Η πρεμιέρα της νέας σεζόν πλησιάζει και γι’ αυτό θα γυρίσουμε 14 χρόνια πίσω, στον πρώτο αγώνα του 2002 στην Αυστραλία.
Γράφει ο Παναγιώτης Μαζαράκης.
Το Αυστραλιανό Γκραν Πρι του 2002 διεξήχθη στις 3 Μαρτίου στην πίστα του Albert Park και οι ομάδες ήταν έτοιμες να δείξουν τη δουλειά που έκαναν όλο το χειμώνα. Η Ferrari δεν είχε έτοιμο ακόμα το μονοθέσιο του 2002 και οι οδηγοί της θα έτρεχαν με την πετυχημένη F2001. Η McLaren την τελευταία σεζόν είχε αποχαιρετήσει τον Mika Hakkinen κι ο ταλαντούχος Kimi Raikkonen ήταν αυτός που έπρεπε να αντικαταστήσει τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Παράλληλα, δύο ομάδες έκαναν το ντεμπούτο τους στην Αυστραλία: η Renault που εξαγόρασε την Benetton και η Toyota που μπήκε στην F1 μετά από πολλή προετοιμασία μέσα στο 2001.
Οι οδηγοί της Ferrari, αν και συμμετείχαν με το μονοθέσιο της προηγούμενης σεζόν, έκαναν το 1-2 στις κατακτήριες, με τον Barrichello να παίρνει την pole. Την δεύτερη σειρά συμπλήρωσαν οι Ralf Schumacher και Coulthard ενώ οι Raikkonen και Montoya κατατάχθηκαν στην τρίτη σειρά. Ο τοπικός ήρωας Mark Webber κατάφερε να καταπλήξει τους πάντες στο ντεμπούτο του καθώς με γύρο 1,5 δεύτερο ταχύτερο από τον teammate του, Αlex Yoong κατάφερε να καταταχθεί 18ος μπροστά από τις Jaguar των Irvine και de la Rosa.
Την Κυριακή τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid αλλά πριν ακόμα αρχίσει ο γύρος σχηματισμού άρχισαν τα προβλήματα για τις Arrows καθώς κανένα από τα 2 πορτοκαλί μονοθέσια δε ξεκίνησε λόγω προβλημάτων στα ηλεκτρικά. Οι Frentzen και Bernoldi οδηγήθηκαν στα πιτ για να ξαναξεκινήσουν τον αγώνα όμως και οι δύο αποκλείστηκαν καθώς ο Γερμανός βγήκε από τα πιτ ενώ υπήρχε κόκκινο φως και ο Βραζιλιάνος αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το εφεδρικό μονοθέσιο αφού είχε αρχίσει ο αγώνας.
Έτσι μόλις 20 μονοθέσια πήραν τη θέση τους στην πίστα περιμένοντας να σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα. Όταν αυτά έσβησαν ο Ralf Schumacher με μία πολύ καλή εκκίνηση πετάχτηκε μπροστά από τον αδερφό του και κόλλησε πίσω από τον Barrichello όμως άργησε να φρενάρει. χτύπησε από πίσω τον Βραζιλιάνο και απογειώθηκε. Εδώ θα βρείτε το σχετικό βίντεο.
Ένα χάος ακολούθησε στην πρώτη στροφή. Ο Michael Schumacher κι ο Raikkonen βγήκαν στο γρασίδι, ο Heidfeld έκοψε την πρώτη στροφή βλέποντας το χάος κι έπεσε πάνω στον Fisichella ο οποίος με τη σειρά του χτύπησε τον Massa και οι δυό τους έκαναν τετακέ. Ο Panis ακολούθησε την πορεία του Heidfeld αλλά έχασε τον έλεγχο στο γρασίδι και διάλυσε την Renault του Button ενώ ο McNish είχε επαφή με τον teammate του, Mika Salo κι έκανε κι αυτός τετακέ. Πολλοί οδηγοί περίμεναν την κόκκινη σημαία για να πάρουν το εφεδρικό μονοθέσιο και να συνεχίσουν τον αγώνα αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα και ο αγώνας συνεχίστηκε. Έτσι μετά τον πρώτο γύρο οι Ralf Schumacher, Barrichello, Heidfeld, Massa, Fisichella, Button, Panis και McNish είχαν εγκαταλείψει τον αγώνα.
Με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βρίσκεται στην πίστα, ο Coulthard προηγούταν, ο Trulli ήταν δεύτερος, ο Montoya τρίτος, ο Schumacher τέταρτος ενώ οι Irvine και de la Rosa αν και ξεκίνησαν από την 19η και 20η θέση κατάφεραν να φέρουν τις Jaguar στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα ενώ ο Raikkonen μπήκε στα pit, επειδή είχε ζημιές από την έξοδό του στην πρώτη στροφή, και έμεινε στην 11η θέση.
Ο αγώνας ξανάρχισε στον 6ο γύρο κι ο Coulthard άρχισε να απομακρύνεται από τον Trulli ενώ ο Montoya με ένα λάθος έπεσε στην 4η θέση πίσω από τον Schumacher. Ο Γερμανός στη συνέχεια πίεσε πολύ τον Trulli μέχρι τον 9ο γύρο όπου ο Ιταλός έχασε τον έλεγχο της Renault στη δεύτερη στροφή κι έπεσε στον τοίχο χάνοντας την 2η θέση. Γι άλλη μια φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα επιτρέποντας στους Schumacher και Montoya να πλησιάσουν τον Coulthard.
Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα στο τέλος του 11ου γύρου και, πριν προλάβει να ξαναρχίσει ο αγώνας, ο Coulthard βγήκε εκτός πίστας λόγω προβλήματος στο κιβώτιο κι έπεσε στην 5η θέση. Ο Schumacher δεν πρόλαβε να χαρεί την πρωτοπορία καθώς ο Montoya επιτέθηκε κατευθείαν και τον πέρασε από την εξωτερική στην πρώτη στροφή. Ενώ ο Γερμανός προσπαθούσε να ξαναπεράσει τη Williams ο Raikkonen είχε ανέβει 3ος και ο Coulthard 4ος.
Στον 17ο γύρο ο Schumacher κατάφερε να περάσει τον Montoya στην 2η στροφή με μια ωραία κίνηση κι άρχισε να απομακρύνεται ενώ ο Κολομβιανός τώρα έπρεπε να παλέψει και με τον Kimi. Στο μεταξύ ο Coulthard είχε ακόμα προβλήματα με το κιβώτιο κι αφού έκανε κι άλλες εξόδους στο γρασίδι, είχε μείνει εκτός βαθμών. Μεγάλος κερδισμένος στον αγώνα πλέον ήταν ο Mark Webber που είχε ανέβει με τη Minardi στην 5η θέση.
Οι Villeneuve κι ο Coulthard εγκατέλιψαν σύντομα και πλέον έμεναν μόνο 8 οδηγοί στον αγώνα ενώ ο Alex Yoong με τη δεύτερη Minardi ήταν πλέον 6ος.
Για αρκετούς γύρους το θέαμα στην πίστα μειώθηκε καθώς ο Schumacher είχε πάνω από 20 δευτερόλετα διαφορά από τον Montoya και ο Κολομβιανός είχε διαφορά 5 δευτερολέπτων από τον Raikkonen. Στη συνέχεια ο Webber είχε πρόβλημα με το κιβώτιο της Minardi κι έχασε την τελευταία ταχύτητα με αποτέλεσμα ο Salo να αρχίζει να μειώνει γρήγορα τη διαφορά και να τον απειλεί στους τελευταίους γύρους. Ο Salo έκανε τα πάντα για να περάσει τον Αυστραλό όμως στον προτελευταίο γύρο στην προσπάθεια του να περάσει από την εξωτερική έκανε τετακέ κι έχασε κάθε ελπίδα για την 5η θέση.
O Schumacher πήρε τη νίκη με διαφορά 18 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Montoya ενώ ο Raikkonen στο ντεμπούτο του με τη McLaren ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο. O Irvine τερμάτισε 4ος, ο Webber δεν θα μπορούσε να ονειρευτεί καλύτερο ντεμπούτο με την 5η θέση στην πατρίδα του ενώ ο Salo πήρε 1 βαθμό στον πρώτο αγώνα της Toyota.
Αυτή ήταν η 3η σερί νίκη του Schumi στη Μελβούρνη και 4η σερί νίκη της Ferrari.
Μετά την απονομή ο Webber και το αφεντικό της Minardi, Paul Stoddart ανέβηκαν στο βάθρο και γιόρτασαν κι αυτοί με σαμπάνια την 5η θέση και τους πρώτους βαθμούς της Minardi μετά από 3 χρόνια.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify