Μεγάλος νικητής του Rally Λετονίας αναδείχθηκε ο Kalle Rovanpera, κατακτώντας την τρίτη νίκη για φέτος και 14η στην καριέρα του. Δεύτερος ο Sebastien Ogier, τρίτος ο Ott Tanak μετά τα δράματα του Martins Sesks. Συνεχίστηκαν τα προβλήματα με την τηλεοπτική μετάδοση των ειδικών διαδρομών.
Μπορεί η νίκη να είχε ουσιαστικά κριθεί από το Σάββατο, αλλά το ενδιαφέρον στην τέταρτη και τελευταία ημέρα του Rally Λετονίας περιορίστηκε στην μάχη των επιπλέων βαθμών της Super Sunday και της Power Stage, όπου οι Sebastien Ogier,Kalle Rovanpera και Ott Tanak πάλεψαν μέχρις εσχάτων, στα τελευταία 64,08 αγωνιστικά χιλιόμετρα του όγδοου αγώνα της σεζόν στο WRC. Τα προβλήματα με την μετάδοση του σήματος στους τηλεοπτικούς δέκτες συνεχίστηκαν και σήμερα, με την προτελευταία ειδική να μεταδίδεται σχεδόν εξ’ολοκλήρου μέσω ζωντανών χαρτών.
Την τρίτη νίκη για φέτος και 14η στην καριέρα του πανηγυρίζει εδώ και λίγη ώρα ο Kalle Rovanpera. Το μόνο που χρειάστηκε να κάνει ο Φινλανδός είναι να διαχειριστεί την διαφορά που έχτισε από τους διώκτες του το προηγούμενο διάστημα, κάτι που το έκανε με απόλυτη επιτυχία. Παράλληλα έγραψε το όνομα του με χρυσά γράμματα στην βίβλο του Rally Λετονίας διότι είναι ο πρώτος νικητής στον νεοσύστατο αυτό αγώνα.
Από το ναδίρ στο ζενίθ, ένα τροχαίο δρόμος! Ο Sebastien Ogier μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα όχι απλά συνήλθε από το ατύχημα αλλά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση. Ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ένας εκ των τριών μονομάχων της Super Sunday και τελικά πήρε έξι βαθμούς χάνοντας στις λεπτομέρειες την πρώτη θέση από τον άλλοτε team-mate του Ott Tanak. Επιπλέον πήρε άλλους τέσσερις πόντους από την Power Stage και συνολικά 25.
Στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ott Tanak, με τον πρωταθλητή του 2019 να ξεκινά με απώτερο σκοπό να πάρει το μέγιστο των βαθμών από την Super Sunday κινούμενος στο όριο και στις τέσσερις ειδικές της ημέρας. Για μόλις δύο δέκατα του δευτερολέπτου τερμάτισε στην κορυφή της ειδικής αυτής κατάταξης και μείωσε την διαφορά του από τον πρωτοπόρο Thierry Neuville στους οκτώ βαθμούς και κρατά ολοζώντανες τις ελπίδες του για την διεκδίκηση του δεύτερου τίτλου στην καριέρα του.
Ακόμα ένα θετικό αποτέλεσμα για τον Adrien Fourmaux, ο οποίος έκοψε το νήμα του τερματισμού τέταρτος, καθώς επωφελήθηκε από τα δράματα των Martins Sesks και Esapekka Lappi κερδίζοντας μια θέση στην γενική κατάταξη. Ο Γάλλος αντιμετώπισε και εκείνος κάποια προβλήματα και δυσκολεύτηκε αρκετά να κινηθεί στα γρήγορα κομμάτια των ειδικών. Εκτός των βαθμών του του σκέλους του Σαββάτου, έβαλε άλλους δύο στο σακούλι αφού τερμάτισε στην έκτη θέση της ειδικής κατάταξης στην Super Sunday.
Οι Elfyn Evans και Takamoto Katsuta ξεκίνησαν αποφασισμένοι να πάρουν το μέγιστο των βαθμών στην Super Sunday και την Power Stage μιας και οι πιθανότητες να κερδίσουν θέσεις στην γενική κατάταξη ήταν απειροελάχιστες έως και μηδαμινές. Ο Ουαλός και ο Ιάπωνας έφυγαν από την χώρα της Βαλτικής με την πέμπτη και την έκτη θέση αντίστοιχα στις αποσκευές τους, με το βάρος να πέφτει περισσότερο στον Evans, που απέχει από τις νίκες εδώ και αρκετούς μήνες.
Με τον χειρότερο δυνατό τρόπο έκλεισε το Rally Λετονίας για τον τοπικό ήρωα Martins Sesks. Ο νεαρός Λετονός της M-Sport WRT κρατούσε στα χέρια του την τρίτη θέση και την παρουσία στο βάθρο μέχρι και την Power Stage. Εκεί το Ford Puma Rally1 Hybrid τον άφησε με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο και κατ’επέκταση θέσεις στην γενική κατάταξη. Έτσι από τρίτος κατέληξε έβδομος γενικής και το μόνο που του θυμίζει το σπουδαίο επίτευγμά του είναι οι 13 βαθμοί τους οποίους και καρπώθηκε. Στον τερματισμό φυσικά αποθεώθηκε από τους συμπατριώτες του.
Ο καθαρισμός του οδοστρώματος στα υπόλοιπα πληρώματα είχε σαν αποτέλεσμα ο Thierry Neuville να τερματίσει στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Βέλγος εκτός του ότι παραμένει πρώτος στο πρωτάθλημα οδηγών είχε να φέρει εις πέρας μια σχετικά δύσκολη αποστολή, καθώς στην 17η ειδική δεν μπορούσε να επιταχύνει στις εξόδους των στροφών. Για εκείνον ήταν αναμφίβολα ο χειρότερος αγώνας για φέτος.
Την ένατη θέση κατέλαβε ο Gregoire Munster, ο οποίος κινήθηκε στον δικό του ρυθμό αποφεύγοντας τα λάθη που θα του κόστιζαν χρόνο και πολύτιμες θέσεις στην γενική κατάταξη, έχοντας πλέον την εμπειρία από ακόμα έναν γρήγορο και τεχνικό Rally όπως είναι η Λετονία. Ο Λουξεμβουργιανός αντιμετώπισε ζητήματα με το Ford Puma Rally1 Hybrid, τα οποία όπως είπε ο ίδιος δεν λύθηκαν και νιώθει χαρούμενος που κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό. Την δεκάδα ολοκλήρωσε ο Oliver Solberg, που επέστρεψε στις νίκες στο WRC 2 μετά από σωρεία κακών αποτελεσμάτων.
Κι ενώ όλα έδειχναν πως ο Esapekka Lappi θα ολοκλήρωνε τον αγώνα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα ο κινητήρας του Hyundai i20 N Rally1 Hybrid παρέδωσε πνεύμα μετά από ένα χιλιόμετρο στην Power Stage και έχασε ενάμιση λεπτό μέχρι να φτάσει μετά κόπων και βασάνων στον τερματισμό της. Κάπως έτσι κράτησε και τους βαθμούς που σκόραρε μετά το τέλος του σκέλους του Σαββάτου που ήταν και η απαραίτητη προϋπόθεση για να τους κρατήσει και πλέον ανανεώνει το ραντεβού του για τον αγώνα της πατρίδας του σε μερικές ημέρες. Λίγο μετά την λήξη του Rally Λετονίας ο Φινλανδός εγκατέλειψε οριστικά εξαιτίας των παραπάνω προβλήματων με τα οποία ήρθε αντιμέτωπος
Επόμενος αγώνας για το WRC και τελευταίος πριν την καλοκαιρινή διακοπή είναι το Rally Φινλανδίας το διάστημα 1-4 Αυγούστου.
Η κατάταξη μετά το τέλος του Rally Φινλανδίας
Η ειδική κατάταξη της Super Sunday
H κατάταξη της Power Stage
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify