Με τον Ott Tänak έξω από το πεδίο της μάχης πριν την εκκίνηση του αγώνα, η διεκδίκηση της πρώτης θέσης βρίσκεται στα χέρια του Rovanperä και του Neuville.
Νεκρική σιγή επικράτησε στο γκαράζ της M-Sport κατά την απογευματινή εκκίνιση του αγώνα την Πέμπτη στην υπερειδική Tartu Vald 1, καθώς το βασικό τους χαρτί και ντόπιος των χωμάτων της Εσθονίας, να μένει εκτός βαθμών.
Παρ’όλη την αναταραχή και το «καπέλο» των 5 λεπτών για την αντικατάσταση του κινητήρα του, ο Tänak κατέκτησε τους χρόνους τόσο της γλυκόπικρης υπερειδικής όσο και των περισσότερων ειδικών διαδρομών της Παρασκευής. Πλέον ο μοναδικός στόχος του Εσθονού είναι οι πόντοι της PowerStage.
Έτσι, η μεγάλη αναμέτρηση του πρωϊνού της Παρασκευής κρίθηκε μεταξύ των Hyundai του Neuville και του Rovanperä, ενώ πίσω τους ακολουθούσαν με μικρή διαφορά ο Lappi με τον Evans.
Ο Rovanperä όντας πρώτος στην κατάταξη του πρωταθλήματος αλλά και στην εκκίνηση του αγώνα, παραπονέθηκε για έλλειψη πρόσφυσης που προκλήθηκε από χαλαρές πέτρες στο κυρίως στεγνό οδόστρωμα. Ο νεαρός Φινλανδός κυνηγά το τρίτο συνεχόμενο έπαθλο στην Εσθονία.
Από την άλλη ο Esapekka Lappi βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από τον ομόσταυλο του Rovanperä, Elfyn Evans, παρ’όλο που ολοκλήρωσε το πρωϊνό loop χωρίς το υβριδικό σύστημα στο Hyundai i20N Rally1 του. Ο ίδιος ο Evans δήλωσε πως θα ήθελε να έχει «λίγη παραπάνω ταχύτητα».
Μόλις 2 δευτερόλεπτα βρισκόντουσαν ανάμεσα από τον Rovanperä και τον Neuville. Ο Neuville ενώ κατάφερε να αποκτήσει ένα πλεονέκτημα 6.8 μεταξύ του ίδιου και του Φινλανδού, τα δεδομένα ανατράπηκαν στο δεύτερο πέρασμα μετά την ολοκλήρωση του service.
«Συνολικά, δεν ήταν και τόσο κακή μέρα», δήλωσε ο Rovanperä. «Είμαι λίγο απογοητευμένος που έχασα λίγο χρόνο πηγαίνοντας φαρδιά πλατιά σε μια στροφή [στην τελευταία ειδική διαδρομή], αλλά δεν ήταν τόσο άσχημα. Προσπάθησα να πιέσω λίγο, αλλά στις συνθήκες του πρώτου περάσματος δεν είναι τόσο εύκολο».
Έξω από την βασική τετράδα, ο Teemu Suninen ήταν αρκετά ικανοποιημένος με την απόδοση του στην πρώτη του μέρα με το Hyundai i20N Rally1, αν και όπως δήλωσε ο ίδιος έμεινε άφωνος με την ομή δύναμη του αυτοκινήτου του. Ο Pierre-Louis Loubet με το Ford Puma του ήταν έκτος στην γενική κατάταξη, ενώ κατάφερε να σημειώσει έναν χρόνο στην πρώτη τριάδα στη 7η ειδική της ημέρας.
Η δράση συνεχίζεται πλέον το Σάββατο στις 08:09 με την πρώτη ειδική της τρίτης ημέρας του αγώνα.
Αναλυτικά η κατάταξη της ημέρας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify