Retro F1 – Το Grand Prix Μ. Βρετανίας του 1998

Ο Παναγιώτης Μαζαράκης μας πηγαίνει πίσω 18 χρόνια, σε έναν αγώνα με την πιο περίεργη κατάληξη στην σύγχρονη ιστορία της F1.

Το Βρετανικό Grand Prix του 1998 διεξήχθη στις 12 Ιουλίου και αποτέλεσε τον ένατο γύρο της σεζόν.

Φτάνοντας στο Silverstone ο Mika Hakkinen προηγείτο στο πρωτάθλημα με 50 βαθμούς και ο Michael Schumacher ακολουθούσε με 44 ενώ ο Coulthard ήταν τρίτος με 30. Στους κατασκευαστές η McLaren ήταν πρώτη με 80 βαθμούς, η Ferrari δεύτερη με 59 ενώ η Benetton ήταν τρίτη μόλις με 27.

Το Σάββατο, ο Hakkinen πήρε την pole και ο Schumacher την δεύτερη θέση του grid, ενώ ο πρωταθλητής Villeneuve θα ξεκινούσε τρίτος μπροστά από τον Coulthard.

Το πρωί της Κυριακής έβρεξε και, παρόλο που η βροχή σταμάτησε πριν τον αγώνα, η πίστα είχε στεγνά και βρεγμένα σημεία. Έτσι, οι περισσότεροι οδηγοί ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά.

Στην εκκίνηση ο Hakkinen έμεινε πρώτος με τον Schumacher πίσω του, ο Coulthard ανέβηκε τρίτος, ενώ ο Alesi ανέβηκε τέταρτος με την Sauber μπροστά από τις Williams των Frentzen και Villeneuve.

Στην αρχή, ο Schumacher ήταν ακριβώς πίσω από τον Hakkinen. Ωστόσο, μετά από λίγους γύρους τον έφτασε ο Coulthard και τον πέρασε από την εσωτερική στην Abbey.

1

Ενώ ο Schumacher έχανε χρόνο σε σχέση με τις McLaren, ο Irvine στην έτερη Ferrari είχε περάσει τις δύο Williams και είχε βρεθεί πέμπτος.

Η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνισή της και η πίστα άρχισε να γίνεται πιο βρεγμένη, με αποτέλεσμα οι Hill και Frentzen να κάνουν τετ-α-κέ και να εγκαταλείψουν. Πολλοί οδηγοί μπήκαν στα πιτ για να βάλουν βρόχινα λάστιχα.

Μετά τα pit stops των McLaren, ο Coulthard προσπαθούσε να πλησιάσει τον Hakkinen, αλλά οι backmarkers του δυσκόλευαν τον αγώνα στη βροχή και αυτός αναγκαζόταν να κάνει ριψοκίνδυνες κινήσεις. Τελικά, σε μία από αυτές, έχασε τον έλεγχο της McLaren και κατέληξε στην αμμοπαγίδα, και έγινε έτσι ο όγδοος οδηγός που εγκαταλείπει τον αγώνα μετά τους Hill, Frentzen, Salo, Herbert, Tuero, Rosset και Trulli (όλοι είχαν εγκαταλείψει μετά από τετ-α-κε). Αυτό σήμαινε πως ο Hakkinen έμεινε μόνος μπροστά.

2

Σύντομα όμως έχασε τον έλεγχο στην Bridge και μετά από ένα τετ-α-κε στα χαλίκια πλήγωσε την αεροτομή του. Σαν να μην έφτανε αυτό, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα μετά από τις εγκαταλείψεις των Verstappen, Barrichello και Panis με αποτέλεσμα η διαφορά του Φινλανδού με τον Schumacher να μηδενιστεί.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα με 11 γύρους να απομένουν, και ο Schumacher πίεσε τον Hakkinen για ένα γύρο. Ο Φινλανδός έκανε λάθος στη Maggots και βγήκε εκτός πίστας με αποτέλεσμα να χάσει την πρωτοπορία.

Σύντομα ο Schumacher άνοιξε μεγάλη διαφορά από τον Hakkinen, ενώ ο ίδιος δεχόταν πίεση και από τον Irvine πλέον. Η νίκη του Schumacher φαινόταν σίγουρη αλλά στον 58ο από τους 60 γύρους ο Schumacher πήρε ποινή Stop-and-Go επειδή πέρασε τον Wurz πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 43ο γύρο. Ο Γερμανός είχε περιθώριο 3 γύρων για να εκτίσει την ποινή του και μπήκε τελικά στον 3ο γύρο, τον τελευταίο του αγώνα. Πηγαίνοντας προς τα pits της Ferrari πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και πήρε τη νίκη.

3

Το επίμαχο pit stop:

Ο Hakkinen τερμάτισε δεύτερος, ο Irvine συμπλήρωσε το βάθρο ενώ οι Wurz, Fisichella και Ralf Schumacher συμπλήρωσαν την την βαθμολογούμενη εξάδα.

Φυσικά, ακολούθησε αμφισβήτηση στα paddock, καθώς ο Schumacher δεν εξέτισε ολόκληρη την ποινή του. Οι άνθρωποι της Ferrari είπαν ότι έπρεπε να ενημερωθούν για την ποινή 25 λεπτά μετά το περιστατικό, αλλά ενημερώθηκαν 31 λεπτά μετά την προσπέραση του Schumacher στον Wurz, δηλαδή 6 λεπτά μετά το τέλος της προθεσμίας και ότι η χειρόγραφη ανακοίνωση δεν ήταν ακριβής, αφού δεν ξεκαθάριζε αν ο Schumacher είχε πάρει ποινή stop-and-go ή αν θα προσθέτονταν 10 δευτερόλεπτα στον τελικό χρόνο του.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν μετά τον αγώνα να ακυρώσουν την ποινή και η McLaren κατέθεσε διαμαρτυρία, νιώθoντας αδικημένη, αφού ο Schumacher δεν εξέτισε την ποινή.  Παρόλα αυτά, η FIA την απέρριψε. Ως αποτέλεσμα οι τρεις αγωνοδίκες του αγώνα παρέδωσαν τις άδειες τους σε μία έκτακτη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου της FIA.

Πηγές φωτογραφικού υλικού: 

  • Steve Gregory
  • The Cahier Archive
  • Crank and Piston
  • images.cdn.autocar.co.uk

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Vettel - Πρέπει να σταματήσουν τα προβλήματα

Next Article

Θα αγωνιστεί κανονικά ο Ericsson

Related Posts