H FIA ανακοίνωσε μια σειρά από αλλαγές σχετικά με την ασφάλεια των διαφόρων κατηγοριών, μετά από μελέτη 28 «σοβαρών και θανατηφόρων» ατυχημάτων τα οποία συνέβησαν κατά την διάρκεια του 2019.
Το RaceFans.net είχε αποκαλύψει τον Φεβρουάριο ότι θα αυξηθεί το φορτίο το οποίο θα πρέπει να απορροφά το σασσί ενός μονοθεσίου F1 στα crash tests, αλλά πλέον φαίνεται ότι θα αλλαχτεί ο σχεδιασμός της δομής εμπρόσθιας σύγκρουσης και ότι θα ενσωματωθεί ένα anti-intrusion panel μπροστά, το οποίο προστατεύει τον οδηγό από θραύσματα τα οποία θα μπορούσαν να διαπεράσουν το σασσί.
Παράλληλα, σχεδιάζεται μια νέα δομή πλάγιων συγκρούσεων, με την FIA να υποστηρίζει ότι θα παρακολουθήσει την αλληλεπίδραση των δυο δομών αυτών σε συγκρούσεις μεταξύ μονοθεσίων, προκειμένου να εγκυηθεί ότι είναι συμβατές.
Οι δεσμίδες από ίνες πολυμερών υλικών (tethers) με τις οποίες δένονται οι τροχοί στο σασσί εδώ και πολλές σεζόν στα μονοθέσια, θα χρησιμοποιηθούν και για να σταματούν μεγάλα θραύσματα από το να εκτοξεύονται μακριά από το μονοθέσιο σε περίπτωση σύγκρουσης, κάτι που γίνεται ήδη ως έναν βαθμό στο IndyCar. Εξετάζεται επίσης η δυνατότητα χρήσης της ίδιας ιδέας, μέσω νέων κατασκευών και υλικών, για την μείωση της πιθανότητας εκτόξευσης μικρών ή μικρότερων θραυσμάτων.
Όσον αφορά τις πτέρυγες συγκεκριμένα, διευρενάται η δυνατότητα σχεδιασμού τους ώστε σε περίπτωση αστοχίας τους, αυτή να είναι προβλέψιμη και επαναλαμβανόμενη, σε μια προσπάθεια μείωσης των ξαφνικών και βίαιων αστοχιών.
Το headrest των μονοθεσίων επίσης επανασχεδιάζεται, ενώ μελετάται ένα νέο στάνταρ για τα καθίσματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων, με αυξημένη εγκάρσια προστασία.
Σχετικά με τις ίδιες τις πίστες, σχεδιάζονται νέες μπαριέρες ειδικές για συγκρούσεις υπό γωνίες από 0 εώς και 20 μοιρών, ενώ τα run-offs πλέον θα έχουν αντιολισθητικές επιφάνειες υψηλής τριβής. Ο τρόπος με τον οποίο θα επανέρχονται οι οδηγοί εντός πίστας μετά από έξοδο επίσης εξετάζεται και θα υποστεί αλλαγές.
Τέλος, η FIA διερευνά τρόπους ενημέρωσης των οδηγών για ατυχήματα μπροστά τους, οι οποίοι να είναι γρηγορότεροι και πιο συνεπείς. Αυτό θα γίνει με την εισαγωγή ενός νέου συστήματος το οποίο θα βοηθά τους οδηγούς να παρατηρούν τις σημαίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Ειδικά για τα μονοθέσια των Formula 2 και 3, θα προστεθεί σύστημα το οποίο θα ενημερώνει τον οδηγό για έλλειψη πίεσης στα ελαστικά.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify