Η πρώτη πραγματική μέρα αγωνιστικής δράσης στην Πορτογαλία ήταν δραματική, με τον Elfyn Evans να αποφεύγει όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι υπόλοιποι για να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης. Δεύτερος ο Rovanpera παρότι καθάριζε τους δρόμους για τους επόμενους, τρίτος ο Dani Sordo.
Στην αρχή της ημέρας υπήρχαν έξι οδηγοί που διεκδικούσαν την πρώτη θέση στην κατάταξη, με τον Βρετανό της Toyota να εκμεταλλεύεται την χαμηλή θέση εκκίνησής του και να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στην SS2 και SS4. Με τις ειδικές διαδρομές όμως να είναι μεγάλες και πολλές μέχρι το Service, η αυξημένη φθορά στα ελαστικά της Pirelli ήταν ξεκάθαρη.
Το γεγονός αυτό χρησιμοποίησε εις βάρος του Evnas ο Sebastien Loeb στην επιστροφή του μετά το Rally Μόντε-Κάρλο, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην κλασσική SS4 (Arganil 1), παίρνοντας τα ηνία του αγώνα και με τον Evans μόλις 0.5 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Γάλλος όμως δεν υπολόγισε σωστά το κράτημα των χωμάτινων ελαστικών στην άσφαλτο της πρώτης στροφής της SS5, χτυπώντας μία τσιμεντένια μπαριέρα. Συνέπεια αυτού ήταν η ολική καταστροφή της πίσω αριστερής ανάρτησης του Puma Rally1, τερματίζοντας όποιες ελπίδες είχε ο 9 φορές πρωταθλητής για την 81η του νίκη.
Έπειτα…το χάος! Η έκτη ειδική διαδρομή του αγώνα είδε τους Tanak, Ogier, και Breen (ο οποίος έχασε και το υβριδικό σύστημα στην SS7) να σταματούν στα μέσα της διαδρομής για να αλλάξουν κλαταρισμένο ελαστικό, με τους τρεις τους να χάνουν άλλη μία ευκαιρία στην μάχη για ένα καλό αποτέλεσμα, ενώ στην SS7 ο Ogier εγκατάλειψε τελείως από το Rally Πορτογαλίας, με δεύτερο κλατάρισμα.
Άλλος ένας οδηγός που εκμεταλλέυτηκε τα προβλήματα των υπολοίπων ήταν ο πρωτοπόρος του πρωταθήματος, Kalle Rovanpera. Παρά το γεγονός ότι ξεκινούσε πρώτος σε κάθε ειδική της ημέρας, δίνοντας το πλεονέκτημα στους επόμενους οδηγούς οι οποίοι οδηγούσαν σε πιο καθαρούς δρόμους, ο Φινλανδός τερμάτισε την ημέρα στην δεύτερη θέση, μόλις 13,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταβλό του.
Στην τρίτη θέση έκλεισε την ημέρα ο Dani Sordo, στην πρώτη του ανταγωνιστική εμφάνιση με αυτοκίνητο Rally1, οδηγώντας με σύνεση και με στόχο ένα βάθρο για την Hyundai. Ακριβώς πίσω του, στα 5,9 δευτερόλεπτα, βρέθηκε ο Takamoto Katsuta, με τον άτυχο Gus Greensmith στην πέμπτη θέση, αφού έπαθε και δεύτερο κλατάρισμα στην SS7, αλλά και στην τελευταία διαδρομή της ημέρας, την υπερειδική(!) Lousada.
Την έκτη θέση κατέλαβε ο Pierre Louis Loubet, έπειτα κλατάρισμα στην SS8, ενώ νωρίτερα σημείωνε χρόνους μέσα στην τριάδα, φτάνοντας ως την τέταρτη θέση γενικής. Στην έβδομη θέση, ίσως ο μεγαλύτερος χαμένος της ημέρας, Thierry Neuville, καθώς ήταν ο άμεσος αντίπαλος του Evans για την πρώτη θέση, μέχρι ένα κλατάρισμα να θέτει και αυτόν εκτός της μάχης για την νίκη, τουλάχιστον για τώρα, κάτι 1:47:4 λεπτά πίσω από τον Βρετανό.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Craig Breen, Adrien Fourmaux, δείχνοντας συντηρητικό ρυθμό με τον τερματισμό του αγώνα ως στόχο έπειτα από την καταστροφική Κροατία και Ott Tanak, με τον τελευταίο άκρως δυσαρεστημένο με την τύχη του στους πρώτους αγώνες της χρονιάς.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται αύριο το πρωί στις 09:38 με την SS10 (Vieira do Minho 1 / 21,57km).
Αναλυτικά η κατάταξη της ημέρας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify