Στην επιστροφή των πληρωμάτων στις σκληρές ειδικές της Κένυας, ήταν τα Toyota που “κλείδωσαν” την πρώτη δυάδα της κατάταξης, με τον Kalle Rovanpera να ηγείται του Evans, τρίτος ο Ott Tanak. Προβλήματα για πολλά πληρώματα λόγω των συνθηκών.
Ταχύτητα και αξιοπιστία ήταν τα δύο πράγματα που αναζητούσαν οι ομάδες, δοκιμάζοντας τα υβριδικά Rally1 για πρώτη φορά σε τόσο σκληρές συνθήκες, στην πρώτη κανονική μέρα αγωνιστικής δράσης στην Κένυα. Στο πρωινό loop ήταν ο Elfyn Evans που έθεσε τον ρυθμό, με τους Thierry Neuville, Gus Greensmith και Oliver Solberg να αντιμετωπίζουν θέματα και μεγάλες απώλειες χρόνου, κυρίως στη τελευταία ειδική του loop (SS4 Kedong 1), ενώ ο επιστρέφων εννέα φορές πρωταθλητής Sébastien Loeb έμεινε εκτός συναγωνισμού μετά το πέρας της συγκεκριμένης διαδρομής, λόγω προβλημάτων κινητήρα.
Ο Evans πίεζε συνεχώς τον ομόσταβλό του Ogier για το μεγαλύτερο μέρος του loop, με τον Γάλλο να διαχειρίζεται το προβάδισμα που κέρδισε το απόγευμα της Πέμπτης στην υπερειδική Kasarani. Ωστόσο, όταν το Yaris του Ogier μάζεψε λίγη από την άμμο fesh-fesh στην SS4 και έχασε δύναμη, ο Ουαλός πέρασε μπροστά και κράτησε πλεονέκτημα 8,5 δευτερολέπτων στο μεσημεριανό σέρβις.
Στην πρώτη ειδική του δεύτερου loop (SS5 Loldia 2), ο Ogier πίεσε πολύ, ανακτώντας τα ηνία του αγώνα, τα οποία όμως δεν κατάφερε να διατηρήσει μέχρι το τέλος της ημέρας, χρειάζοντας να αλλάξει κλαταρισμένο ελαστικό στην SS7, συνεπώς χάνοντας 2,5 λεπτά και πέφτοντας στην έκτη θέση.
Αυτό έθεσε τον Kalle Rovanpera στην πρωτοπορία του αγώνα, ο οποίος ως ηγέτης του πρωταθλήματος, είχε το καθήκον να καθαρίζει τους δρόμους, αλλά το αντιμετώπισε θαυμάσια, θέτοντας και τρεις ταχύτερους χρόνους κατά την διάρκεια της ημέρας, ενώ δεύτερος βρέθηκε και ο Elfyn Evans, σε απόσταση αναπνοής από την κορυφή, με στόχο να ηγείται το ράλι στο τέλος του Σαββάτου.
Ο Ott Tanak ανέκαμψε μέχρι και την τρίτη θέση, παρά το παράξενο πρόβλημα που αντιμετώπισε με τον λεβιέ των ταχυτήτων στην πρώτη ειδική της ημέρας, παίζοντας το παιχνίδι της υπομονής. Ακριβώς από πίσω του βρέθηκε ο εντυπωσιακός Takamoto Katsuta, σημειώνοντας χρόνους στην πρώτη τριάδα όλη μέρα έχοντας βρει σωστό ρυθμό για τις απαιτητικές διαδρομές της Κένυας, χάνοντας όμως αρκετό χρόνο στην τελευταία διαδρομή της ημέρας με θέματα λόγω σκόνης.
Ο Thierry Neuville βρέθηκε πέμπτος, αφού ο ίδιος όπως και πολλοί άλλοι είχε προβλήματα λόγω συσσώρευσης άμμου στον κινητήρα, συνεχίζοντας να υποφέρει από κακοτυχία και από την αξιοπιστία του i20 Rally1, με τον Ogier στην έκτη θέση όπως αναφέραμε και νωρίτερα.
Στην έβδομη θέση ο Solberg, με τον Nορβηγό να αντιμετωπίζει και αυτός θέματα με τον κινητήρα, ενώ ο Gus Greensmith (ενώ βρισκόταν κοντά στην κορυφή με καλούς χρόνους) επέλεξε να μην αλλάξει κλαταρισμένο ελαστικό στην SS4, χάνοντας πολύ χρόνο και μία θέση στην δεκάδα. Την δεκάδα αυτή συμπλήρωσαν οι Kajetanowicz, Johnston και Σερδερίδης, με τους πρώτους δύο να μάχονται για την νίκη στην κατηγορία WRC2.
Την ημέρα δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τα Puma Rally1 των Loeb, Fourmaux με προβλήματα στον κινητήρα, ενώ o Craig Breen βγήκε εκτός δρόμου και αναγκάστηκε και ο ίδιος να εγκαταλείψει.
Η αγωνιστική δράση συνεχίζεται αύριο, με την πιο απαιτητική μέρα του φετινού Σαφάρι, με έξι ειδικές διαδρομές, αρχίζοντας με την SS8 Soysambu 1 στις 08:06 ώρα Ελλάδος.
Αναλυτικά η κατάταξη στο πέρας της δεύτερης μέρας του Ράλι Σαφάρι:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify