Symonds: Τα σημερινά μονοθέσια είναι πιο εύκολα στην οδήγηση

O τεχνικός διευθυντής της Williams και ένας από τους πιο έμπειρους ανθρώπους στην Formula 1, Pat Symonds, παραδέχτηκε ότι τα μονοθέσια είναι πιο εύκολα πλέον ως προς την οδήγηση.

Η καριέρα του Βρετανού περιλαμβάνει συνεργασίες με σπουδαίους πρωταθλητές, όπως τον Ayrton Senna, τον Michael Schumacher και τον Fernando Alonso.

Και τώρα, προβλέπει πως ο Valtteri Bottas μπορεί να γίνει μελλοντικά παγκόσμιος πρωταθλητής, αν και πλέον οι συνθήκες είναι διαφορετικές: «Πιστεύω πως τα σημερινά μονοθέσια είναι πιο εύκολα στην οδήγηση και αυτό συμβαίνει χάρη σε μία σειρά παραγόντων.»

Είναι δύσκολο για τον ίδιο να γίνει σύγκριση μεταξύ των μονοθέσιων της δεκαετίας του 80′ με αυτά του σήμερα, καθώς τα τότε μονοθέσια ήταν «τέρατα».

Ο ίδιος συνέχισε: «Έχω δουλέψει και στην εποχή των turbo, όταν η δύναμη ερχόταν λες και πατούσες ένα κουμπί. Πατούσες το γκάζι και τίποτα δεν συνέβαινε μέχρι να έρθει μαζεμένη όλη η δύναμη. Αυτά τα μονοθέσια ήταν δύσκολα στην οδήγηση και ο Ayrton Senna ήξερε πώς να τα δαμάζει.»

Ο Symonds θεωρεί πως η πρόκληση της οδήγησης έχει φθίνει λόγω του ρόλου που παίζουν πια οι μηχανικοί στην F1: «Αυτό που γίνεται είναι ότι, όσο οι μηχανικοί γίνονται καλύτεροι και κάνουν όλο και πιο αποδοτικά μονοθέσια, τόσο αυτά γίνονται πιο εύκολα στην οδήγηση. Για παράδειγμα, πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που ένας οδηγός εγκατέλειπε αφού είχε διαλέξει λάθος σχέση στο κιβώτιο; Αυτό πλέον δεν συμβαίνει.»

Παράλληλα, ο ίδιος τονίζει πως πλέον οι οδηγοί δεν εμπλέκονται το ίδιο στην εξέλιξη του μονοθέσιού του: «Ο οδηγός εμπλέκεται λιγότερο στην εξέλιξη απλά και μόνο γιατί η μηχανική έχει γίνει πιο εξειδικευμένη. Μπορούμε να ελέγξουμε τα περισσότερα πράγματα, αλλά υπάρχει κάτι που ακόμα δεν μπορούμε να θέσουμε υπό τον έλεγχό μας, που είναι η τελική αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής – και εκεί είναι οι οδηγοί. Πολλές φορές θα σου πει ο οδηγός να γίνει μία αλλαγή σε μία συγκεκριμένη παράμετρο που δεν κατανοούμε εμείς οι μηχανικοί, αλλά πρέπει να τη σεβαστούμε.»

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ντεμπούτο στη Ferrari o Α.Fuoco

Next Article

Ferrari: Τα μαλακά ελαστικά είναι το κλειδί στην Αυστρία

Related Posts