Ιστορία έγραψε ο Kalle Rovanpera στο φετινό Rally Νέας Ζηλανδίας, παίρνοντας την νίκη και ταυτόχρονα γίνοντας ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του WRC. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ogier και Tanak έπειτα από αξιόλογες επιδόσεις.
H τελευταία μέρα στο Auckland είδε τα πληρώματα να έρχονται αντιμέτωπα με δύο περάσματα από τις νεοσύστατες ειδικές Whitford Forest και Jack’s Ridge υπό μικτές συνθήκες, όπως και στις υπόλοιπες μέρες του αγώνα. Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα οριακά ξεπερνούσαν τα τριάντα, αλλά υπήρχαν πολλά σημεία έτοιμα να πιάσουν τους οδηγούς απροετοίμαστους.
O Kalle Rovanpera ξεκίνησε την ημέρα στην κορυφή της κατάταξης, με προβάδισμα 29,6 δευτερολέπτων από τον ομόσταυλό του στην Toyota, Sebastien Ogier. Πιο κρίσιμη ήταν η απόσταση ασφαλείας που είχε χτίσει από τον άμεσο αντίπαλό του για τον τίτλο, τον Ott Tanak. Και οι δύο πρωταθλητές πίεσαν σκληρά με την ελπίδα να ωθήσουν τον νεαρό Φινλανδό σε κάποιο λάθος. Όμως, παρά το γεγονός ότι σημείωσαν ο καθένας από έναν ταχύτερο χρόνο (SS15 – Tanak, SS16 – Ogier), ο Rovanpera αν μη τι άλλο αύξησε την διαφορά στο τέλος της ημέρας, σημειώνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στην Wolf Power Stage και συνεπώς κλείδωσε οριστικά τον τίτλο.
Ο θρίαμβος του Rovanperä στον 11ο γύρο του πρωταθλήματος σημαίνει ότι, με δύο rally να απομένουν ακόμη, κανένας δεν μπορεί να πιάσει στην βαθμολογία αυτόν και τον συνοδηγό του Jonne Halttunen. Σε ηλικία 22 ετών και μίας ημέρας, ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing στέφθηκε ως ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του αθλήματος – ξεπερνώντας το ρεκόρ που κατείχε προηγουμένως ο Colin McRae, ο οποίος κέρδισε το πρωτάθλημα το 1995 σε ηλικία 27 ετών και 89 ημερών. Βρισκόμενος στη θέση αυτή σε τόσο νεαρή ηλικία, πολλοί αναρωτιούνται πόσες νίκες και πρωταθλήματα θα διεκδικεί στο μέλλον ο Φινλανδός…
Ο Sébastien Ogier έκανε το 1-2 για την Ιαπωνική ομάδα, ενώ ο Ott Tänak αρκέστηκε στην τρίτη θέση γενικής με το Hyundai i20N Rally1. Ταυτόχρονα, ο Εσθονός έδωσε τα συγχαρητήρια στον νεαρό αντίπαλό του, και χωρίς καμία αμφιβολία θα φύγει από την Νέα Ζηλανδία απογοητευμένος που δεν μπορούσε να μετατρέψει την φόρμα που είχε στους τελευταίους αγώνες σε κάτι καλύτερο. Αυτό βέβαια οφείλεται κυρίως και στα προβλήματα αξιοπιστίας και στην έλλειψη ταχύτητας που αντιμετώπιζε η Hyundai στην αρχή της σεζόν, και στέρησε στον Εσθονό πολύτιμα αποτελέσματα.
Στη τέταρτη θέση τερμάτισε ο Thierry Neuville, αδυνατώντας να κλείσει την ψαλίδα με τους πρώτους τρεις, ενώ σε συνδυασμό με διάφορα λάθη κατά την διάρκεια του τριημέρου, ο Βέλγος παραδέχτηκε πως δεν είχε την ταχύτητα να παλέψει για οτιδήποτε παραπάνω, τερματίζοντας σχεδόν δύο λεπτά πίσω από τον νικητή. Ακριβώς από πίσω του βρέθηκε ο Oliver Solberg, σε μία σταθερή εμφάνιση δίχως μεγάλα λάθη, αποδεικνύοντας πως αξίζει μία θέση στην κορυφαία κατηγορία με την σωστή προετοιμασία.
Ο Hayden Paddon τερμάτισε έκτος στην πατρίδα του, όντας ταχύτατος στις ειδικές με το i20N Rally2, κερδίζοντας και την κατηγορία WRC2. Έβδομος ήταν ο Lorenzo Bertelli ως το μόνο Puma Rally1 στην βαθμολογούμενη δεκάδα. Την τελική δεκάδα συμπλήρωσαν οι Kajetanowicz, Van Gisbergen και Bates.
Δεν επανεκκίνησαν οι Greensmith, Katsuta και Evans, ενώ ο Craig Breen αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα έπειτα από ένα μεγάλο άλμα στην τελευταία ειδική, στερώντας του την ευκαιρία να διεκδικήσει βαθμούς από την Power Stage.
Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το ασφάλτινο Rally Ισπανίας, στις γρήγορες και τεχνικές διαδρομές στα βουνά της Costa Daurada, το τριήμερο 20-23 Οκτωβρίου.
Αναλυτικά η τελική κατάταξη του Rally Νέας Ζηλανδίας 2022:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify