Σαν σήμερα… στις 13 Απριλίου

Τα γενέθλια ενός αμφιλεγόμενου προέδρου της FIA, ενός πρωτοπόρου οδηγού εντός κι εκτός πίστας αλλά και αρκετοί αγώνες σε όλα τα σπορ, μεταξύ των οποίων και η πιο κλειστή μάχη στην ιστορία της Formula 1, έγιναν στις 13 Απριλίου.

2014 – Η.Π.Α.

Φρέσκος από την κατάκτηση του πρώτου τίτλου του στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP, o Marc Marquez μπήκε στο πρωτάθλημα του 2014 με τα φρένα σπασμένα. Μετά τη νίκη στο Κατάρ, κυριάρχησε και στο Όστιν, παίρνοντας μία εμφατική νίκη στο Circuit of the Americas.

Ήταν η δεύτερη από τις 10 συνεχόμενες νίκες του Ισπανού στο ξεκίνημα της σεζόν που έβαλε από νωρίς στον πάγο το δεύτερο πρωτάθλημα της καριέρας του. Ο Dani Pedrosa συμπλήρωσε το 1-2 για την εργοστασιακή ομάδα της Honda, ενώ στο βάθρο ανέβηκε κι ο Andrea Dovizioso. Οι Yamaha απογοήτευσαν με τους Rossi και Lorenzo να τερματίζουν στην 8η και 10η θέση αντίστοιχα.

2009 – Κατάρ

O αναβληθείς αγώνας της πρεμιέρας του πρωταθλήματος στο Κατάρ βρήκε τον Casey Stoner να κυριαρχεί στην έρημο. Ξεκινώντας από την pole position, o Αυστραλός έμεινε μπροστά, άνοιξε τη διαφορά και δεν είχε κανένα πρόβλημα να τη διατηρήσει μέχρι το τέλος του αγώνα.

Δίπλα του ανέβηκαν οι 2 εργοστασιακές Yamaha των Valentino Rossi και Jorge Lorenzo. Οι 2 τους θα συνέχιζαν την μεταξύ τους μάχη για το πρωτάθλημα που τελικά θα κατέληγε στον Ιταλό.

2008 – Πορτογαλία

Το 3ο Grand Prix της χρονιάς δεν είχε ιδιαίτερη δράση, με τον Jorge Lorenzo να παίρνει με σχετική άνεση τη νίκη στην πίστα του Estoril και τους Dani Pedrosa και Valentino Rossi να συμπληρώνουν το βάθρο του Πορτογαλικού Grand Prix.

Λίγες ώρες νωρίτερα όμως, στον αγώνα της κατηγορίας των 125 κυβικών, ο Marc Marquez έκανε το ντεμπούτο του σε Grand Prix του MotoGP. Ο αγώνας του κράτησε μονάχα για 3 γύρους, αφού είχε πτώση, όμως ο Ισπανός βρέθηκε για πρώτη φορά στο grid των πρωταθλημάτων που θα κατακτούσε κατά ριπάς τα επόμενα χρόνια.

2003 – Νέα Ζηλανδία

Ο Marcus Gronholm έκανε επίδειξη δύναμης στο ράλι της Νέας Ζηλανδίας, παίρνοντας τη νίκη στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς με σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Στην πορεία του αγώνα κατέκτησε συνολικά 10 από τις 22 ειδικές, ενώ στο τέλος έκανε διαχείριση του αγώνα του.

Ο μόνος που μπόρεσε να φανεί σταθερά ανταγωνιστικός ήταν ο δεύτερος Richard Burns, ο οποίος κατέκτησε 7 ειδικές, αλλά δεν μπόρεσε να περιορίσει τη διαφορά η οποία ήταν τελικά μεγαλύτερη του 1 λεπτού. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Petter Solberg.

1997 – Αργεντινή

Ο Jacques Villeneuve εκμεταλλεύτηκε την καραμπόλα στο ξεκίνημα του Αργεντίνικου Grand Prix και διπλασίασε τις νίκες του στους πρώτους 3 αγώνες του πρωταθλήματος του 1997 στη Formula 1.

Michael Schumacher, David Coulthard, Heinz-Harald Frentzen και Rubens Barrichello ενεπλάκησαν, με τους πρώτους 2 να εγκαταλείπουν άμεσα και τους 2 επόμενους να τίθενται εκτός αγώνα λίγους γύρους αργότερα.

Έτσι εκτός από τον Villeneuve στο βάθρο ανέβηκε ο Eddie Irvine, ο οποίος ήταν κι ο μόνος που απείλησε τον Καναδό, αλλά και ο Ralf Schumacher για πρώτη φορά στην καριέρα του.

1986 – Ισπανία

Ο Ayrton Senna βγαίνει από την τελευταία στροφή της νεότευκτης πίστας της Χερέθ. Πίσω του ο Nigel Mansell εκμεταλλεύεται τα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά του και με την μεγαλύτερη πρόσφυση προσπαθεί να περάσει τον Βραζιλιάνο πριν οι 2 τους φτάσουν στην καρό σημαία.

Η μάχη είναι οριακή, αλλά τελικά ο Senna αναδεικνύεται νικητής για μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι η τρίτη πιο μικρή διαφορά μεταξύ 1ου-2ου στην ιστορία της Formula 1 και το επιστέγασμα ανάμεσα σε 3 οδηγούς που χαρακτήρισαν σχεδόν εξ ολοκλήρου μία ολόκληρη εποχή του σπορ.

Ο τρίτος Alain Prost ανέβηκε για 38η φορά στο βάθρο κι έγινε μόλις ο τρίτος οδηγός που φτάνει σε αυτό το νούμερο. Από την πλευρά του ο Senna έδωσε την 76η νίκη στην ομάδα της Lotus, στον 300ο αγώνα της ομάδας.

1940 – Ην. Βασίλειο

Έρχεται στον κόσμο ο Max Mosley. Γεννημένος στο Λονδίνο, o Βρετανός θα ασχοληθεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, λαμβάνοντας μέρος σε πρωταθλήματα της Formula 2. Όμως μετά από 2 σοβαρά ατυχήματα αποσύρθηκε και ίδρυσε την March Engineering, με την οποία το 1970 έλαβε μέρος στο πρωτάθλημα της Formula 1.

Παρότι το εγχείρημα του απέτυχε, με την εταιρεία να αποσύρει τα μονοθέσιά της από την F1 το 1972, ο ίδιος παρέμεινε ενεργός, χάρη στις καλές του σχέσεις με τον Bernie Ecclestone. Οι 2 τους, μαζί με τους Frank Williams, Ken Tyrell, Colin Chapman και Teddy Mayer ίδρυσαν την FOCA, η οποία αντιπροσώπευε την F1 στις συνεδριάσεις της επιτροπής που ήταν υπεύθυνης για τη διεξαγωγή των αγώνων.

Ο Mosley ήταν ενεργός και στις διαμάχες της παγκόσμιας ομοσπονδίας, των οδηγών και της FOCA στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και το 1991 κατόρθωσε να ρίξει από τη θέση του προέδρου, τον Jean-Marie Balestre. Δύο χρόνια αργότερα ανέλαβε τη θέση του προέδρου της FIA, την οποία κράτησε για 16 χρόνια, όταν υπό τη δίνη σκανδάλων που αφορούσαν την επαγγελματική και προσωπική του ζωή, ωθήθηκε σε παραίτηση.

1931 – H.Π.Α.

Γεννιέται στο Port Jefferson της Νέας Υόρκης ένας από τους πρώτους Αμερικανούς σταρ της Formula 1. Παρότι άργησε να ξεκινήσει τους αγώνες, αφού συμμετείχε στον πόλεμο της Κορέας, ο Dan Gurney ήταν ένας από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς της γενιάς του, αγωνίστηκε σε 86 Grand Prix με μονοθέσια, μεταξύ άλλων, της Ferrari, της Lotus, της BRM, της Brabham και της McLaren. Κατέκτησε 4 νίκες κι ανέβηκε άλλες 15 φορές στο βάθρο των νικητών.

Ο Gurney όμως δεν ήταν απλώς ένας πολύ καλός οδηγός, αλλά κι ένας καινοτόμος σε πολλούς τομείς των αγώνων. Ήταν ο πρώτος οδηγός της Formula 1 που φόρεσε κράνος, το οποίο κάλυπτε ολόκληρο το πρόσωπο του. Ακόμη, ήταν αυτός που πρότεινε την εισαγωγή ενός αεροδυναμικού βοηθήματος στην άκρη της πίσω αεροτομής. Η καινοτομία αυτή προστέθηκε σε όλα σχεδόν τα μονοθέσια της εποχής, ενώ αποδείχθηκε χρήσιμη και στη αεροναυπηγική. Το φτερό Gurney χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα.

Τέλος, μετά τη νίκη του στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1967, όταν του δόθηκε η σαμπάνια του νικητή, εκείνος αντί να την πιει, αποφάσισε να την κουνήσει και ξεκίνησε να καταβρέχει τους συναγωνιστές του. Ήταν η πρώτη μορφή του πανηγυρισμού που συναντάμε μέχρι σήμερα στα βάθρα των αγώνων.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Mercedes-Benz 300 SLR: Το αυτοκίνητο του Stirling Moss στο Mille Miglia 1955

Next Article

Δήλωση συμμετοχής για το TotalRacing.gr F2004 Series: Νέο esports πρωτάθλημα, νέες εμπειρίες

Related Posts