Retro F1 – Το Grand Prix Βελγίου του 1998

Το Βελγικό Grand Prix του 1998 διεξήχθη στις 30 Αυγούστου στην πίστα του Spa και αποτέλεσε τον 13ο γύρο της σεζόν.

Ο Hakkinen προηγείτο στο πρωτάθλημα με 77 βαθμούς, ο Μ. Schumacher παραμόνευε με 70 και ο Coulthard ήταν τρίτος με 48. Στους κατασκευαστές η McLaren είχε το προβάδισμα απέναντι στη Ferrari με 125 έναντι των 102 που είχε η Scuderia, ενώ η Benetton ήταν τρίτη με μόλις 32 βαθμούς.

Ο Hakkinen πήρε την pole το Σάββατο με τον Coulthard να συμπληρώνει το 1-2 για τις McLaren, με τους Hill και Michael Schumacher να συμπληρώνουν τη δεύτερη σειρά.

Η Κυριακή ήταν μια πολύ βροχερή μέρα και οι οδηγοί θα έπρεπε να οδηγήσουν σχεδόν στα τυφλά. Η εκκίνηση έγινε κανονικά (όχι με Αυτοκίνητο Ασφαλείας) και ο Hakkinen πετάχτηκε πρώτος προς τη La Source, ενώ ο Villeneuve με μία εκπληκτική εκκίνηση από 6ος βρέθηκε 2ος. Ο Schumacher ακολουθούσε 3ος, πίσω του ήταν ο Coulthard που, κατηφορίζοντας προς την Eau Rouge, έχασε τον έλεγχο της McLaren και χτύπησε στον τοίχο, δημιουργώντας πίσω του ένα χάος: μονοθέσια πήγαιναν το ένα πάνω στο άλλο σαν… συγκρουόμενα, τροχοί εκσφενδονίζονταν και η πίστα γέμισε θραύσματα.

1

Λίγοι κατάφεραν να περάσουν χωρίς να κάνουν ζημία στο μονοθέσιά τους, συμπεριλαμβανομένων και των δύο Jordan των Hill και Ralf Schumacher. Παρόλα αυτά, εκτός από τον Coulthard, οι Irvine, Wurz, Barrichello, Herbert, Panis, Trulli, Salo, Diniz, Takagi, Rosset και Nakano είχαν διαλύσει τα μονοθέσια τους. Ο Jos Verstappen κατάφερε να φτάσει μέχρι τα pits με την Stewart του, αλλά το μονοθέσιο είχε υποστεί πολλές ζημιές και δεν θα μπορούσε να συνεχίσει.

Ο αγώνας διακόπηκε και θα γινόταν επανεκκίνηση. Βέβαια, τότε επιτρεπόταν στους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν το εφεδρικό μονοθέσιο στην επανεκκίνηση κι έτσι οι περισσότεροι κατάφεραν να συνεχίσουν. Τρεις ομάδες είχαν και τα δύο μονοθέσια κατεστραμμένα, αλλά μόνο ένα εφεδρικό οπότε οι Panis (Prost), Salo (Arrows) και Rosset (Tyrrell) έμειναν εκτός αγώνα, καθώς οι ομάδες τους αποφάσισαν να δώσουν το εφεδρικό μονοθέσιο στον team-mate τους. Και η Stewart είχε το ίδιο θέμα, αλλά ο Barrichello δε μπορούσε να τρέξει λόγω ελαφρών τραυματισμών.

Στη δεύτερη εκκίνηση, ο Hill βρέθηκε πρώτος, ο Irvine δεύτερος και ο Schumacher τρίτος, ενώ ο Hakkinen έκανε τετ-α-κε και χτυπήθηκε από τη Sauber του Herbert, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Ο Schumacher κατάφερε να περάσει τον Irvine πριν την Les Combes και άρχισε να κυνηγάει τον Hill, ενώ πιο πίσω οι Wurz και Coulthard συγκρούστηκαν, με τον Αυστριακό της Benetton να εγκαταλείπει. Ως εκ τούτου, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα.

Ο αγώνας άρχισε και πάλι στον τρίτο γύρο με τον Hill πρώτο, τις Ferrari των Schumacher και Irvine στη δεύτερη και τρίτη θέση, τον Villeneuve τέταρτο και τους Alesi και Frentzen να συμπληρώνουν την εξάδα. Ο Schumacher κυνήγησε τον Hill, τον πίεσε και τελικά τον πέρασε στην Bus Stop στον όγδοο γύρο.

Ενώ ο Schumacher άρχισε να ανοίγει πολύ γρήγορα την διαφορά του από τον Hill, ο Irvine στην άλλη Ferrari έκανε τετ-α-κε και έσπασε την μπροστινή πτέρυγα του μονοθεσίου του, χάνοντας έτσι αρκετές θέσεις. Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Frentzen, μέχρι που έκανε λάθος και βγήκε στην αμμοπαγίδα, χαρίζοντας την θέση του στον Alesi.

Πολλοί οδηγοί μπήκαν για τα pit stops τους μετά από λίγους γύρους, κι έτσι ο Ralf ανέβηκε στην τρίτη θέση δίνοντας ελπίδες στη Jordan για παρουσία και των δύο οδηγών στο βάθρο. Αντίθετα, ο Villeneuve που διεκδικούσε μία θέση στο βάθρο έχασε τον έλεγχο της Williams και χτύπησε στις μπαριέρες εγκαταλείποντας από τον αγώνα.

Παράλληλα, ο Schumacher δεν είχε κανένα πρόβλημα μπροστά. Είχε διαφορά μεγαλύτερη των 30 δευτερολέπτων από τον Hill κι έριχνε γύρο σε πιο αργά μονοθέσια, όταν κι έφτασε και τον Coulthard. Ο Jean Todt είχε πάει ήδη στο pitwall της McLaren για να βεβαιωθεί ότι ο Σκωτσέζος δε θα σταθεί εμπόδιο. Ο Coulthard δεν έκανε στην άκρη αμέσως και ο Schumacher διαμαρτυρόμενος κούναγε το χέρι του για να τον αφήσει να περάσει. Κατηφορίζοντας προς την Pouhon, ο Coulthard έκοψε ταχύτητα για να αφήσει τον Schumacher να περάσει, αλλά το έκανε πάνω στην αγωνιστική γραμμή, με αποτέλεσμα ο Schumacher χωρίς ορατότητα να πέσει πάνω στη McLaren, χάνοντας τον εμπρός δεξί τροχό.

2

Φτάνοντας στα pits, πήδηξε έξω από τη Ferrari αγριεμένος, κατευθύνθηκε προς τα box της McLaren και ενώ οι μηχανικοί της Ferrari προσπαθούσαν να τον ηρεμήσουν φώναξε στον Coulthard: «Προσπαθείς να με σκοτώσεις;».

Με τον Schumacher εκτός, ο Hill πλέον ήταν πρώτος και το βάθρο συμπλήρωναν οι Ralf Schumacher και Alesi. Ο Βρετανός είχε πολύ μεγάλη διαφορά και δεν φαινόταν να χάνει τη νίκη, αλλά λίγα λεπτά μετά ο Fisichella χτύπησε το Nakano σε ένα παρόμοιο ατύχημα με αυτό του Schumacher και του Coulthard και η διαλυμένη Benetton ήταν μέσα στην πίστα, με αποτέλεσμα να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και να μηδενιστούν οι διαφορές.

3

Αυτό αποσύρθηκε με 12 γύρους να απομένουν και κατευθείαν ο Ralf επιτέθηκε στον team-mate του και παραλίγο να πάρει την πρώτη θέση. Οι Alesi και Frentzen ήταν πίσω τους. Στην αρχή ο Hill είχε διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Ralf, αλλά άρχισε να χάνει το ρυθμό του και ο τελευταίος μείωσε τη διαφορά στα 8 δέκατα. Την ίδια ώρα, ο Alesi πλησίαζε τους πρωτοπόρους. Σύντομα όμως ο Hill είπε στην ομάδα του μέσω του team radio: «Θα σας πω κάτι και καλά θα κάνετε να το ακούσετε. Αν παλέψουμε οι δύο μας μπορεί να μην κερδίσουμε τίποτα, οπότε είναι στο χέρι του Eddie (Jordan). Αν δεν παλέψουμε μεταξύ μας έχουμε την ευκαιρία να τερματίσουμε πρώτος και δεύτερος, είναι δικιά σας η επιλογή.» Αμέσως ο Jordan επενέβη με team orders και ο Ralf δεν επιτέθηκε στον Hill.

4

Έτσι, ο πρωταθλητής του 1996 πήρε τη νίκη που θα ήταν η τελευταία στην καριέρα του και η πρώτη της Jordan, ο Ralf Schumacher τερμάτισε δεύτερος, ο Alesi τρίτος ενώ οι Frentzen, Diniz και Trulli συμπλήρωσαν την εξάδα. Ο Coulthard κι ο Nakano κατάφεραν να συνεχίσουν τον αγώνα μετά από επισκευές στα μονοθέσια τους και έφτασαν στον τερματισμό, αλλά ήταν 5 γύρους πίσω.

Πηγές φωτογραφιών:

  • Conceptcarz
  • LiveF1
  • Sutton Motorsport Images
  • f1-history.deviantart.com

Ακολουθήστε μας στο Twitter και στο Instagram.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Horner - Πιο ενεργός ρόλος για τον Newey το 2017

Next Article

Δοκιμές Donington Park - 1η Ημέρα - Στην κορυφή ο Buemi

Related Posts