Σαν σήμερα… στις 17 Απριλίου

Γενέθλια οδηγών, η επίθεση μίας τορπίλης και 2 μεγάλες μάχες σε F1 και WRC χαρακτηρίζουν την 17η Απριλίου στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

2016 – Κίνα

Παρά την κακή του εκκίνηση ο Nico Rosberg ανέκαμψε γρήγορα και πήρε με άνεση τη νίκη στο Κινέζικο Grand Prix που έγινε στην πίστα της Σαγκάης. Σε αυτό ωφελήθηκε από το πρόβλημα του Lewis Hamilton στις κατατακτήριες, το οποίο άφησε τον Βρετανό τελευταίο, αλλά και τα προβλήματα των Red Bull και Ferrari στο ξεκίνημα του αγώνα.

O Sebastian Vettel είχε επαφή με τον Kimi Raikkonen στην πρώτη στροφή του αγώνα, ενώ ο Daniel Ricciardo που πήρε για λίγο το προβάδισμα είδε το ελαστικό του να κλατάρει. Προβλήματα είχε κι ο Hamilton, ο οποίος είχε επαφή με τον Felipe Nasr κι αναγκάστηκε να αλλάξει εμπρός πτέρυγα στο τέλος του πρώτου γύρου.

Μαζί με τον Rosberg στο βάθρο ανέβηκαν οι Vettel και Kvyat, με τον Γερμανό να κατηγορεί τον Ρώσο πως με την κίνηση του στην πρώτη στροφή, προκάλεσε την επαφή των 2 Ferrari. Ο Hamilton ανέκαμψε για να τερματίσει τελικά 7ος, πίσω όμως από τους Raikkonen και Massa.

https://www.youtube.com/watch?v=-UXkkgBqLbE

2011 – Ιορδανία

Μία από τις πιο κλειστές μάχες στην ιστορία του WRC ολοκληρώθηκε όταν το ημερολόγιο έγραφε 17 Απριλίου. Σε ένα rally που ξεκίνησε εν μέσω πολλών προβλημάτων, λόγω της αραβικής άνοιξης, Jari-Matti Latvala και Sebastien Ogier μπήκαν στην Power Stage με διαφορά 5 δεκάτων του δευτερολέπτου.

Εκεί ο Mikko Hirvonen ήταν ταχύτερος, όμως ο Ogier κατόρθωσε να μαζέψει την διαφορά και να πάρει τη νίκη για μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου και τον Latvala να συγχαίρει περίλυπος τον ανταγωνιστή του. Το βάθρο του αγώνα συμπλήρωσε ο Sebastien Loeb.

2011 – Κίνα

Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε το Grand Prix της Κίνας, έχοντας θριαμβεύσει στους 2 πρώτους αγώνες της χρονιάς. Όμως στην πίστα της Σαγκάης, το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ διαφορετικό.

Μετά από έναν αγώνα που κρίθηκε στη διαχείριση των νέων ελαστικών της Pirelli, o Lewis Hamilton μείωσε τη διαφορά κι επικράτησε του οδηγού της Red Bull μετά από ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στο σύμπλεγμα στροφών στη μέση της πίστας.

Στα αξιοσημείωτα του αγώνα η επίσκεψη του Button στα pits της Red Bull, αλλά κι η εκπληκτική επιστροφή του Mark Webber, που παρότι ξεκίνησε από την 18η θέση, κατάφερε με συνεχόμενα προσπεράσματα να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

2005 – Πορτογαλία

Ο δεύτερος αγώνας του πρωταθλήματος του MotoGP για το 2005 έγινε υπό βροχή και βρήκε τελικό νικητή τον Alex Barros, με την μοτοσυκλέτα της Honda. Ήταν η τελευταία νίκη του αναβάτη από το Σάο Πάουλο και παραμένει μέχρι και σήμερα η τελευταία για Βραζιλιάνο αναβάτη στο πρωτάθλημα.

Το βάθρο δίπλα από τον Barros συμπλήρωσαν οι Valentino Rossi και Max Biaggi, ενώ ο Sete Gibernau έχασε το προβάδισμα και μία διαφαινόμενη νίκη, όταν έχασε τον έλεγχο στη βρεγμένη πρώτη στροφή κι έμεινε εκτός αγώνα.

https://www.youtube.com/watch?v=6YdIqa6XVpY

1994 – Ιαπωνία

Η πίστα της Aida στην Ιαπωνία άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες της στις ομάδες και τους οδηγούς της Formula 1, για το παρθενικό Grand Prix του Ειρηνικού.

Το βασικό συμβάν που χαρακτήρισε τον αγώνα συνέβη στην πρώτη στροφή του αγώνα, όταν η Williams του Ayrton Senna συγκρούστηκε με την Ferrari του Nicola Larini, θέτοντας και τους 2 εκτός αγώνα προτού καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος. Ήταν η δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψη του Βραζιλιάνου, πριν τον τελευταίο αγώνα της ζωής του στην Ίμολα.

Τελικός νικητής του αγώνα ήταν για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο Michael Schumacher με την Benetton, μπροστά από την Ferrari του Gerhard Berger και την Jordan του Rubens Barrichello, ο οποίος ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο.

https://www.youtube.com/watch?v=bo4e8kiQBu0

1986 – Ελβετία

Έρχεται στον κόσμο ο Romain Grosjean, μετέπειτα οδηγός της Formula 1 για τις ομάδες της Renault, της Lotus και της Haas. Παρότι γεννημένος από Ελβετούς γονείς, στην πόλη της Γενεύης, ο Grosjean έλαβε την γαλλική υπηκοότητα και βρέθηκε στην ακαδημία της Renault.

Έτσι όταν ο Nelson Piquet τέθηκε εκτός ομάδας της Renault στην Formula 1, ο Grosjean πήρε τη θέση του για τους εναπομείναντες 7 αγώνες του πρωταθλήματος. Παρόλα αυτά δεν μπόρεσε να εντυπωσιάσει, ενώ η αποχώρηση της εργοστασιακής υποστήριξης μετά το σκάνδαλο Crashgate, τον άφησε εκτός F1 για τα επόμενα χρόνια.

Σε αυτά ο Grosjean κατέκτησε τον τίτλο στο GP2, προτού επιστρέψει στο πλάι του Kimi Raikkonen στην ομάδα της Lotus. Έκτοτε θα παραμείνει σταθερά στο grid της Formula 1, συμπληρώνοντας συνολικά 166 Grand Prix, ενώ ανέβηκε στο βάθρο σε 10 από αυτά.

1983 – Γαλλία

O Alain Prost κυριάρχησε στο Paul Ricard, παίρνοντας με χαρακτηριστική άνεση τη νίκη στο Γαλλικό Grand Prix με το μονοθέσιο της Renault. Ήταν η τρίτη συνεχόμενη νίκη για την γαλλική εταιρεία, που εκμεταλλεύτηκε τη δύναμη του κινητήρα της, στις μεγάλες ευθείες της πίστας.

Στο βάθρο επίσης ανέβηκε ο μετέπειτα πρωταθλητής Nelson Piquet με την Brabham-BMW, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Eddie Chiever με το έτερο μονοθέσιο της Renault. Στα παράδοξα του αγώνα ο Nigel Mansell έμεινε νωρίς εκτός αγώνα, καθώς οι μηχανικοί της Lotus, κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του μονοθεσίου στο grid, πάτησαν με τον πίσω δεξιά τροχό, το πόδι του Βρετανού.

https://www.youtube.com/watch?v=pfj54SvroC8

1954 – Ιταλία

Έρχεται στον κόσμο στην Πάντοβα της Ιταλίας ο οδηγός που για πολλά χρόνια κατείχε το ρεκόρ των περισσότερων συμμετοχών σε Grand Prix. O Riccardo Patrese συμμετείχε σε συνολικά 257 Grand Prix, ρεκόρ που έμεινε ακατάρριπτο μέχρι το 2010 όταν καταρρίφθηκε από τον Rubens Barrichello.

Ο Patrese οδήγησε συνολικά για 6 ομάδες (Shadow, Arrows, Brabham, Alfa Romeo, Williams και Benetton), περνώντας το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας του με την ομάδα της Williams. Κατέκτησε συνολικά 6 νίκες, ενώ το διάστημα των 6 ετών ανάμεσα στις νίκες του στη Νότια Αφρική το 1983 και τον Άγιο Μαρίνο το 1990 είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της Formula 1.

Επίσης, ο Patrese συμμετείχε και στις 24 ώρες του Le Mans, χωρίς όμως να καταφέρει να τερματίσει σε κάποια από τις 3 απόπειρες.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Οδηγώντας ένα μονοθέσιο F1 του 2020 στην νέα πίστα του Βιετνάμ [VIDEO]

Next Article

Matton για το WRC: Δεν νομίζω ότι θα διεξαχθούν όλοι οι αγώνες φέτος

Related Posts