Στην δεύτερη ημέρα του Rally Ypres, ο Thierry Neuville διατήρησε την πρωτοπορία, οδηγώντας χωρίς λάθη και με τον Craig Breen να τον ακολουθεί, αλλά με την διαφορά να αυξάνεται αργά.
1ο loop
Η πρώτη ειδική της ημέρας και η ένατη του αγώνα, η Hollebeke 1, ήταν και η πιο μακροσκελής του rally, περίπου 25 χιλιόμετρα. H πρώτη απώλεια ήταν ο Pierre-Louis Loubet, το i20 του οποίου γλίστρησε σε ένα από τα πολλά χαντάκια στα πλάγια του δρόμου. Επίσης, 16 χιλιόμετρα μέσα στην ειδική, ο Ott Tanak σταμάτησε για να αλλάξει ελαστικό, χάνοντας έτσι τρία λεπτά, καθώς ο γρύλος δεν δούλευε. Ο Εσθονός καθυστέρησε αρκετά ώστε να βρεθεί αμέσως πίσω του ο teammate του, Craig Breen, αλλά σύντομα έκανε στην άκρη, αφήνοντας τον Ιρλανδό να περάσει. Ο Breen κέρδισε μάλιστα την ειδική, με τον Evans δεύτερο και τον Neuville τρίτο. Ο Tanak έχασε στην γενική, πέφτοντας έβδομος πίσω από τον Takamoto Katsuta και ο Evans ξαναπέρασε τον Rovanpera, πλέον για την τρίτη θέση.
Στην δέκατη ειδική, ο Katsuta είχε έξοδο με αρκετή ζημιά στο Yaris WRC του, χωρίς όμως κάποιον τραυματισμό. Καθώς ο Ιάπωνας έριξε έναν στύλο ηλεκτροδότησης, ο οποίος έπεσε κάθετα στο δρόμο, μπλοκάροντάς τον τελείως, η ειδική αρχικά ακυρώθηκε. Ο Ogier πέρασε από μέσα σε μη αγωνιστικό ρυθμό σύμφωνα με τους κανονισμούς, αφού είχε ήδη ξεκινήσει την προσπάθειά του όταν ο Ιάπωνας είχε την σύγκρουση. Τελικά οι διοργανωτές κατάφεραν να αφαιρέσουν τον στύλο και τα θραύσματα και η ειδική ξεκίνησε και πάλι, με τον Elfyn Evans αυτή την φορά. Νικητής της ειδική αναδείχθηκε ο Breen, μειώνοντας την διαφορά από τον Neuville στα 3.5 δευτερόλεπτα.
Στην εντέκατη ειδική, η οποία ήταν πολύ τεχνική και ίσως η δυσκολότερη του rally, ο Evans πήρε την νίκη, με τους Neuville, Breen και Ogier πίσω του. Έτσι, ο Neuville διεύρυνε πάλι λίγο την διαφορά του από τον Breen, κατά 0.8 δευτερόλεπτα για την ακρίβεια. Παράλληλα, ο Evans ξαναπήρε την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη, τέσσερα δευτερόλεπτα πλέον μπροστά από τον Rovanpera. Πιο πίσω, ο Ogier ανέφερε ότι ούτε σήμερα αισθανόταν άνετα, με την πρόσφυση να εμφανίζει μεγάλα σκαμπανεβάσματα.
Η επόμενη δοκιμασία βρήκε τον Neuville νικητή και τον Rovanpera δεύτερο, ενώ ο Breen αρκέστηκε στην τρίτη θέση. Στο τέλος του loop επομένως, ο Βέλγος είδε την διαφορά του από τον Breen στο ευρύτερο άνοιγμα μέχρι στιγμής στα 6.8 δευτερόλεπτα, ενώ ο Evans διατηρήθηκε στην τρίτη θέση, στο +39.2 από τον Neuville. Τέταρτος ήταν ο Rovanpera, ο οποίος έχασε λίγο χρόνο στην 12η ειδική, αλλά έχοντας ακόμα απόσταση σχετικής ασφαλείας από τον Ogier, στα 10.3 δευτερόλεπτα. Ο Γάλλος στην πέμπτη θέση ακολουθήθηκε από τον Tanak στην έκτη, +3:44.1 από την κορυφή μετά το κλατάρισμα νωρίτερα σήμερα. Την δεκάδα συμπλήρωσαν εντυπωσιακά τέσσερα πληρώματα του WRC3, οι Bedoret, Rossel, Cracco και Verschueren! Ο Greensmith, μετά την χθεσινή του εγκατάλειψη, βρέθηκε στην 73η θέση.
2o loop
Με τις εγκαταλείψεις και τις διαφορές να διευρύνονται οργανικά σιγά σιγά, οι ανακατατάξεις περιορίστηκαν σημαντικά, ειδικά ανάμεσα στα δύο προπορευόμενα Hyundai i20 WRC. Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Adamo, μίλησε για «θερμές προτροπές» προς τους Neuville και (μάλλον ιδιαίτερα) Breen, ώστε να εξασφαλιστεί το 1-2 για την Νοτιοκορεάτικη ομάδα.
Ο Ogier κέρδισε την 13η ειδική, την πρώτη του στον αγώνα, με τον Evans να τον ακολουθεί και τους Neuville και Breen πράγματι να μειώνουν τον ρυθμό τους και να τερματίζουν πίσω από τα Yaris, χωρίς όμως κάποια επίδραση στην γενική. Ο Neuville κέρδισε την 14η ειδική, με τον Ogier να έρχεται δεύτερος και να μαζεύει την διαφορά από τον Evans και τον Rovanpera, οι οποίοι έχασαν χρόνο. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε και την 15η ειδική, με τους Neuville και Breen αρκετά πιο πίσω, στην 3η και 5η θέση αντίστοιχα και φτάνοντας μόλις 2.5 δευτερόλεπτα από τον Rovanpera στην γενική κατάταξη.
Μετά το τέλος της 16ης ειδικής, την οποία κέρδισε ο Neuville, ο Βέλγος διατηρήθηκε στην πρωτοπορία του Rally Ypres, έχοντας ξεφύγει για λίγα δέκατα ακόμα από τον Breen. Ο Evans έχασε χρόνο και είδε την διαφορά του από τον teammate του, Kalle Rovanpera, να φτάνει μόλις στα 3.3 δευτερόλεπτα, όμως διατηρήθηκε στην τρίτη θέση. Ο Φινλανδός με την σειρά του πίεσε και κράτησε πίσω του τον αναζωογονημένο Ogier, αν και για μόλις ένα δευτερόλεπτο. Ο Tanak, ο οποίος σε κάθε time control ανέφερε ότι απλά προσπαθούσε να «μάθει» το rally και να μην κάνει λάθη, απλά κράτησε την… μοναχική έκτη θέση, όντας 3:08.5 πίσω από τον Ogier και σχεδόν 40 λεπτά μπροστά από τον Greensmith.
Η τρίτη και τελευταία μέρα του Rally Ypres ξεκινά αύριο στις 9:30, με την 17η ειδική διαδρομή.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify