Ο Ott Tanak βρίσκεται στην κορυφή μετά την δεύτερη μέρα του Rally Ιαπωνίας, ενώ ο Thierry Neuville αντιμετώπισε σοβαρό ηλεκτρικό θέμα, θέτοντάς τον σε δύσκολη θέση για την κατάκτηση τίτλου.
Δραματική αποδείχτηκε η δεύτερη μέρα του φετινού Rally Ιαπωνίας, με πολλά γνωστά ονόματα να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις τεχνικές και απαιτητικές διαδρομές. Από το πρωί ήταν εμφανής η τρομερή έλλειψη πρόσφυσης για τα πρώτα πληρώματα, και ακόμα περισσότερο για τους υπόλοιπους με τους δρόμους να γεμίζουν με λάσπες και φύλλα με κάθε πέρασμα.
Η μέρα ξεκίνησε πού δυνατά για τρία πληρώματα: Neuville, Tanak, Evans. Οι τρεις αυτοί οδηγοί είχαν χτίσει διαφορά ενός λεπτού με τους υπόλοιπους, δείχνοντας με το καλημέρα την αυτοπεποίθηση τους στις δύσκολες ειδικές του πρωινού loop. Από την άλλη, με το καλημέρα ο Sebastien Ogier σταμάτησε μέσα στην ειδική για αλλαγή ελαστικού, χάνοντας πάνω από δύο λεπτά.
Όλα άλλαξαν στην τέταρτη ειδική, όταν προς το τέλος της ειδικής ο Neuville έχασε όλη την δύναμη στο i20N του. Ο Βέλγος έπεσε άμεσα στην τρίτη θέση, εμφανώς αγχωμένος στο τέλος της διαδρομής. Η μέρα έδινε την ευκαιρία στα πληρώματα μόνο για μία αλλαγή ελαστικών και όχι κανονικό service, όπου και βρέθηκε το ηλεκτρικό θέμα στο τούρμπο που έπληξε τον οδηγό της Hyundai. Αδυνατώντας να φτιαχτεί, το πλήρωμα συνέχισε με αργό ρυθμό μέχρι και το τέλος της ημέρας, χάνοντας 7,5 (!) λεπτά. Αυτό τον θέτει σε πολύ άβολη θέση όσο αφορά την κατάκτηση τίτλου, καθώς αν δεν καταφέρει να φτάσει τις βαθμολογούμενες θέσεις το Σάββατο, η Κυριακή θα είναι η πιο κρίσιμη μέρα του φετινού πρωταθλήματος, με τον Βέλγο να πρέπει να σκοράρει έστω δύο βαθμούς για να πάρει το πρωτάθλημα από τον Εσθονό.
Στο τέλος της ημέρας, ο Ott Tanak ήταν αυτός που επιβλήθηκε επί του Elfyn Evans κατά 20 δευτερόλεπτα, με τον Εσθονό να πιέζει εκεί που πρέπει, ανοίγοντας την ψαλίδα μεταξύ του ίδιου και του Ουαλού, και έτοιμο να αρπάξει τους μέγιστους βαθμούς στο τέλος του αγώνα με την ελπίδα για τον δεύτερό του τίτλο. Ο Evans από την άλλη φάνηκε ευχαριστημένος από τις επιδόσεις του, αν και παραδέχτηκε πως ίσως θα έπρεπε να δώσει λίγο περισσότερα στις ειδικές για να ανακτούσε την πρωτιά που έχασε στην πέμπτη ειδική.
Παρά ένα πολύ δύσκολο πρωινό, ο Adrien Fourmaux βρέθηκε στην τρίτη θέση στο τέλος της ημέρας έπειτα από ολοήμερη μάχη που είχε με τον τοπικό ήρωα Takamoto Katsuta. Και οι δύο οδηγοί μπαίνουν στο Σάββατο με ένα δέκατο διαφορά, ενώ ταυτόχρονα στοχεύουν στο να τελειώσουν την σεζόν με ένα καλό αποτέλεσμα για τους δικούς τους λόγους. Τα σχέδια αυτά πολύ πιθανό είναι να τους τα χαλάσει ο Sebastien Ogier, ο οποίος συνέχισε να θέτει κορυφαίους χρόνους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, και αυτομάτως μάζεψε τη διαφορά που είχε δημιουργηθεί από το θέμα που αντιμετώπισε την πρώτη ειδική. Βρίσκεται μόλις 20 δευτερόλεπτα πίσω από το δίδυμο Fourmaux-Katsuta, και είναι το φαβορί για την τελευταία θέση του βάθρου.
Το τελευταίο Rally1 στην κατάταξη βρίσκεται στην έκτη θέση και είναι αυτό του Gregoire Munster, με τον οδηγό της M-Sport να οδηγεί στον δικό του ρυθμό, με σκοπό έναν καλό τερματισμό. Το άλλο Rally1 αμάξι του Andreas Mikkelsen είχε έξοδο στην πέμπτη ειδική της ημέρας, θέτοντάς τον εκτός αγώνα μέχρι αύριο. Την δεκάδα συμπλήρωσαν τα Rally2 των Gryazin, Pajari, McErlean και Arai. Ο Ρώσσος βρίσκεται εκτός διεκδίκησης τίτλου, αλλά στην άσφαλτο της Ιαπωνίας είναι άπιαστος. Ο Sami Pajari μέχρι στιγμής βρίσκεται σε θέση να πάρει τον τίτλο στην κατηγορία WRC2, όμως το παραμικρό θέμα που πιθανώς να τον ρίξει στην τρίτη θέση στον αγώνα αυτομάτως δίνει τον τίτλο στον Oliver Solberg. Σίγουρα είναι άλλη μία μάχη την οποία αξίζει να παρακολουθήσει κάποιος.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται ξημερώματα Σαββάτου με την ολοκαίνουργια ειδική Mt. Kasagi 1 στις 01:05 ώρα Ελλάδος.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify