Απόλυτος κυρίαρχος της τρίτης μέρας του φετινού Rally Φινλανδίας ήταν ο Elfyn Evans. Ο Ουαλός άνοιξε περαιτέρω την ψαλίδα από τον Thierry Neuville, αφήνοντας τον Βέλγο στο μισό λεπτό πίσω του. Τρίτος κρατιέται ο Katsuta.
Το Σάββατο μετέφερε τα πληρώματα νοτιοανατολικά του κέντρου του αγώνα όπως και συνηθίζεται. Η μέρα περιλάμβανε σχεδόν τα μισά χιλιόμετρα της συνολικής διαδρομής του rally, με 160.68 εξαντλητικά χιλιόμετρα, αποτελώντας το μεγαλύτερο σε μήκος Σάββατο που έχουμε δει στο Rally Φινλανδίας από το 2010! Ως ανακούφιση για τα πληρώματα, τρεις από τις τέσσερις ειδικές ήταν πανομοιότυπες με πέρυσι. Η αυλαία έγινε σε άλλη μια παλιά διαδρομή στην Västilä που έχουμε να δούμε από το 2001, ακολουθούμενη από την πλέον αγαπημένη των οδηγών Päijälä, την Rapsula που αντιπροσωπεύει κομμάτι της Ouninpohja, και την Vekkula – την μεγαλύτερη ειδική του rally στα 20,65 χλμ. Και οι τέσσερεις εντυπωσιακές διαδρομές έγιναν ξανά το απόγευμα μετά από μία επίσκεψη στο service, με τις καιρικές συνθήκες να παραμένουν άστατες, ενώ οι δρόμοι παρουσίαζαν τρομερή έλλειψη πρόσφυσης.
Ο Evans βρισκόταν σε πραγματικά άλλο επίπεδο, όντας ταχύτερος σε επτά από τις οκτώ ειδικές στα ταχύτατα φινλανδικά δάση για να μετατρέψει αυτό που ξεκίνησε ως πλεονέκτημα 6,9 δευτερολέπτων στην αρχή της ημέρας στα 32,1 δευτερολέπτων με επιβλητικό τρόπο, αφήνοντας τον κύριο ανταγωνιστή για την νίκη, Thierry Neuville, να ψάχνει και να μην βρίσκει απαντήσεις σχετικά με την έλλειψη ρυθμού του.
Οι βροχοπτώσεις νωρίς το πρωί έπαιξαν τον ρόλο τους, φέρνοντας ουσιαστικά το πλεονέκτημα στον Ουαλό της Toyota, ενώ ο Neuville πάλευε με την υπερστροφή και δύσκολες στιγμές υπό τις συνθήκες, επιτρέποντας στον Evans να διαπρέψει. Φάνηκε να είναι εξίσου άνετος στο επαναλαμβανόμενο απογευματινό loop ειδικών όπου οι δρόμοι στέγνωναν απότομα και υπήρχαν όλο και περισσότερα νεροφαγώματα.
Με τον ηγέτη του πρωταθλήματος, Kalle Rovanperä, να βρίσκεται ήδη εκτός συναγωνισμού μετά τις χτεσινές περιπέτειές του, η νίκη σε αυτόν τον ένατο γύρο του WRC είναι απαραίτητη για τον Evans – αυτή τη στιγμή ο δεύτερος στη βαθμολογία – για να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο που όλο και περισσότερο εξανεμίζονται. Ήταν πάντως ενθουσιασμένος με την απόδοσή του σε μια απαιτητική μέρα που περιείχε περισσότερο από τη μισή αγωνιστική απόσταση του αγώνα όπως αναφέρθηκε και παραπάνω.
Από την άλλη, παρόλο που ο Neuville δυσκολεύτηκε καλύψει πλήρως το εύρος των μεταβαλλόμενων συνθηκών με το set-up του i20N, ήταν σταθερά πιο γρήγορος από τους υπόλοιπους οδηγούς της κατηγορίας Rally1. Ο Takamoto Katsuta είναι ο πιο κοντινός του αντίπαλος, αλλά έμεινε σχεδόν ένα λεπτό πίσω φτάνοντας στο τέλος της ημέρας.
Ο Ιάπωνας έπεσε πίσω στην κατάταξη από τον Teemu Suninen της Hyundai μετά το πρώτο πέρασμα στην Päijälä, αλλά ανέκτησε την τελευταία θέση στο βάθρο στην 15η ειδική. Υποχώρησε ξανά στη θέση αυτή στον Φινλανδό στην επόμενη δοκιμασία, αλλά πέρασε ξανά μπροστά, σημειώνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική της ημέρας. Οι δύο τους χωρίζονται κατά 6,4 δευτερόλεπτα μπαίνοντας στην τελευταία μέρα του αγώνα, ενώ όλα δείχνουν πως η σκληρή μάχη μεταξύ τους θα συνεχιστεί μέχρι και την Power Stage.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota και επιστρέφων οδηγός, Jari-Matti Latvala, ήταν πέμπτος, δύο λεπτά πιο πίσω από τους Katsuta και Suninen. Ο 38χρονος στην πρώτη του εκκίνηση στο WRC από τον Φεβρουάριο του 2020, έχασε μια διασταύρωση στην 17η Ε.Δ., αλλά απολαμβάνει συνεχώς την ευκαιρία που του δόθηκε, να οδηγήσει δηλαδή στους δρόμους της περιοχής του με ίσως τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα rally όλων των εποχών.
Ο Oliver Solberg δεν έχει εγγραφεί για να πάρει βαθμούς στην κατηγορία WRC2 αυτή την φορά, αλλά ανέβηκε στην έκτη θέση γενικής με ένα Fabia RS Rally2. Ηγείται του νεαρού Sami Pajari, τον πρώτο βαθμολογούμενο της κατηγορίας, κατά 12,5 δευτερόλεπτα αφού ο Jari Huttunen αναγκάστηκε να αποσυρθεί όταν το δικό του Škoda Fabia αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα της ημέρας. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Fourmaux, Gryazin και Mikkelsen.
Μόλις τέσσερις ειδικές που καλύπτουν 51.64 αγωνιστικά χιλιόμετρα αποτελούν την τελική μέρα της Κυριακής. Οι οδηγοί αντιμετωπίζουν δύο κλασσικές διαδρομές, με το δεύτερο πέρασμα της Himos-Jamsa να σχηματίζει την Wolf Power Stage. Η δράση όμως ξεκινάει στις 07:53 με το πρώτο πέρασμα της Moksi – Sahloinen.
Αναλυτικά η κατάταξη στο πέρας του Σαββάτου:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify