Retro F1 – To Grand Prix Μονακό του 1996

Η στήλη του Retro F1 επανέρχεται για να μας θυμίσει το Grand Prix του Μονακό, 20 χρόνια πριν.

Το Γκραν Πρι του Μονακό του 1996 διεξήχθη στις 19 Μαίου στην γνωστή πίστα του Monte-Carlo και ήταν ο 6ος γύρος του πρωταθλήματος. Από τους πρώτους αγώνες φαινόταν πως οι Williams δεν είχαν αντίπαλο και φτάνοντας στο Μονακό ο Damon Hill είχε 43 βαθμούς και ο Jacques Villeneuve 22, ενώ ο Michael Schumacher μόλις 16.

Στα δοκιμαστικά ο Schumacher κατάφερε να πάρει την pole από τον Hill και οι 2 Benetton πήραν τις θέσεις της δεύτερης σειράς ενώ ο Villeneuve θα ξεκινούσε μόλις από την 10η θέση.

Πριν τον αγώνα έβρεξε πολύ με αποτέλεσμα να προστεθεί άλλη μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών ώστε οι οδηγοί να συνηθίσουν την πίστα. Κατά τη περίοδο αρκετοί οδηγοί είχαν ατυχήματα με αποτέλεσμα να κάνουν ζημιά στο μονοθέσιο τους ενώ κάποιοι επέλεξαν να μη συμμετέχουν. Η Footwork επέλεξε να μη συμμετέχει καθόλου γιατί δεν είχε εφεδρικά μονοθέσια και κάθε ζημιά θα σήμαινε ότι δεν θα συμμετείχαν στον αγώνα.

Στο ζέσταμα ο Montermini τράκαρε τη Forti του βγαίνοντας από το τούνελ και αφού η ομάδα δεν είχε εφεδρικό μονοθέσιο ο Ιταλός δεν θα συμμετείχε στον αγώνα. Έτσι 21 μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid και ο Hill πετάχτηκε πρώτος με τον Schumacher να ακολουθεί ενώ οι Alesi και Berger ακολούθησαν με τις Benetton.

Πιο πίσω ο Verstappen έστειλε την Arrows του στις μπαριέρες και οι 2 Minardi των Lamy και Fisichella εγκατέλειψαν επίσης βγαίνοντας από την πρώτη στροφή. Ο Schumacher ακολούθησε τον Hill όμως γλίστρησε πριν την Portier κι έστειλε κι αυτός το μονοθέσιο του στις μπαριέρες. Φτάνοντας στη Rascasse ο Barrichello έκανε τετακέ κι εγκατέλειψε κι αυτός κι έτσι μόλις 16 από τα 21 μονοθέσια που ξεκίνησαν τον αγώνα ολοκλήρωσαν τον πρώτο γύρο.

Ο Hill απομακρύνθηκε κατευθείαν από τις Benetton ενώ ο Irvine ήταν 4ος και πίσω του είχε δημιουργηθεί ένα μεγάλο τρενάκι από οδηγούς με πρώτο τον Frentzen.

2

Μετά από 5 γύρους μόλις 13 οδηγοί συνέχιζαν καθώς οι Katayama και Rosset έκαναν τετακέ κι εγκατέλειψαν ενώ ο Diniz εγκατέλειψε λόγω κιβωτίου ταχυτητών.

Στον 9ο γύρο ο Berger εγκατέλειψε και αυτός λόγω κιβωτίου και ο Irvine πλέον ήταν 3ος αλλά οι Frentzen και Coulthard ήταν κολλημένοι πίσω του. Ο Frentzen προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί το παραμικρό χώρο που του άφηνε ο Irvine αλλά προσπαθόντας να περάσει από την εξωτερική στην Saint Devote έσπασε την αεροτομή του με αποτέλεσμα να μείνει 11ος, μπροστά μόνο από τη Forti του Badoer.

Ο Hill μπήκε στα πιτ κι έβαλε σλικ λάστιχα επιτρέπωντας στον Alesi να περάσει μπροστά όμως λίγο ένα γύρο μετά κατάφερε και τον προσπέρασε στην Saint Devote. Ενώ οι οδηγοί έμπαιναν στα πιτ να αλλάξουν λάστιχα ο Brundle που ήταν 7ος εκείνη τη στιγμή έχασε τον έλεγχο της Jordan στο Casino και χτύπησε στις μπαριέρες προσθέτοντας άλλη μια εγκατάλειψη στον αγώνα.

Ενώ οι Irvine και Panis (που είχαν την 3η και 4η θέση αντίστοιχα) απομακρύνονταν, ο Herbert που ήταν 5ος δημιουργούσε ένα τεράστιο τρενάκι πίσω του. Ο Panis άρχισε να κινείται ταχύτερα απ’ όλους τους άλλους και μάζεψε 5 δεύτερα από τον Irvine και κόλλησε πίσω του, μάλιστα κινούταν 2,5 δεύτερα ταχύτερα από τον Hill ενώ η Ligier που οδηγούσε υστερούσε πολύ σε από τη Williams του Βρετανού. Ο Panis κόλλησε πίσω από την Ferrari του Βρετανού για 2 γύρους και τελικά έκανε κίνηση από την εσωτερική στη Loews αναγκάζοντας τον Irvine να κολλήσει μπροστά από τις μπαριέρες. Ο οδηγός της Ferrari είχε λύσει τη ζώνη του κι ετοιμαζόταν να βγει από το μονοθέσιο αλλά με τη βοήθεια των ανθρώπων της πίστας ξαναξεκίνησε, όμως είχε μείνει πλέον 10ος πίσω και από τον Frentzen.
3

Στον 40ο γύρο ο κινητήρας του Hill έσπασε και ο Alesi πέρασε 1ος, ο Panis ήταν 30 δευτερόλεπτα πίσω και ο Coulthard ήταν πλέον 3ος. Να σημειωθεί οτι ο Coulthard σε αυτόν τον αγώνα δανίστεικε το εφεδρικό κράνος του Schumacher καθώς το δικό του είχε πρόβλημα.

4

Στον 60ο γύρο ο Alesi μπήκε στα πιτ και μετά από ένα μεγάλο πιτ στοπ βγήκε στην πίστα 7ος για να ξαναμπεί στα πιτ ένα γύρο μετά και να εγκαταλείψει. Πλέον ο Panis προηγούταν με την Ligier!

Στον 66o γύρο ο Badoer, που ήταν 6 γύρους πίσω, έκανε στην άκρη για να περάσει ο Herbert αλλά δεν πρόσεξε τον Villeneuve που ερχόταν από την εσωτερική και οι δυο τους συγκρούστηκαν με τον Καναδό να χάνει την 4η θέση. Τέσσερις γύρους αργότερα ο Irvine που βρισκόταν 2 γύρους πίσω έκανε τετακέ στο σημείο που εγκατέλειψε ο Schumacher και ενώ προσπαθούσε να γυρίσει την Ferrari του ο Salo έπεσε πάνω του και ο Hakkinen που ακολουθούσε έπεσε πάνω στην Tyrrell του συμπατριώτη του.

Πλέον 4 λεπτά έμεναν για το τέλος του αγώνα καθώς η ώρα δεν θα έφτανε για να συμπληρωθούν 78 γύροι μέσα στο όριο των 2 ωρών. Ο Panis έφτασε πρώτος στην καρό σημαία με τον Coulthard να τερματίζει πίσω του και τον Herbert να παίρνει την τρίτη θέση για τη Sauber (ο μόνος αγώνας της σεζόν που πήρε βαθμούς) ενώ ο Frentzen με την άλλη Sauber ήταν ο τελευταίος που τερμάτισε, 1 γύρο πίσω από τους υπόλοιπους. Οι Salo και Hakkinen συμπλήρωσαν την 6αδα αν και δεν τερμάτισαν.

5

Αυτή η νίκη ήταν η μοναδική στην καριέρα του Panis και η τελευταία της Ligier στην Formula 1.

6

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Έχει πολλά να δείξει ακόμα η McLaren, σύμφωνα με τον Ryan

Next Article

Photo Story από το Grand Prix της Ιαπωνίας του 2015

Related Posts