Για την πιθανή επιστροφή της Subaru στο WRC με την υποστήριξη της Toyota έκανε λόγο ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem.
Για τους παλιούς και νέους οπαδούς το αθλήματος, υπενθυμίζουμε πως η Subaru αποχόρησε από το άθλημα και την συνεργασία της με την Prodrive το 2008, όταν η παγκόσμια οικονομική κρίση εκείνης της χρονιάς ανάγκασε την εταιρεία να μειώσει σημαντικά τα έξοδά της.
Ο Ben Sulayem, μέσα από το service park του Rally Acropolis, αποκάλυψε χθες πως υπάρχει ενδιαφέρον και από της δύο πλευρές, για την επιστροφή της θρυλικής ιαπωνικής μάρκας στο WRC, με πιθανή υποστήριξη από την Toyota.
Ο ίδιος δήλωσε πως «Δεν είναι μυστικό ότι είχα μια καλή συνάντηση με τον κ. Akio Toyoda και τον ρώτησα τι μπορούμε να κάνουμε [για να προσελκύσουμε περισσότερους κατασκευαστές στο WRC] και άκουσα κάποιον που είναι παθιασμένος με το άθλημα. Και ανέφερε την Subaru.»
«Ένα ποσοστό της Subaru ανήκει στην Toyota, οπότε εάν η Subaru έπαιρνε μία τέτοια πρωτοβουλία, η Toyota θα την υποστήριζε. Νιώθω πως κάποιος σαν τον Akio, όταν λέει κάτι, το λέει με αυτοπεποίθηση»
«Ελπίζω πως κάποια από αυτά που λέει θα γίνουν. Πιστεύω πως οι περισσότεροι κατασκευαστές θα έκαναν καλό [στο άθλημα]»
Από τεχνικής άποψης, η κατασκευή ενός αγωνιστικού με προδιαγραφές Rally1 δεν θα αποτελούσε κάποιο μεγάλο πρόβλημα για την Subaru, ή οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή σε αυτή την περίπτωση, δεδομένου πως τα αυτοκίνητα αυτά δεν χρησιμοποιούν το σασί του εκάστοτε κατασκευαστή. Είναι μία κατασκευή σωληνωτής δομής (spaceframe) σχεδιασμένη για rally, ενώ όλο το αμάξωμα σχεδόν σαν “καπάκι”, περίπου όπως γίνεται και σε άλλα motorsports ή όπως γινόταν στο WRC στην εποχή του Group B.
Το πρόβλημα όμως είναι πως η Subaru επί του παρόντος δεν έχει κάποιον κινητήρα ο οποίος μπορεί να εφαρμοστεί στους κανονισμούς Rally1, αν και έχοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, η Toyota θα μπορούσε να δώσει μία λύση και σε αυτό το πρόβλημα, εάν αυτό επιθυμούσε ο Akio Toyoda.
Πάνω σε αυτό, ο ίδιος ο Ben Sulayem είπε: «Βλέπω θετικά σημάδια από τον πρόεδρο της Toyota, στο να πείσει την Subaru να επιστρέψει και να την βοηθήσει με την κατασκευή του κινητήρα, εφόσον εκεί είναι το σημαντικότερο πρόβλημα της Subaru. Το πρόβλημα δεν είναι το αυτοκίνητο, αλλά ο κινητήρας… αλλά μπορώ να δω κάποια σημάδια αισιοδοξίας…πραγματικά!»
Παρ’όλο που αποχώρησε από την παγκόσμια σκηνή των rally, αξίζει να σημειωθεί πως η Subaru παραμένει έμμεσα ενεργή στον χώρο, όχι μέσω της Prodrive αλλά της Subaru Motorsports USA και με την Vermont SportsCar ως τεχνικό συνεργάτη. Μάλιστα έχουν κερδίσει κάθε αμερικάνικο πρωτάθλημα ράλι εκτός από την σεζόν του 2011.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify