Η Renault δηλώνει πως τα κόστη στην Formula 1 είναι πολύ υψηλά για να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα απλώς προμηθεύτρια κινητήρων.
Καθώς όλο και περισσότερη κουβέντα γίνεται σχετικά με τα μακροπρόθεσμα πλάνα της εταιρίας στην F1 – ακόμη και για επιστροφή της ως κατασκευάστριας εταιρίας – είναι όλο και πιο ξεκάθαρο πως δεν θα παραμείνει απλά προμηθεύτρια κινητήρων.
Και μετά τις συζητήσεις μεταξύ Bernie Ecclestone και Carlos Ghosn, του προέδρου της Renault, στο Μονακό για να γίνει σαφής η θέση της εταιρίας, το θέμα παραμένει ένα: τα κόστη.
Ο υπεύθυνος της Renault F1, Cyril Abiteboul, δήλωσε: «Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι κατά τη γνώμη μας το πλάνο να είμαστε μόνο προμηθευτές δεν δουλεύει με τους τωρινούς κινητήρες. Τα έξοδα είναι πολλά που δεν έχεις κέρδη για να δικαιολογήσεις την επένδυση – ειδικά όταν κυνηγάς να φτάσεις την Mercedes που έχει θέσει τον πήχη ψηλά. Αν αυτή δεν ήταν τόσο ψηλά, ίσως τότε τα έξοδα να ήταν περισσότερο περιορισμένα και αυτό που κάνουμε τώρα να είχε περισσότερη λογική. Τώρα, όμως, τα εμπόδια είναι ψηλά και πρέπει να ξοδέψουμε κι άλλα. Και αυτό πρέπει να συνεπάγεται με αυξημένα κέρδη.»
Το τρέχον συμβόλαιο με την Red Bull και την Toro Rosso ισχύει ως το τέλος του 2016, και παρά τις δυσκολίες φέτος, ο Abiteboul δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο επέκτασης της συμφωνίας: «Θεωρητικά, θα μπορούσαμε να έχουμε κέρδος με την Red Bull, για αυτό πιστεύω πως έχουμε μέλλον. Ωστόσο, είναι πιο δύσκολο να βρούμε κέρδος τώρα από ότι με τους παλαιότερους κανονισμούς στους κινητήρες.»
Άλλες εναλλακτικές της Renault φημολογείται ότι είναι μία συγχώνευση με την Force India, τη Lotus ή τη Sauber.
Ο Abiteboul είπε πως ήταν καλό που ο Ecclestone ενημερώθηκε άμεσα για τα μελλοντικά πλάνα της εταιρίας στο σπορ: «Έχουν γίνει αρκετά σχόλια και από άτομα που δεν αντιπροσωπεύουν τη Renault.»
Η αλλαγή στους V6 ήταν μία πρωτοβουλία που στήριξε η Renault, καθώς απείλησε πως αν δεν γινόταν η αλλαγή θα έφευγε από το σπορ.
Ωστόσο, τα αυξημένα κόστη έχουν απογοητεύσει την εταιρία σχετικά με τη νέα εποχή του αθλήματος: «Νομίζω πως πρέπει να δώσουμε λίγο χρόνο στις αλλαγές για να αποδώσουν. Στην θεωρία, το να μεταβαίνουμε σε οικονομικότερους κινητήρες είναι καλό, αλλά ίσως χάσαμε κάποιες παραμέτρους – όπως ο περιορισμός των εξόδων.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify