Το Rally Εσθονίας ολοκληρώθηκε με επιτυχία με τον Ott Tanak να είναι ο μεγάλος νικητής του αγώνα.
Το Rally Εσθονίας προσέλκυσε τα βλέμματα των φίλων του WRC σε παγκόσμιο επίπεδο για ακόμα μία χρονιά, αφού είχε την αίγλη ενός αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ως είθισται τα τελευταία χρόνια, όλες οι ομάδες είχαν από τουλάχιστον ένα πλήρωμα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον promoter του WRC να διεξάγει τοn Εσθονικό αγώνα ως promotional event.
Οι συμμετοχές ήταν αρκετές και αξιόλογες: με το Toyota Yaris WRC συμμετείχε ο Ott Tanak, με τα Ford Fiesta WRC της M-Sport οι Elfyn Evans, ο Markko Martin και ο Georg Gross, με Hyundai i20 Coupe WRC αγωνίστηκαν οι Andreas Mikkelsen αλλά και ο νέος στην ομάδα, Craig Breen, ενώ με Citroen C3 WRC αγωνίστηκε ο Esapekka Lappi.
Άκρως ενδιαφέρουσες ήταν και οι συμμετοχές της κατηγορίας R5, αφού με το νέο Ford Fiesta R5 αγωνίστηκαν οι Teemu Suninen και ο Takamoto Katsuta, με Volkswagen Polo R5 ο Oliver Solberg, και με Skoda Fabia R5 οι Nikolay Gryazin και Eerik Pietarinen.
Ένας από τους λόγους που ο συγκεκριμένος αγώνας προσέλκυσε για ακόμα μία φορά τις ομάδες, και ίσως ο σημαντικότερος, είναι ότι οι ειδικές του αγώνα έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτές του Rally Φινλανδίας, κι έτσι αποτελούσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για δοκιμές πριν το ξεκίνημα του δεύτερου μισού του πρωταθλήματος.
Στα αποτελέσματα του αγώνα:
Ο Ott Tanak κέρδισε τις 13 από τις 15 ειδικές του αγώνα, και πήρε μία άνετη νίκη έχοντας τον δεύτερο, Andreas Mikkelsen, πάνω από 1 λεπτό πίσω του. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Esapekka Lappi.
Μάχη για την 4η θέση έδωσαν οι Elfyn Evans και ο Craig Breen, που την πρώτη μέρα είχε βρεθεί ακόμα και στην τρίτη θέση. Όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν αρκετά διαφορετικά πράγματα και ρυθμίσεις, έτσι ώστε να έχουν ένα καλό βασικό set-up για το Rally Φινλανδίας.
Αυτός ο αγώνας, ίσως, ήταν πιο σημαντικός για τον Breen, που κατάφερε να γράψει χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του i20 Coupe WRC πριν την επιστροφή του στο WRC στην Φινλανδία.
Το πλάνο του Rally Εσθονίας για την είσοδο του στο WRC:
Στην Εσθονία έχουν ένα σαφές πλάνο για το πως θα κινηθούν για να προστεθεί ο αγώνας τους στο καλεντάρι του WRC.
Ο Urmo Aava και η ομάδα του έχουν φτιάξει ένα πλάνο αρκετά πρωτότυπο και στοχευμένο σε βάθος τριετίας έτσι ώστε να αποτελούν μία πολύ δυνατή υποψηφιότητα για το πρόγραμμα του 2022:
«Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι στο πρόγραμμα μας. Όλοι μας λένε ‘είναι αδύνατον, απλά ονειρεύεστε’, αλλά δεν το βάζουμε κάτω.
«Έχουμε ένα πλάνο τριετίας για να μεγαλώσουμε τον αγώνα μας, αλλά το κάνουμε με έναν λίγο διαφορετικό τρόπο.
«Έπρεπε να φτιάχνουμε δρόμους στο παρελθόν για να βοηθήσουμε τις ομάδες να κάνουν δοκιμές για την Φινλανδία. Αλλά τώρα κατασκευάζουμε και προετοιμάζουμε δρόμους για το μέλλον του αγώνα και των θεατών.
«Ναι, ακόμα φτιάχνουμε τα άλματα και κάνουμε την επιφάνεια πιο σκληρή, για να μοιάζει στην Φινλανδία, αλλά θέλουμε να παρέχουμε το πλέον ασφαλές περιβάλλον για να παρακολουθήσουν οι θεατές.
«Κατασκευάζουμε δρόμους ειδικά σχεδιασμένους για σημεία θέασης. Σε αυτά τα σημεία, οι θεατές θα είναι ασφαλείς και θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα αυτοκίνητα για περίπου ένα χιλιόμετρο – αλλά δεν θα μοιάζει σε καμία περίπτωση με πίστα rallycross.
«Με το νέο μας πλάνο ελπίζουμε να μπούμε στο WRC, ξέρουμε ότι πρέπει να φροντίσουμε κάθε έναν από τους θεατές.
«Η ασφάλεια, φυσικά, είναι το κυρίως θέμα, αλλά πρέπει να κάνουμε τα σημεία σωστά για τους θεατές. Αυτό σημαίνει καλό πάρκινγκ, καλό φαγητό, τουαλέτες, γιγαντοοθόνες και καλή πληροφόρηση. Πάνω σε αυτά δουλεύουμε.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify