Στη τρίτη μέρα του Rally Φινλανδίας, ο Ott Tanak κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τα Toyota των Rovanpera, Lappi και Evans. Εγκατέλειψε ο Craig Breen.
Άνοιξαν οι ουρανοί σήμερα στις κλασσικές διαδρομές γύρω από την περιοχή Ouninpohja-Jamsa, με τους οδηγούς να έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολες και μεταβλητές συνθήκες ιδιαίτερα στο πρωινό loop ειδικών, ενώ η επική μάχη στην κορυφή συνεχίστηκε μεταξύ του Ott Tanak και των τριών Yaris Rally1 των Lappi, Rovanpera και Evans.
Ο Εσθονός ήταν σταθερά ταχύτερος από τον πλησιέστερο αντίπαλο του Esapekka Lappi και κέρδισε ακόμη και την ολοκαίνουργια ειδική Vekkula, παρά τα παράπονά του για τον χειρισμό του i20N. Επέστρεψε στο σέρβις το μεσημέρι στα 9,5 δευτ. μπροστά, καθώς ο Lappi εστιάστηκε στον Kalle Rovanperä, ο οποίος ήταν μόλις 3,4 δευτερόλεπτα πίσω του, πιέζοντας συνεχώς για να ανακτήσει τον χαμένο χρόνο από την Παρασκευή.
Ο ηγέτης του πρωταθλήματος ήταν αναμφίβολα ο οδηγός της ημέρας. Ο 21χρονος βρισκόταν 21 δευτ. πίσω απο τον πρωτοπόρο Tanak στην αρχή της ημέρας, αλλά μείωσε αυτό το έλλειμμα στα 12,9 δευτ. μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου χάρη σε μια σειρά ταχύτερων χρόνων στις ειδικές.
Στο τέλος της ημέρας όμως, o Εσθονός πρωταθλητής κατάφερε να κρατήσει τον ιπτάμενο Φινλανδό στα 8,4 δευτ. πίσω του, με τον Rovanpera να σχεδιάζει την επίθεσή του για την τελευταία μέρα, με σκοπό την πρώτη του νίκη στην πατρίδα του.
Στην τρίτη θέση έπεσε ο Esapekka Lappi, αφού στην 15η ειδική, μία πέτρα ράγισε το παρμπρίζ του Yaris, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να μην μπορεί να τοποθετήσει σωστά το αμάξι στον δρόμο από την περιορισμένη ορατότητα. Ακριβώς πίσω του ο Elfyn Evans, o οποίος φαινόταν πως θα περνούσε τον Lappi εώς το τέλος της ημέρας, αλλά μία σπασμένη βίδα που συνδέει το γόνατο της ανάρτησης με το μουαγιέ, ανάγκασε τον Βρετανό να κάνει αυτοσχέδιες επισκευές πριν την τελευταία ειδική, όπου και έχασε 50 δευτ. από τους πρωτοπόρους.
Πέμπτος ο Thierry Neuville σε έναν απογοητευτικό αγώνα εώς τώρα για τον ίδιο, αδυνατώντας να ακολουθήσει τον ρυθμό του ομόσταυλού του Tanak, όμως η τοποθέτηση νέων διαφορικών στο i20N με διαφορετικές ρυθμίσεις οδήγησαν σε καλύτερους χρόνους από την Παρασκευή. Πίσω του ο Ιάπωνας της Toyota, Takamoto Katsuta, οδηγώντας με συντηρητικό ρυθμό, θέτοντας και γρήγορους χρόνους σε μερικές περιπτώσεις.
Στην έβδομη και όγδοη θέση τα Puma Rally1 των Greensmith και Loubet αντίστοιχα, με διαφορά 4,2 δευτ. μεταξύ τους, κάνοντας ήσυχο αγώνα με σχετικά μικρά θεματάκια. Την δεκάδα συμπλήρωσαν τα πρωτοπόρα Rally2 των Suninen και Lindholm, σε μία κοντινή μάχη για την νίκη στην κατηγορία τους.
Τα Puma Rally1 των Huttunen και Fourmaux επανεκκίνησαν την μέρα, αν και βρίσκονται μακριά από την βαθμολογούμενη δεκάδα, ενώ ο Φινλανδός έχασε και την υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι του στην 13η ειδική.
Μεγάλη απώλεια το αγώνα ήταν ο Craig Breen, όπου στην 12η ειδική και υπό καταρρακτώδη βροχή, βγήκε εκτός γραμμής σε ένα αριστερό άλμα και διέλυσε την δεξιά μεριά του Puma σε ανάχωμα, υποχρεώνοντάς τον να εγκαταλείψει, την ώρα που έδειχνε καλό ρυθμό και πάλευε για μία θέση στο βάθρο.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται αύριο στις 08:20 ώρα Ελλάδος, με την SS19 Oittila 1.
Αναλυτικά η κατάταξη μετά το πέρας της τρίτης ημέρας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify