η τρίτη θέση του Λουξεμβουργιανού οδηγου στην SS11, 10,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή της Thierry Neuville 

 

 

Στην όγδοη θέση ολοκλήρωσε την δεύτερη μέρα του Rally Χιλής ο Εsapekka Lappi. Ο ρυθμός του Φινλανδού οδηγού της Hyundai ήταν αρκετά μακριά από αυτόν που είχαν οι ανταγωνιστές του, σημειώνοντας χρόνους κοντά σε αυτούς των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally2. Μια ειδική πριν από το φινάλε του δεύτερου σκέλους, του επιβλήθηκε ποινή δύο λεπτών για άφιξη στο Σ.Ε.Χ νωρίτερα από το προγραμματισμένο και σε συνδυασμό με όσα του συνέβησαν το πρωί, πήγε πιο συντηρητικά στο απογευματινό loop για να φυλάξει τα ελαστικά του. 

 

Την δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Yohan Rossel και Nikolay Gryazin, με τον Γάλλο να περνά στην πρωτοπορία στο WRC2 μετά την έξοδο του Oliver Solberg στην ενδέκατη ειδική. Εκτός αυτής βρίσκεται ο επιστρέφων με Super Rally Martins Sesks, ο οποίος κινήθηκε καθ’όλη την διάρκεια στον δικό του ρυθμό, εξερευνώντας τα όρια του μη υβριδικού Ford Puma Rally1. 

 

Το Rally Χιλής ολοκληρώνεται την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Η ειδική που θα ανοίξει την αυλαία της τρίτης και τελευταίας μέρας είναι η “Laraquete 1” και το πρώτο πλήρωμα είναι προγραμματισμένο να εκκινήσει στις 14:23 το μεσημέρι ώρα Ελλάδας. 

 

H κατάταξη μετά το τέλος της δεύτερης μέρας

 

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Ινδονησίας - Sprint: Λάθος Martin, νίκη Bagnaia

Next Article

GP Ινδονησίας - Αγώνας: Επέστρεψε στις νίκες ο Martin

Related Posts