Ο Sebastien Ogier ήταν αυτός που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα πρώτα ανταγωνιστικά χιλιόμετρα του WRC 2023. Πίσω του βρέθηκαν οι Rovanpera και Neuville.
Ήρθε η στιγμή που όλοι περιμέναμε, η επανεκκίνηση της αγωνιστικής δράσης μετά τη χειμερινή διακοπή είναι γεγονός! Τα πληρώματα πήραν την πρώτη τους γεύση από το τελείως στεγνό Shakedown (Sainte-Agnes/Peille), ουσιαστικά η ίδια διαδρομή με πέρυσι, αν και μη αντιπροσωπευτική του αγώνα. Ήταν πάντως μία καλή ευκαιρία για όλους τους οδηγούς να πειραματιστούν με τις ρυθμίσεις στα αυτοκίνητά τους, ενώ όσοι έχουν αλλάξει ομάδα σίγουρα θα προσπάθησαν να νιώσουν έστω και λίγο πιο άνετα στο νέο τους μπάκετ.
Το πρώτο πέρασμα πραγματοποιήθηκε στις 10:31 ώρα Ελλάδος, όπου είδαμε τον Thierry Neuville να μπαίνει ορεξάτος στην ειδική των 2,29 χιλιομέτρων, υπερτερώντας του περσινού πρωταθλητή Kalle Rovanpera για σχεδόν 1 δευτερόλεπτο, διαφορά μεγάλη μέσα σε τόσο λίγα χιλιόμετρα. Με ενδιαφέρον περίμεναν όλοι την επίδοση του Ott Tanak στην επιστροφή του στην M-Sport Ford, με τον ίδιο να σημειώνει εξαρχής τον έκτο ταχύτερο χρόνο, και 0,5 δευτ. πίσω από τον ομόσταυλό του Pierre-Louis Loubet. Φυσικά και όμως ο Tanak ακόμα συνηθίζει τον νέο του αυτοκίνητο, οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τον περιστασιακό αργό χρόνο. Ο Esapekka Lappi δυσκολεύτηκε αρκετά στο πρώτο πέρασμα, με τον ίδιο να δηλώνει πως απλά βρίσκει τα πατήματά του.
Η αντεπίθεση των Toyota ήρθε στο δεύτερο πέρασμα, με τον περσινό πρωταθλητή Rovanpera να ανεβάζει τον ρυθμό, σημειώνοντας 2 δευτερόλεπτα ταχύτερο χρόνο από το σημείο αναφοράς του Neuville. Όμως στο τρίτο και σημαντικότερο πέρασμα, τον πήχη τον έθεσε ο Sebastien Ogier (ένα από τα φαβορί για την νίκη), με χρόνο 1:44.6, και τον Kalle Rovanpera οριακά πίσω του για 0,3 δευτερόλεπτα.
Μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τον Φινλανδό βρέθηκε ο Thierry Neuville, με τον πεινασμένο για νίκες Elfyn Evans άλλο τόσο πίσω από τον Βέλγο. Τον πέμπτο χρόνο σημείωσε ο πλέον τρίτος οδηγός της Hyundai, Dani Sordo, με τα δύο Ford Puma Rally1 των Loubet και Tanak να καταλαμβάνουν την έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα στην κατάταξη.
Η έλλειψη ρυθμού συνεχίστηκε για τον Esapekka Lappi αφού σημείωσε μόνο τον όγδοο ταχύτερο χρόνο, χωρίς να δηλώνει κάποιο θέμα με το i20N, με την λογική να λέει πως πρόκειται για θέμα συνήθειας του αυτοκινήτου. Πίσω του και στην ένατη θέση ξέπεσε ο Takamoto Katsuta έπειτα από λάθος στο τρίτο πέρασμα, συνεπώς αδυνατώντας να βελτιώσει την καλύτερή του επίδοση. Την δεκάδα συμπλήρωσε ο Ιορδάνης Σερδερίδης, βελτιώνοντας τον ρυθμό του σημαντικά με το πέρας κάθε περάσματος από το Shakedown.
Μετά την πανηγυρική εκκίνηση στο Μονακό στις 19:30, δύο νυχτερινές ειδικές με τρομερή ατμόσφαιρα θα περιμένουν τα πληρώματα σε θερμοκρασίες υπό του μηδενός. Οι γνωστές La Bollène-Vésubie/Col de Turini (21:05) και La Cabanette/Col de Castillon (22:03) αθροίζονται στα 40,02 χιλιόμετρα, προτού οι οδηγοί κατεβούν τα βουνά για ένα 50λεπτο σέρβις δίπλα στο γραφικό λιμάνι του Πριγκιπάτου.
Αναλυτικά η κατάταξη στο πέρας του Shakedown:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify