Συναντιούνται αύριο οι ομάδες της F1 για τους καθρέφτες

Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team, F1, Barcelona, Track Session, Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team, F1, Barcelona, Track Session, Lewis Hamilton

Μια συνάντηση των ομάδων της Formula 1 φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθεί αύριο, την Τρίτη 15 Μαρτίου, ώστε να συζητηθούν τροποποιήσεις στους κανονισμούς και να αποφευχθεί ένας «πόλεμος καθρεφτών».

Αφορμή αποτέλεσε το ιδιαίτερο design των καθρεφτών της φετινής Mercedes. Η W13 φέρει μεγάλες, σχεδόν σε μορφή αεροδυναμικού βοηθήματος, βάσεις για τους καθρέφτες. Η μορφή των βάσεων αποσκοπεί στο να βοηθά στην οδήγηση περισσότερης ροής αέρα στο κάτω μέρος του πατώματος και την δημιουργία κάθετης δύναμης. Το πρόβλημα με το εν λόγω μέρος αποτελούν τα πτερύγια που βρίσκονται στην πάνω πλευρά του, πίσω από τον ίδιο τον καθρέφτη.

Η διάταξη του καθρέφτη της Mercedes W13.

Αύριο, Τρίτη 15 Μαρτίου, θα συνεδριάσει το TAC (Technical Advisory Committee) για την αποφυγή μιας συνεχιζόμενης προσπάθειας να κερδίσουν οι ομάδες λίγη περισσότερη επίδοση από τον γενικότερο σχεδιασμό των καθρεφτών. Η εν λόγω επιτροπή έχει ακριβώς αυτόν τον ρόλο και περιλαμβάνει εκπροσώπους όλων των ομάδων.

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε τα παρακάτω σχετικά:

«Τόσος χρόνος σε αυτά τα τεχνικά meetings τα περασμένα δέκα χρόνια περίπου έχει ξοδευτεί σε συζητήσεις σχετικά με την λειτουργία των καθρεφτών και εάν έχουν γίνει πτέρυγες ή όχι και μάλλον αυτή δεν είναι η πρόθεση.»

«Είμαι σίγουρος ότι στην σωστή συζήτηση, στο TAC meeting που θα έχουν, αυτό το θέμα θα διχθεί και συζητηθεί εκεί.»

Ο επικεφαλής της επιτροπής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, τοποθετήθηκε επί του ζητήματος:

«Οι κανονισμοί δηλώνουν ότι όποιο μέρος του σασσί [bodywork] δηλώνεται ως βάση καθρέφτη και υπάρχουν δύο είδη βάσεων, πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Πρέπει να βρίσκεται μέσα στο τάδε κουτί, στο παράλλο κουτί, να μην έχει τομές ή κάτι τέτοιο. Ο τρόπος με τον οποίο ο κανονισμός είναι γραμμένος, αναθέτει το όνομα «βάση καθρέφτη» στο μέρος το οποίο δηλώνεται ως βάση.»

«Ο κανονισμός θα μπορούσε να έλεγε ότι το τάδε μέρος του σασσί που δηλώνεται ως τάδε πρέπει να βρίσκεται εντός του τάδε κουτιού, αλλά δεν το λέει. Δεν υπάρχει άμεση συσχέτιση μεταξύ του ονόματος του μέρους και της λειτουργίας του.»

«Σε άλλα σημεία του μονοθεσίου, σε άλλα σημεία των κανονισμών, έχουμε δηλώσεις του τύπου: «Για τον μοναδικό σκοπό κάποιου πράγματος, πρέπει να κάνετε ΦΧΨ. Εκεί κοιτάμε από μια διαφορετική οπτική γωνία, διότι σε αυτή την περίπτωση οι κανονισμοί αναφέρουν συγκεκριμένα έναν στόχο ή έναν λόγο για την ύπαρξη ενός συγκεκριμένου μέρους.»

«Εάν δούμε μια ομάδα να κάνει προφανώς κάτι διαφορετικό να χρησιμοποιεί αυτή την λειτουργία ως δικαιολογία, τείνουμε να μην το επιτρέπουμε. Στον αντίποδα, για τις βάσεις των καθρεφτών, αυτή η συγκεκριμένη χρήση λέξεων στους κανονισμούς δεν υπάρχει, επομένως, για την ώρα τουλάχιστον, έχουμε σχηματίσει αυτή την άποψη.»

«Πάντα εκτιμούμε τους κανονισμούς για τις επόμενες χρονιές και εκτιμούμε αν και κατά πόσον τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, έαν οι νέοι κανονισμοί κάποιες φορές περιέχουν πράγματα τα οποία ίσως να μην είχαν εκφραστεί όσο καλά αποσκοπούσαμε κτλ.»

«Νομίζω ότι σε μεγάλο βαθμό, το επίπεδο περέκλισης από τους κανονισμούς είναι αρκετά χαμηλότερο από αυτό που αποσκοπούμε, αλλά υπάρχουν κάποιες λίγες περιοχές και το συζητήσαμε με τις ομάδες.»

Είναι αρκετά απίθανο το τρέχον design της W13 να θεωρηθεί παράνομο. Κατά πάσα πιθανότητα, θα αποφασιστεί να ξαναγραφτούν τα εν λόγω άρθρα των κανονισμών, ώστε να γίνουν πιο ξεκάθαρα για το 2023. Απώτερος σκοπός είναι να αποφευχτεί ένας «πόλεμος καθρεφτών» με τα μέρη αυτά να γίνονται όλο και πιο περίπλοκα.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Verstappen

Δοκιμές Μπαχρέιν-3η Μέρα: Πρωτιά Verstappen στο προοίμιο της πρεμιέρας

Next Article
McLaren Seidl

Προβληματίζονται με τα φρένα στην McLaren

Related Posts