Το σημερινό shakedown στο πρωτοεμφανιζόμενο WRC Rally Λετονίας, είδε τον Ott Tanak να ξεχωρίζει στην κορυφή της κατάταξης, με τον Neuville να θέτει τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο έπειτα από οριακή έξοδο. Τρίτος στους χρόνους ο Katsuta.
Έπειτα από χρόνια προσπάθειας και αλλαγών, το Rally Λετονίας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα είναι γεγονός. Η έλλειψη πρόσφυσης αλλά και η ταχύτητα των ίδιων των ειδικών αναμένονταν να θέσουν μία μεγάλη πρόκληση στα πληρώματα του WRC. Και αυτό φάνηκε με το καλημέρα στην σημερινή δοκιμαστική διαδικασία του Shakedown.
Η διαδρομή των 3.50 χιλιομέτρων στο Cimdenieki αποτέλεσε μία πολύ γρήγορη αφύπνιση ακόμα και για τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Thierry Neuville, καθώς πιάστηκε απροετοίμαστος για τις συνθήκες που θα έβρισκε ως το πρώτο αυτοκίνητο στον δρόμο. Νιώθοντας εξαπατημένος από την απουσία των anti-cuts, ο Βέλγος έφτασε λίγο μετά την εκκίνηση με υπερβολική ταχύτητα σε μια αλληλουχία πατημένων στροφών και έβγαλε το Hyundai του για λίγο εκτός δρόμου, αποφεύγοντας ελάχιστα τα δέντρα στην εσωτερική πλευρά, και συνάμα την απόλυτη καταστροφή για τον ίδιο.
«Βρήκαμε πού είναι το όριο, οπότε τώρα το ξέρουμε!» είπε. Ως ο πρώτος οδηγός στο δρόμο, με αρκετές ειδικές διαδρομές που δεν επαναλαμβάνονται, ο Neuville δεν περιμένει μεγάλες δυσκολίες όταν ξεκινήσει το rally.
Με χρόνο κατά 0.3 δευτερόλεπτα καλύτερο από τον ομόσταυλό του, έπειτα από τα δύο υποχρεωτικά περάσματα, ο Tänak θεωρείται από πολλούς ως φαβορί για νίκη στη Λετονία, δεδομένης της ικανότητάς του σε δρόμους παρόμοιους με αυτούς. Ο ίδιος δήλωσε πως λατρεύει αυτούς τους δρόμους και πως δεν πρόκειται να αφήσει την τρομακτική έξοδο που είχε στο Rally Εσθονίας να τον επηρεάσει ψυχολογικά. Ουσιαστικά αυτός ο αγώνας πρόκειται για μία χρυσή ευκαιρία του Tanak να φτάσει για τα καλά τους Neuville και Evans στην βαθμολογία, και να διαγράψει από την μνήμη πολλών το απογοητευτικό του ξεκίνημα στην φετινή σεζόν.
Ο Takamoto Katsuta ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Toyota στο shakedown, καταγράφοντας τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μόλις 0.1 δευτερόλεπτα πιο αργά από την προσπάθεια του Neuville. Ο Ιάπωνας οδηγός προέβλεψε ότι «πολλά μπορούν να συμβούν» καθώς οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν ολοκαίνουργιες σημειώσεις αυτό το Σαββατοκύριακο. Πάντως παραδοσιακά ο Ιάπωνας δεν έχει ρυθμό σε νέους αγώνες, και κάτι παρόμοιο αναμένεται να συμβεί και εδώ.
Δοκιμάζοντας για πρώτη φορά την υβριδική έκδοση του Ford Puma Rally1, ο τοπικός ήρωας Mārtiņš Sesks έκανε μια παραπάνω προσπάθεια στην διαδρομή, για να καταλήξει τέταρτος, μόλις 0.7 δευτερόλεπτα πίσω από την κορυφαία επίδοση του Tanak.
Δύο δέκατα πιο πίσω, ο διεκδικητής του πρωταθλήματος Elfyn Evans ήταν πέμπτος και, όπως ο αντίπαλος του για τον τίτλο, Neuville, φάνηκε σαφώς ενοχλημένος από την απουσία ορισμένων anti-cuts που υπήρχαν κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify