Το Grand Prix του Καναδά πλησιάζει κι εμείς γυρνάμε 21 χρόνια πίσω στον αγώνα του 1995.
Το Καναδικό GP του 1995 διεξήχθη στο Μόντρεαλ στις 11 Ιουνίου και ήταν ο 6ος αγώνας της σεζόν. Μετά από τους πρώτους πέντε αγώνες, ο Schumacher ήταν πρώτος στη βαθμολογία με 34 βαθμούς, ο Hill ακολουθούσε με 29 και ο Berger ήταν τρίτος με 17. Στους κατασκευαστές η Benetton ήταν πρώτη με 36 βαθμούς, η Williams ήταν δεύτερη με 32 και η Ferrari ήταν τρίτη με 31.
Στις κατατακτήριες, ο Schumacher πήρε την pole (100ή για τους κινητήρες Renault) με τις δύο Williams των Hill και Coulthard να ακολουθούν ενώ οι Berger, Alesi και Herbert συμπλήρωναν την εξάδα.
Την Κυριακή το πρωί έβρεξε στην πίστα αλλά μέχρι την ώρα του αγώνα είχε στεγνώσει.
Στην εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα μπροστά, αλλά στην δεξιά φουρκέτα L’ Epingle ο Hakkinen μπήκε στην εσωτερική του Hebert, τον χτύπησε και κόλλησε το ρύγχος της McLaren μπροστά από τον πίσω δεξί τροχό της Benetton με αποτέλεσμα ο Βρετανός να μην μπορεί να ξεκολλήσει από τη McLaren για να συνεχίσει τον αγώνα. Έτσι, εγκατέλειψαν και οι δύο.
Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα και ο David Coulthard έμεινε εκτός αγώνα καθώς έχασε τον έλεγχο της Williams και με ένα τετ-α-κε βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Ενώ ο Coulthard έχανε τον έλεγχο του μονοθέσιου, ο Alesi περνούσε τον Berger από την εσωτερική για να πάρει την 3η θέση. Πλέον οι Barrichello και Irvine με τις Jordan βρίσκονταν στις δύο τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις.
Ενώ ο Schumacher απομακρυνόταν από τον Hill, ο Alesi έφτασε πιο κοντά στον Βρετανό και τελικά τον πέρασε με μία όμορφη κίνηση στην L’ Epingle στον 17ο γύρο. Για πολλούς γύρους δεν υπήρχε δράση στην πίστα με τη διαφορά μεταξύ Schumacher και Alesi να παραμένει σταθερή.
Στον 35ο γύρο, ο Berger έμεινε από καύσιμα και ο κινητήρας του έσβησε αλλά κατάφερε να φτάσει μέχρι τα πιτ για ανεφοδιασμό. Ο Αυστριακός έπεσε στην 8η θέση και επέτρεψε στον Panis της Ligier να μπει στην 6άδα.
Στον 50ο γύρο, ο Hill εγκατέλειψε λόγω κιβωτίου και ο Barrichello ανέβηκε στην 3η θέση με την Jordan. Πλέον οι μισοί οδηγοί ήταν εκτός αγώνα (Hakkinen, Herbert, Coulthard, Montermini, Boullion, Diniz, Frentzen, Gachot, Katayama, Blundell και Hill).
Ο Brundle ήταν πλέον 6ος αλλά είχε τον Berger κολλημένο πίσω του. Την ώρα που πάλευαν προσπέρασαν την Benetton του Schumacher που ήταν ένα γύρο μπροστά και επιβράδυνε ανησυχητικά. Ο Γερμανός έφτασε στα pits, αλλά οι μηχανικοί της Benetton δεν μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα. Ο χρόνος πέρναγε, ο Alesi πήρε την πρωτοπορία, ο Barrichello τη δεύτερη θέση, ο Irvine την τρίτη, ο Panis την τέταρτη. Το pit stop διάρκειας 70 δευτερολέπτων τελικά ολοκληρώθηκε και ο πρωταθλητής επέστρεψε στην πίστα 7ος, πίσω από τους Brundle και Berger, οι οποίοι είχαν μία εντυπωσιακή μάχη.
Ο Berger έκανε άλλη μία κίνηση για να περάσει τη Ligier και μπήκε στην εσωτερική στην πρώτη στροφή, αλλά δεν είχε χώρο κι έπεσε πάνω στον Brundle στέλνοντας και τα δύο μονοθέσια στην αμμοπαγίδα. Και οι δύο εγκατέλειψαν με αποτέλεσμα ο Schumacher να ανέβει 5ος και ο Morbidelli να μπει στην εξάδα.
Οι τελευταίοι 7 γύροι εξελήχθηκαν χωρίς απρόοπτα και ο Alesi κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη στα 31α γενέθλιά του, μετά από 91 αγώνες στην F1. Ο Barrichello πήρε την 2η θέση (ο καλύτερος τερματισμός της Jordan εκείνη τη στιγμή) και ο Irvine έφερε και την δεύτερη Jordan στο βάθρο. Ο Panis πήρε την τέταρτη θέση για την Ligier ενώ την 6άδα συμπλήρωσαν ο Schumacher με την Benetton και ο Morbidelli με την Footwork.
Στον δρόμο προς τα pits ο Alesi σταμάτησε καθώς η Ferrari έμεινε από καύσιμα και ο Schumacher μετέφερε τον Γάλλο στο parc ferme.
Αυτή ήταν τελικά η μοναδική νίκη που θα έπαιρνε ο Alesi στην F1.
Πηγή φωτογραφιών: The Cahier Archive
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify