Ο Elfyn Evans διατήρησε τον κυριαρχικό του ρυθμό, κερδίζοντας εμφατικά το φετινό Rally Φινλανδίας, με τους Thierry Neuville και Takamoto Katsuta να συμπληρώνουν το βάθρο.
Το τελευταίο σκέλος περιλάμβανε δύο διαδρομές υψηλής ταχύτητας που θα έγιναν από δύο φορές, γύρω από την πόλη Himos. Ανάμεσα στις δύο απόπειρες της Moksi-Sahloinen έγινε το πρώτο πέρασμα από την Himos-Jämsä, πριν από μία ζώνη τοποθέτησης ελαστικών στο ίδιο το Himos. Στη συνέχεια, ένα τελευταίο πέρασμα από την ομώνυμη ειδική αποτέλεσε την Wolf Power Stage που απέδωσε μπόνους βαθμούς στους ταχύτερους οδηγούς. Οι καιρικές συνθήκες στις διαδρομές ήταν το άκρως αντίθετο αυτών των προηγούμενων ημερών, με τους οδηγούς να λατρεύουν την ενισχυμένη πρόσφυση, αν και παρέμενε μια σχετική υγρασία στις ειδικές ικανή να προκαλέσει δράματα.
Ο τελικός νικητής και απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα – από την στιγμή που εγκατέλειψε ο Rovanpera – ήταν ο Elfyn Evans, με τον Ουαλό να συνεχίζει να επεκτείνει την διαφορά του από τους υπόλοιπους με το πέρας της ημέρας, φτάνοντας στον τερματισμό για να σημειώσει την δεύτερη νίκη του για φέτος, και την έβδομη νίκη συνολικά στην καριέρα του. Αυτή η επίδοση τον φέρνει 25 βαθμούς από την πρωτοπορία του πρωταθλήματος, αν και ο ίδιος θα χρειαστεί πιθανότατα άλλη μία εγκατάλειψη του ομόσταυλού του Rovanpera έτσι ώστε να κρατήσει τις ελπίδες του για ένα τίτλο ζωντανές.
Στην δεύτερη θέση και δίχως απάντηση προς την ταχύτητα του Evans τερμάτισε ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος αντιμετώπισε δυσκολίες όλο το τριήμερο με το στήσιμο του i20N Rally1, αδυνατώντας να προβληματίσει τον Ουαλό της Toyota, με την διαφορά άνω των 30 δευτερολέπτων να μιλάει από μόνη της. Σίγουρα ο ίδιος ανυπομονεί να επιστρέψει στην Ελλάδα, το μέρος που πέρυσι σημείωσε μία δραματική νίκη υπέρ του Ott Tanak για να κρατηθεί κοντά στον Rovanpera στην βαθμολογία. Φέτος όλα δείχνουν πως η μάχη του θα είναι με τον Evans για την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα.
Στην τρίτη και τέταρτη θέση βρέθηκαν οι Takamoto Katsuta και Teemu Suninen. Οι δύο τους έδωσαν μία καταπληκτική μάχη για το τελευταίο σκαλοπάτι του βάθρου, ανταλλάζοντας θέσεις συχνά κατά την διάρκεια του αγώνα. Τελικά, ήταν ο Ιάπωνας που έκανε την διαφορά, ξεφεύγοντας από τον Φινλανδό της Hyundai την τελευταία μέρα, προσθέτωντας άλλο ένα βάθρο στο παλμαρέ του. Ο Suninen από την άλλη πάλεψε σκληρά, αλλά η απειρία του οδηγώντας Rally1 αγωνιστικά φάνηκε, καθιστώντας το αδύνατο να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα του i20N στο έπακρον.
Ο Jari-Matti Latvala στην επιστροφή του στην ενεργό δράση βοηθήθηκε από εγκαταλείψεις άλλων πληρωμάτων για να τερματίσει στην πέμπτη θέση γενικής. Ήταν ρεαλιστικά το μέγιστο πιθανό που θα μπορούσε να κάνει δεδομένου το ότι δεν είχε ξαναοδηγήσει αγωνιστικά αυτής της κατηγορίας, με το πλήρωμα να δηλώνει χαρούμενο που του δόθηκε η ευκαιρία αυτή, και φυσικά προκάλεσε πολλαπλά αισθήματα νοσταλγίας στους θεατές.
Πρώτο Rally2 αυτοκίνητο στην κατάταξη ήταν ο Oliver Solberg, αλλά εφόσον δεν είχε δηλωθεί στην κατηγορία WRC2, νικητής ήταν ο Sami Pajari, με όλα τα σημάδια να δείχνουν πως τον περιμένει ένα λαμπρό μέλλον. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Fourmaux, Gryazin και Mikkelsen.
Μετά από ένα μικρό καλοκαιρινό διάλειμμα, η δράση επιστρέφει με το επετειακό Rally Ακρόπολις, που αναμένεται να διεξαχθεί στην χώρα μας το τετραήμερο 7-10 Σεπτεμβρίου, στις κλασσικές και πολυαγαπημένες διαδρομές που έχουν γράψει την δική τους ιστορία όλα αυτά τα χρόνια.
Αναλυτικά η κατάταξη στο τέλος του φετινού Rally Φινλανδίας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify