Νικητής στην πρώτη έκδοση του Rally Κεντρικής Ευρώπης αποδείχθηκε ο Thierry Neuville, με τον Kalle Rovanpera να τερματίζει πίσω του κατακτώντας ταυτόχρονα και τον δεύτερό του παγκόσμιο τίτλο. Ο Ott Tanak συμπλήρωσε το βάθρο έπειτα από μία δυνατή προσπάθεια.
H τελευταία μέρα του φετινού και νεοσύστατου Rally Κεντρικής Ευρώπης ήταν και η πιο απλή, αφού μόλις 67.24 αγωνιστικά χιλιόμετρα περίμεναν τα κορυφαία πληρώματα του WRC. Υπήρξαν διάφορες δραματικές στιγμές καθ’ όλη την διάρκεια του τριημέρου, όμως άποψη για τον αγώνα και το concept του να τρέχεις σε τρεις διαφορετικές χώρες μέσα σε ελάχιστες μέρες ήταν κοινή για όλους. Πέρα από τις οργανωτικές αδυναμίες και αστοχίες, όταν έχουν υπάρξει αγώνες όπως η Κορσική, η Καταλονία, ακόμα και η Κροατία στο WRC, οι ειδικές αυτού του αγώνα, άσχετα από δημόσιες δηλώσεις που απέχουν από αυτές με κλειστά τα μικρόφωνα, δεν εξελίσσουν κανένα οδηγό, και αν δεν υπήρχε ο παράγοντας των καιρικών συνθηκών τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα.
Πίσω στα αγωνιστικά, από την πρώτη πρωινή ειδική ο Rovanpera έδειξε τις προθέσεις του, οδηγώντας αρκετά συντηρητικά καθώς το μόνο που χρειαζόταν πλέον ήταν τερματίσει τον αγώνα στην θέση που βρισκόταν, ξεπερνώντας βαθμολογικά τον Elfyn Evans -που είχε μία άτυχη έξοδο εχτές- και φτάνοντας στην Ιαπωνία ως δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
Οι ταχύτεροι χρόνοι στις σημερινές ειδικές ήταν υπόθεση Ogier και Evans, όπως και ήταν αναμενόμενο, αφού και οι δύο τους για τους δικούς τους λόγους δεν είχαν να χάσουν κάτι. Πόσο μάλλον ο Ουαλός που ήλπιζε σε λάθος του νεότερου ομόσταυλού του, έτσι ώστε το πρωτάθλημα να κριθεί στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος.
Στο τέλος όμως, όλα κύλησαν ομαλά, με τον Thierry Neuville να σημειώνει την 19η νίκη στην καριέρα του, και ένα δυνατό αποτέλεσμα για τον ίδιο και την Hyundai Motorsport, η οποία έχει στρέψει πλέον όλους τους πόρους στη σεζόν του 2024.
Όπως όλοι περίμεναν, ο Kalle Rovanpera -εκτός από την δεύτερη θέση στον αγώνα- κατέκτησε τον δεύτερο του συνεχόμενο τίτλο οδηγών, ισοφαρίζοντας ταυτόχρονα το ρεκόρ των Rohrl, Biasion, Sainz Sr. και Gronholm. Ο Φινλανδός πλέον και αδιαμφισβήτητα είναι το μελλοντικό σημείο αναφοράς για όποιον έχει ελπίδες σε κατάκτηση ενός τίτλου. Δείχνει πλέον πως για να διεκδικείς αποτελέσματα δεν χρειάζεται μόνο ταλέντο και καλός εξοπλισμός, αλλά η τρομερή εκρηκτικότητα σε ταχύτητα που έχει δείξει ο ίδιος αμέτρητες φορές φέτος, είτε στη δεύτερη μέρα αγώνων είτε στην καταληκτική power stage, όπου στις περισσότερες περιπτώσεις θα αφήσει τον ανταγωνισμό δίχως απάντηση.
Το τελευταίο σκαλοπάτι του βάθρου συμπλήρωσε ο Ott Tanak, με τον Εσθονό να παίρνει άλλο ένα καλό αποτέλεσμα από τότε που η M-Sport βελτίωσε την αξιοπιστία του Puma Rally1. Η τελευταία ευκαιρία του Εσθονού για ένα καλό αποτέλεσμα με την ιστορική Βρετανική ομάδα θα είναι στο απαιτητικό Rally Ιαπωνίας, όπου ο καιρός όπως είδαμε και πέρσι μπορεί να φέρει ανά πάσα στιγμή τα πάνω κάτω στην κατάταξη. Και σίγουρα ο πρωταθλητής του 2019 θα θέλει να αποχαιρετήσει την ομάδα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, παρά τις τραγικές δυσκολίες που αντιμετώπισε στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν.
Στην τέταρτη και πέμπτη θέση βρέθηκαν τα δύο Toyota των Sebastien Ogier και Takamoto Katsuta. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής δεν φάνηκε να απολαμβάνει την οδήγηση στις ειδικές του τριημέρου, ενώ η σπασμένη ζάντα στην τρίτη ειδική του αγώνα τον έθεσε εξαρχής σε μειονεκτική θέση. Θα επιστρέψει στο Rally Ιαπωνίας με στόχο την νίκη στο σπίτι της Toyota, ενώ βλέψεις για άλλη μία θέση στο βάθρο θα έχει ο Ιάπωνας ομόσταυλός του, ο οποίος πέρασε τις τελευταίες μέρες μαθαίνοντας τις συνθήκες για μελλοντικούς αγώνες του.
Ο Teemu Suninen τερμάτισε στην έκτη θέση έπειτα από ένα δύσκολο αγώνα για τον ίδιο, στη πρώτη του εμφάνιση σε ασφάλτινο αγώνα με αυτοκίνητο Rally1, ενώ ο ίδιος θεωρεί πως αξίζει μία μόνιμη θέση στην ομάδα για το 2024. Ήταν ο τελευταίος αγώνας του Φινλανδού για φέτος, καθώς στο Rally Ιαπωνίας την θέση του θα πάρει ο πολύπειρος Dani Sordo.
Εντυπωσιακή εμφάνιση παρά την έλλειψη εμπειρίας του είχε ο Gregoire Munster στην έβδομη θέση γενικής, καθώς σημείωνε σταθερά ταχύτερους χρόνους από τον έτερο ομόσταυλό του Pierre-Louis Loubet. Όσον αφορά τον Γάλλο οδηγό, είχε ένα απογοητευτικό αγώνα, με ποινές και θέματα αξιοπιστίας στην τελευταία του συμμετοχή στο φετινό πρωτάθλημα.
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, ο Elfyn Evans επανεκκίνησε το σκέλος της Κυριακής με την ελπίδα να κριθεί το πρωτάθλημα στην Ιαπωνία. Δυστυχώς για τον Ουαλό, οι 5 βαθμοί που αποκόμισε μέσω της ταχύτερης επίδοσης στην Power Stage δεν ήταν αρκετοί για να καθυστερήσει τον θρίαμβο του Kalle Rovanpera.
Επόμενος αγώνας είναι το φινάλε της φετινής σεζόν, το Rally Ιαπωνίας που αναμένεται να διεξαχθεί το τετραήμερο 16-19 Νοεμβρίου.
Αναλυτικά η κατάταξη της πρώτης κατηγορίας στο πέρας του Rally Κεντρικής Ευρώπης:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify