Έπειτα από δύο ενδιαφέρουσες υπερεδικές στη βόρεια Τσεχία, πρώτος στην κατάταξη βρέθηκε ο Thierry Neuville, με τους Tanak και Ogier να ακολουθούν σε κοντινή απόσταση.
Η εναρκτήρια ημέρα του νεοσύστατου Rally Κεντρικής Ευρώπης βρήκε όλα τα πληρώματα να έχουν το νου τους στο καιρό, καθώς η τεράστια γεωγραφική απόσταση μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης υπερειδικής έφερε μαζί της μία αβεβαιότητα όσον αφορά τις συνθήκες στο σιρκουί του Klatovy. Οι δύο αυτές ειδικές έδειξαν ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του αγώνα, αφού θυμίζουν αντίστοιχες διάφορων τοπικών αγώνων των γύρω περιοχών και χωρών. Πολλά πληρώματα επέλεξαν διαφορετικούς συνδυασμούς ελαστικών, επηρεάζοντας όπως απεδείχθη και τα τελικά αποτελέσματα της ημέρας.
Η αυλαία στην πρώτη έκδοση του ιδιαίτερου αυτού αγώνα άνοιξε με τον τοπικό ήρωα Eric Cais, με τον Τσέχο να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας WRC2, δεδομένου της εμπειρίας του από αγώνες παρόμοιου τύπου. Έπειτα ακολούθησαν κατά σειρά τα Rally1, αν και αλλαγές τελευταίας στιγμής στην σειρά εκκίνησης προκάλεσαν ένα μικρό πανικό ελάχιστα λεπτά πριν την εκκίνηση της ειδικής.
Ο Ott Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια διαδρομή, κρατώντας πίσω του τον επιστρέφων Sebastien Ogier αλλά και τον Thierry Neuville. Αν ο καιρός παραμείνει σταθερός, τότε η μάχη για την νίκη πιστεύουμε πως θα κριθεί ανάμεσα σε αυτούς τους τρεις. Κακό ξεκίνημα είχε ο Esapekka Lappi, καθώς τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων λόγω jump start, θέτοντας τον ήδη σε μειονεκτική θέση στην αρχή του αγώνα.
Η δεύτερη υπερειδική στο χωριό Klatovy διεξήχθη σε στυλ σιρκουί, και εκεί ήταν που οι νυχτερινές συνθήκες σε συνδυασμό με το νωπό οδόστρωμα έφεραν τα πάνω κάτω. Ο Thierry Neuville ήταν αυτός που κατέληξε να ηγείται στην γενική κατάταξη, με ένα καθαρό πέρασμα από τα 8.92 χιλιόμετρα της Klatovy να του δίνει ταυτόχρονα και τον ταχύτερο χρόνο.
Μόλις 1,2 δευτερόλεπτα πίσω του βρέθηκε ο Ott Tanak, με τον πολυπρωταθλητή Sebastien Ogier να βρίσκεται στα έξι δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή, έπειτα από μία δύσκολη ειδική για τον ίδιο. Ακριβώς πίσω του είναι ο Kalle Rovanpera, με τον Φινλανδό να στοχεύει προς την κατάκτηση του τίτλου, αν και εφόσον διατηρήσει προβάδισμα άνω των 30 βαθμών υπέρ του Elfyn Evans στην κατάταξη οδηγών.
Την πέμπτη θέση κατέλαβε ο Teemu Suninen έχοντας διασκεδάσει οδηγώντας στις δύο υπερειδικές της ημέρας. Στις δύο επόμενες θέσεις της κατάταξης βρέθηκαν οι Katsuta και Loubet, με τους δύο οδηγούς να παραπονιούνται για την περιορισμένη ορατότητα στην νυχτερινή ειδική, ενώ ταυτόχρονα εξέφρασαν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν λόγω της επιλογής ελαστικών τους.
Ο Elfyn Evans έπεσε στην όγδοη θέση έπειτα από λάθος εκτίμηση σε μία από τις διασταυρώσεις της δεύτερης υπερειδικής, αναγκάζοντάς τον να κάνει ένα τετακέ για να ξαναβρεί τον δρόμο, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Σίγουρα δεν ήταν η αρχή που θα ήθελε ο Ουαλός, ο οποίος θα προσπαθήσει να αναβάλλει έστω για τώρα την στέψη του Kalle Rovanpera ως πρωταθλητή.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lappi και Munster. Ο Φινλανδός της Hyundai θα βρισκόταν τρίτος στην κατάταξη αν δεν είχε πάρει την ποινή 10 δευτερολέπτων στο ξεκίνημα της πρώτης υπερειδικής, αλλά πλέον είναι κάτι παραπάνω από δεκατρία δευτερόλεπτα μακριά από τον ομόσταυλό του και ηγέτη του αγώνα, Thierry Neuville. Ο Gregoire Munster από την άλλη ήταν απλά χαρούμενος που κατάφερε να περάσει από τις ειδικές, άν και δεν απέφυγε τα μικροθέματα του Puma, στο οποίο δεν λειτουργούσε το χειρόφρενο καθ’ όλη την διάρκεια της δεύτερης υπερειδικής.
Tο πρωί της Παρασκευής τα πληρώματα θα ξαναπεράσουν τα σύνορα, αυτή τη φορά για τη νότια Τσεχία και τα δύο περάσματα από τις τρεις ειδικές που θα ολοκληρώσουν το πρώτο σκέλος του αγώνα. Ενδιάμεσα θα υπάρξει μόνο μία στάση αλλαγής ελαστικών, με τα πληρώματα να χρειάζεται να ολοκληρώσουν 133 αγωνιστικά χιλιόμετρα στην μάλλον πιο απαιτητική μέρα του αγώνα. Το σκέλος αυτό αρχίζει στις 10:50 ώρα Ελλάδος με το πρώτο πέρασμα από την Vlachovo Brezi.
Αναλυτικά η κατάταξη στο τέλος της πρώτης ημέρας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify