Εκτός από τον θάνατο του Ayrton Senna, η 1η Μαΐου είχε αρκετούς σημαντικούς αγώνες σε Formula 1, WRC και MotoGP, με highlight έναν αγώνα στην Ίμολα που θεωρείται μέχρι και σήμερα ως ένας από τους πιο συγκλονιστικούς στην ιστορία.
2016 – Ρωσία
Ο Nico Rοsberg εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα του Lewis Hamilton στις κατατακτήριες και πήρε μία άνετη νίκη στο Ρωσικό Grand Prix του Σότσι, καταφέρνοντας να γίνει ο πρώτος οδηγός από το 1992 που κερδίζει τους πρώτους 4 αγώνες της χρονιάς.
Ο Γερμανός έκανε το πρώτο Grand Chelem της καριέρας του στην F1, ενώ ο Hamilton ανέκαμψε για να πάρει τη δεύτερη θέση του βάθρου, το οποίο συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen μετά από μάχη με τον Valtteri Bottas.
Όμως το αξιοσημείωτο του αγώνα ήταν η διπλή σύγκρουση μεταξύ Daniil Kvyat και Sebastian Vettel στον πρώτο γύρο του αγώνα. Ο οδηγός της Ferrari κατέληξε στις μπαριέρες, ενώ ο Kvyat αφού τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες, έχασε τη θέση του από την Red Bull και κατέληξε στην Toro Rosso, με τον Max Verstappen να κάνει το αντίθετο δρομολόγιο.
2011 – Πορτογαλία
Ο Dani Pedrosa επικράτησε μετά από μία σπουδαία μάχη με τον Jorge Lorenzo και πήρε τη νίκη στο Πορτογαλικό Grand Prix που έγινε στην πίστα του Εστορίλ. Ο Ισπανός αναβάτης της Honda προσπέρασε τον συμπατριώτη του, 4 γύρους πριν το τέλος του αγώνα και πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα.
Ο Casey Stoner συμπλήρωσε το βάθρο, μπροστά από τους Andrea Dovizioso και Valentino Rossi, ενώ o Marco Simoncelli παρότι ξεκίνησε καλύτερα απ’όλους δεν μπόρεσε να μείνει στην μοτοσυκλέτα του για παραπάνω από 2 στροφές.
2005 – Ιταλία
Ο Sebastian Loeb πήρε το προβάδισμα στην τρίτη ειδική του αγώνα, έγραψε άλλους 6 ταχύτερους χρόνους και πήρε τη νίκη στο Rally Σαρδηνίας χωρίς να αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα.
O Petter Solberg ήταν ο μόνος που μπόρεσε να αντιδράσει, παίρνοντας 4 ειδικές στην τρίτη και τελευταία ημέρα κι εν τέλει τη δεύτερη θέση του αγώνα. Ο Marcus Gronholm ανέκαμψε από την τούμπα στην πρώτη μέρα και κατάφερε να ανέβει στην τρίτη θέση του βάθρου.
Στα αξιοσημείωτα του αγώνα και το εντυπωσιακό ατύχημα του Francois Duval με το έτερο Citroen Xsara, το οποίο έβαλε πρόωρο τέλος στον αγώνα του Βέλγου και ο αποκλεισμός του Armin Schwartz, όταν διαπιστώθηκε ότι στο αυτοκίνητο του δούλευαν περισσότεροι μηχανικοί από το επιτρεπτό.
2005 – Κίνα
5 μήνες μετά την Formula 1 και το MotoGP ταξίδεψε στην Κίνα για το πρώτο Grand Prix στην πίστα της Σαγκάης. Όμως η υποδοχή περιλάμβανε έντονη βροχή που έμεινε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα.
Αυτό δεν έδειξε να επηρεάζει τον Valentino Rossi, ο οποίος επέβαλλε τον ρυθμό του και με αλάνθαστη οδήγηση στις πολύ δύσκολες συνθήκες πήρε μία σπουδαία νίκη, την πρώτη στην κινεζική πίστα.
Η έκπληξη ήρθε στη δεύτερη θέση όταν ο Olivier Jaqcue, ο οποίος αντικατέστησε τον τραυματία Alex Hofmann για αυτόν τον αγώνα, τερμάτισε δεύτερος, σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της Kawasaki στο πρωτάθλημα του MotoGP.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Marc Melandri με την Honda, ο οποίος επικράτησε του Sete Gibernau και του Max Biaggi μετά από μία τριπλή μάχη για την τρίτη θέση της κατάταξης.
1994 – Άγιος Μαρίνος
Με το σοκ από το ατύχημα και τη διακομιδή του Αyrton Senna στο νοσοκομείο, ο αγώνας στο Grand Prix του Αγίου Μαρίνου στην Ίμολα συνεχίστηκε μετά από περίπου 45 λεπτά διακοπής.
Τελικός νικητής ήταν ο Michael Schumacher με την Benetton, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Nicola Larini και Mika Hakkinen για Ferrari και McLaren αντίστοιχα.
Νωρίτερα το ίδιο πρωί, όλοι οι οδηγοί συμφώνησαν, στη σκιά του δυστυχήματος του Roland Ratzenberger να επανιδρύσουν την GPDA (Grand Prix Drivers Association), με τους Michael Schumacher και Gerhard Berger ως προέδρους και τους Niki Lauda και Christian Fittipaldi σε ρόλους συμβούλων,
1988 – Ισπανία
Στο δεύτερο Grand Prix επι Ισπανικού εδάφους, αλλά με την επωνυμία και την επιχορήγηση της EXPO 92 που θα διεξαγόταν στη Σεβίλλη, διεξήχθη στην πίστα της Χερέθ, ο τέταρτος αγώνας του πρωταθλήματος μοτοσυκλετών.
Ο νικητής κρίθηκε στον τελευταίο γύρο, όταν ο Eddie Lawson προσπέρασε λίγες στροφές πριν το τέλος, τον Wayne Rainey και πήρε τη νίκη, την δεύτερη της χρονιάς. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Kevin Magee, o οποίος εκμεταλλεύτηκε την πτώση του Kevin Schwantz λίγους γύρους νωρίτερα.
1988 – Ιταλία
Χωρίς να αντιμετπωίσει κανένα πρόβλημα, ο Ayrton Senna ηγήθηκε σε όλο τον αγώνα στο Grand Prix του Αγίου Μαρίνου που έγινε στην πίστα της Ίμολα. Ο Βραζιλιάνος έφυγε καλύτερα από την pole position και η μόνη δυσκολία που αντιμετώπισε στην πορεία του για τη νίκη ήταν η διαχείριση του καυσίμου στον κινητήρα της Honda.
O Alain Prost τερμάτισε δεύτερος, παρά την πολύ κακή του εκκίνηση που τον έριξε στην έβδομη θέση, επιδεικνύοντας την ξεκάθαρη ανωτερότητα της McLaren, στον 300ο αγώνα της ομάδας στην F1. To βάθρο συμπλήρωσε ο Nelson Piquet, με το μονοθέσιο της Lotus.
1983 – Ιταλία
Το πλήθος στην Ιταλία παραληρεί, βλέποντας τον Ιταλό Ricardo Patrese να εγκαταλείπει μετά από μία έξοδο στην Aqua Minerale, έξι γύρους πριν το τέλος. Αλλά το παραλήρμα δεν αφορά τον οδηγό της Brabham που έχασε μία σίγουρη νίκη στον αγώνα της πατρίδας του και κλαίει απαρηγόρητος στην άκρη τις πίστας
Ο Patrick Tambay με την Ferrari οδηγεί πλέον τον αγώνα, ενώ το έτερο κόκκινο μονοθέσιο του Rene Arnoux ακολουθεί, υπό την πίεση της Renault του Alain Prost.
Ο Tambay έχει εξασφαλίσει τη νίκη, με διαφορά άνω του λεπτού από τους 2 αντιπάλους του, όμως η μάχη για τη δεύτερη θέση είναι έντονη και θα κριθεί 2 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Στο ίδιο σημείο όπου ο Patrese εγκατέλειψε, ο Arnoux θα κάνει το λάθος, θα ανοίξει την πόρτα στον Prost, ο οποίος δεν θα χάσει την ευκαιρία και θα πάρει τη δεύτερη θέση, στερώντας ένα απίθανο 1-2 από την Ferrari μέσα στην Ιταλία.
Το βάθρο, στο οποίο θα ανεβούν οι 3 Γάλλοι, ήταν το τελευταίο στην ιστορία της Formula 1 που θα απαρτιζόταν από οδηγούς ίδιας εθνικότητας, ενώ ο Tambay εμφανώς συγκινημένος, αφιερώνει τη νίκη (που πήρε με το μονοθέσιο που έφερε το #27) στον αδικοχαμένο Gilles Villeneuve. Αυτή έμελλε να είναι η τελευταία νίκη της καριέρας του.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify