Retro F1 – Το Grand Prix Ουγγαρίας του 2006

Η στήλη Retro F1 συνεχίζεται και μας γυρνάει 10 χρόνια πίσω, στο Ουγγρικό GP του 2006 και την πρώτη νίκη στην καριέρα του Jenson Button.

Το Ουγγρικό Γκραν Πρι του 2006 διεξήχθη στις 6 Αυγούστου στην πίστα του Hungaroring και ήταν ο 13ος από τους 18 αγώνες της σεζόν. Ο Alonso προηγούταν με 100 βαθμούς όμως ο Schumacher απείχε μόνο 11 βαθμούς μετά τη νίκη του στην Γερμανία ενώ ο Massa ήταν τρίτος με μόλις 50 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Renault ήταν πρώτη με 149 βαθμούς, η Ferrari ήταν κοντά με 139 και η McLaren ήταν τρίτη με 77 βαθμούς.

Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής ο Alonso πήρε ποινή 2 δευτερολέπτων για τα δοκιμαστικά λόγω επικίνδυνης οδήγησης και προσπέρασης την ώρα που είχε βγει η κίτρινη σημαία ενώ oι Button και Albers πήραν ποινή 10 θέσεων λόγω αλλαγής κινητήρα. Το Σάββατο ο Schumacher πήρε την ίδια ποινή με τον Alonso αφού προσπέρασε τον Ισπανό και τον Kubica υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας.

Με τους δύο διεκδικητές του τίτλου επιβαρημένους με ποινές, ο Raikkonen πήρε την pole και ο Massa την δεύτερη θέση. Τους ακολούθησαν οι δύο Honda, όμως ο Button, λόγω της ποινής των 10 θέσεων, θα ξεκινούσε από την 14η θέση. Ο Schumacher πήρε τη 12η θέση (11η μετά την ποινή του Button) και ο Alonso τη 15η. Την μεγάλη έκπληξη έκανε ο Kubica που στο ντεμπούτο του ήταν ταχύτερος από τον teammate του και πήρε την 10η θέση στα δοκιμαστικά.

Η πίστα ήταν βρεγμένη στην αρχή του αγώνα κι έτσι αυτό ήταν το πρώτο βρεγμένο Ουγγρικό Γκραν Πρι μετά από 20 χρόνια παρουσίας στο καλεντάρι της F1.

Στην εκκίνηση, ο Raikkonen πετάχτηκε πρώτος, ο Massa έκανε μία κακή εκκίνηση κι έμεινε πίσω από τους Barrichello και de la Rosa ενώ ο Schumacher μέσα στα σπρέι κατάφερε να ανέβει από την 11η στην 6η θέση, ενώ στο τέλος του πρώτου γύρου ήταν 4ος μπροστά από τους Fisichella και Massa! Ο Γερμανός έκανε τρομερό πρώτο γύρο όμως ο Alonso με φανταστική οδήγηση στο βρεγμένο πέρασε όποιον βρήκε μπροστά του και στο δεύτερο γύρο ήταν 5ος! Στο μεταξύ πιο πίσω ο Kubica έκανε ένα τετακέ και έχασε αρκετές θέσεις ενώ οι Yamamoto και Webber είχαν εγκαταλείψει τον αγώνα.

1

Ο Alonso έφτασε τον Schumacher και έμεινε κολλημένος πίσω του για δύο γύρους όμως τελικά πέρασε με μία τρομερή κίνηση από την εξωτερική.

Ο de la Rosa κατάφερε να περάσει τον Barrichello στη μάχη της δεύτερης θέσης κι ο Βραζιλιάνος μπήκε στα pits για ενδιάμεσα, την ώρα που άρχισε να βρέχει πολύ στην πίστα. Την ίδια στιγμή ο Button αφού είχε ξεφορτωθεί τους Massa και Fisichella κατάφερε να προσπεράσει και τη Ferrari του Schumacher και να βρεθεί 4ος!

Στους επόμενους γύρους οι δύο οδηγοί της Renault είχαν σπουδαίες μάχες με τους de la Rosa και Schumacher, ο πρώτος τελικά μπήκε στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά και ο δεύτερος έσπασε την εμπρός αεροτομή του στη μάχη με τον Fisichella.

Σύντομα μπήκε και ο Raikkonen στα pits, αφήνοντας τον Alonso πρώτο, ενώ στην πίστα ακόμα επικρατούσε χάος: ο Fisichella έκανε τετακέ και πλήγωσε την αεροτομή του με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, ο Kubica έκανε άλλο ένα τετακέ και έχασε την εμπρός αεροτομή του και ο Rosberg χτύπησε στον τοίχο κι εγκατέλειψε.

Ο Alonso δεν έδειχνε να απειλείται από κανέναν αλλά αυτό άλλαξε σύντομα καθώς ο Raikkonen έπεσε πάνω στην Toro Rosso του Liuzzi με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να βγάλει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα

2

Μετά την επιστροφή του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στα pits ο Alonso προηγείτο, ο Button ήταν δεύτερος, ο de la Rosa τρίτος, ο Barrichello τέταρτος και ο Schumacher ήταν έβδομος πίσω από τους Heidfeld και Coulthard. Η πίστα όμως άρχισε να στεγνώνει κι αυτοί που επωφελήθηκαν ήταν ο Button και ο Schumacher με τον Βρετανό να πλησιάζει επικίνδυνα τον Alonso και τον Γερμανό να ανεβαίνει 5ος.

3

 

Οι δυό τους μπήκαν σύντομα στα πιτ χωρίς να αλλάξουν λάστιχα και ο Alonso μπήκε στα πιτ 5 γύρους αργότερα, βάζοντας λάστιχα για στεγνό την ώρα που οι περισσότεροι είχαν ενδιάμεσα.

Ο Button πήρε την πρωτοπορία και ο Alonso θα έπρεπε να τον κυνηγήσει αλλά μόλις στην δεύτερη στροφή το παξιμάδι του πίσω δεξιά τροχού έφυγε, ο Ισπανός έχασε τον έλεγχο και χτύπησε στον τοίχο εγκαταλείποντας έτσι τον αγώνα και σαν να μην έφτανε αυτό μετά τις στάσεις των de la Rosa και Barrichello στα pits, ο Schumacher ήταν 3ος!

Στη συνέχεια μπήκε και ο Heidfeld στα pits για σλικ ελαστικά, αλλά η Ferrari αποφάσισε να αφήσει έξω τον Schumacher με την πίστα να στεγνώνει και τα ενδιάμεσα να χάνουν όλο και περισσότερο χρόνο σε σχέση με τα σλικ του de la Rosa.

4

Με 8 γύρους να απομένουν ο Ισπανός πίεζε πλέον ασφυκτικά τον Γερμανό, για 2 γύρους έκανε ότι μπορούσε για να περάσει και στον 65ο γύρο μπήκε στην εσωτερική πριν το σικέιν, ο Schumacher αναγκάστηκε να κόψει το σικέιν και η λογική έλεγε ότι θα αφήσει την McLaren να περάσει αλλά ο Michael συνέχισε να αμύνεται μέχρι τον επόμενο γύρο που έγινε πάλι το ίδιο, ο Schumacher έκοψε και πάλι το σικέιν αλλά ο de la Rosa πέρασε μπροστά.

Στον επόμενο γύρο ήρθε η σειρά του Heidfeld να πιέσει τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, έκανε την ίδια κίνηση με τον de la Rosa ίδιο σημείο και ο Schumacher έκοψε το σικέιν για τρίτη φορά! Ο Schumacher έμεινε μπροστά από την BMW Sauber, όμως λίγα δευτερόλεπτα μετά άρχισε να επιβραδύνει λόγω προβλήματος στην ανάρτηση κι εγκατέλειψε στο τέλος του γύρου.

Έτσι όλη η προσοχή έπεσε στον Jenson Button που θα έπρεπε απλά να κάνει 3 γύρους για να πάρει την πρώτη του νίκη. Οδήγησε αυτούς τους τρεις γύρους χωρίς λάθη και είδε πρώτος την καρό σημαία μετά από 113 αγώνες.

5

Ο de la Rosa ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο ενώ ο Heidfeld πήρε την τρίτη θέση και το πρώτο βάθρο για την BMW Sauber. Ο Barrichello τερμάτισε τέταρτος, ο Coulthard πέμπτος, ο Ralf Schumacher έκτος και ο Robert Kubica έβδομος στο ντεμπούτο του όμως αποκλείστηκε μετά τον αγώνα και τις δύο τελευταίες θέσεις στους βαθμούς τους πήρε η Ferrari με τους Massa και Michael Schumacher.

Η νίκη αυτή έφερε ανείπωτη χαρά στα γκαράζ της Honda, αλλά και στους Άγγλους που έβλεπαν να κερδίζει Βρετανός οδηγός για πρώτη φορά μετά τον David Coulthard στην Αυστραλία το 2003. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη για κινητήρα Honda μετά από 7 χρόνια και η τελευταία μέχρι σήμερα.

6

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ο di Grassi θέλει η ομάδα του να παίρνει πιο συχνά ρίσκα

Next Article

Πολύ νωρίς για να σκεφτεί το μέλλον του ο Raikkonen

Related Posts