Τα 10 καλύτερα Grand Prix 2010-2015 (Θέση 3)

BUDAPEST (UNGHERIA) © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:

Στη θέση νο.3 της λίστας με τους δέκα καλύτερους αγώνες της δεκαετίας που διανύουμε, ένας αγώνας στον οποίο έγιναν σχεδόν όλα και ενώ φάνηκε να δίνει νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα, τελικά μάλλον το καθόρισε οριστικά.

Θέση 3 – Το Grand Prix της Ουγγαρίας το 2015

BUDAPEST (UNGHERIA) © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Τι είχε προηγηθεί: H εβδομάδα πριν το Ουγγρικό Grand Prix ήταν μια από τις δυσκολότερες στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Ο Jules Bianchi είχε υποκύψει στα τραύματα που αποκόμισε στο τρομακτικό ατύχημα που είχε στο Ιαπωνικό Grand Prix της περασμένης σεζόν και βύθισε τον κόσμο της F1 στη θλίψη. Η κηδεία του έγινε 5 ημέρες πριν τον αγώνα στο Hungaroring, με όλους του οδηγούς να τιμούν τη μνήμη του Γάλλου, ο καθένας με τον δικό του τρόπο σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου.

P-20150726-00547_News

Φτάνοντας στον 10ο αγώνα της χρονιάς, η οποία πλέον έμπαινε στο δεύτερο μισό, η κατάσταση στη βαθμολογία των οδηγών έδειχνε πως θα εξελιχθεί σε ένα θρίλερ που θα εξελισσόταν, όπως και η προηγούμενη, μέχρι τον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος. Ο Lewis Hamilton οδηγούσε την κούρσα με 194 πόντους, 17 μπροστά από τον ομόσταβλο του στην Mercedes, Nico Rosberg που είχε 177. Ο Sebastian Vettel που είχε 135 βαθμούς είχε φαινομενικά εξασφαλίσει την τρίτη θέση και ήθελε να συνεχίσει την καλή πορεία της Ferrari μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος.

Hamilton_Hungary_2015_Qual

Κατατακτήριες: Η συνήθης εικόνα των κατατακτηρίων σχεδόν σε όλη τη σεζόν, παρουσιάστηκε και στο Hungaroring, με τον Lewis Hamilton να είναι καταιγιστικός σε όλες τις περιόδους ελεύθερων και κατατακτήριων και να κατακτά την “πιο άνετη”, όπως την χαρακτήρισε ο ίδιος, pole position της καριέρας του. Πίσω του, ο Nico Rosberg που έδειξε να μην έχει ρυθμό, σημειώνοντας χρόνο πάνω από μισό δευτερόλεπτο πιο αργό από τον Hamilton, συγκράτησε στο φινάλε την δεύτερη θέση στο grid από τους Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo που έδειχναν να έχουν ανεβάσει αρκετά την απόδοσή τους.

Πέμπτος ήταν ο Kimi Raikkonen με την έτερη Ferrari, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Bottas, Kvyat, Massa, Verstappen και Grosjean. Στα αξιοσημείωτα της περιόδου, η είσοδος του Fernando Alonso στο Q2, αλλά και η αστοχία του κινητήρα του στον πρώτο του γύρο στην δεύτερη περίοδο, που προκάλεσε το σταμάτημα της McLaren λίγα μέτρα από την είσοδο των pits αλλά και την προσπάθεια του Alonso και των κριτών να επαναφέρουν την MP4-30 στα pits.

BUDAPEST (UNGHERIA) © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Αγώνας: Μετά το πολύ συγκινητικό τελετουργικό των οδηγών στην μνήμη του Jules Bianchi, παρευρυσκόμενης και της οικογένειας του άτυχου Γάλλου, η ένταση στο grid έφτανε στο όριο, με τους οδηγούς να παίρνουν θέσεις μάχης για έναν πολύ ζεστό αγώνα, καθώς οι θερμοκρασίες στη πίστα του Hungaroring έφταναν επίπεδα καύσωνα.

Την ένταση αυτή δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν οι 2 Mercedes, ή μάλλον διαχειρίστηκαν εξαιρετικά οι 2 Ferrari. Με μία άκρως εντυπωσιακή εκκίνηση οι Vettel και Raikkonen πετάχτηκαν στην πρωτοπορία με τον Rosberg να περνά τον Hamilton, ο οποίος στην προσπάθεια του να ανακτήσει το χαμένο έδαφος έκανε λάθος κι έφυγε εκτός πίστας, πέφτοντας στην 10η θέση.

Πιο πίσω, ο Nico Hulkenberg έφυγε εκπληκτικά κι ανέβηκε στην πέμπτη θέση, ενώ είχε ξεκινήσει στην 11η, ενώ μια επαφή μεταξύ Bottas και Ricciardo έστειλε τον Αυστραλό στην 7η θέση πίσω από τον teammate του. Στους πρώτους γύρους, ο Felipe Massa είχε κατορθώσει να κρατήσει τον Hamilton πίσω του, ενώ οι 2 Ferrari εκμεταλλευόντουσαν τη στενή χάραξη της πίστας στο έπακρο κι άνοιγαν τη διαφορά από τον τρίτο Nico Rosberg, που έμοιαζε ανήμπορος να αντιδράσει.

Στον 10ο γύρο ο Hamilton κατόρθωσε με εντυπωσιακό τρόπο να περάσει την Williams του Massa, ενώ ο Ricciardo πέρασε Kvyat και Hulkenberg και πίεζε για να μειώσει τη διαφορά του από τον Bottas. Τρεις γύρους αργότερα, ο Hamilton πέρασε τον Perez κι ανέβηκε όγδοος, ενώ οι Ricciardo και Bottas έκαναν την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών, με τους μηχανικούς της Red Bull να είναι ταχύτεροι και να βγάζουν τον Αυστραλό μπροστά.

BUDAPEST (UNGHERIA) © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Στην κορυφή ο Vettel με συνεχείς ταχύτερους γύρους άνοιγε τη διαφορά του από τον Raikkonen, αλλά κυριότερα κι από τον Nico Rosberg, ο οποίος είχε μείνει σχεδόν 10 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή, κάτι που σήμαινε πως ο οδηγός της Mercedes δεν θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα που θα του έδινε ένα νέο σετ ελαστικών για να προσπεράσει στο παράθυρο των pitstops, μένοντας ακόμη πιο πίσω από τις Ferrari που πλέον έλεγχαν τον αγώνα.

Αντίθετα ο Lewis Hamilton κατάφερε, διατηρώντας τα ελαστικά του να γράψει μερικούς γρήγορους γύρους πριν την δική του είσοδο στα pits και κατάφερε να βγει μπροστά από τον Valtteri Bottas στην πέμπτη θέση. Λίγο πιο πίσω, ο Pastor Maldonado έκανε τα δικά του, χτυπώντας τον Sergio Perez, καθώς έβγαινε από τα pits, ρίχνοντας τον Μεξικανό στη 17η θέση.

BUDAPEST, HUNGARY - JULY 26: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives ahead of Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP during the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 26, 2015 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Ο Hamilton πλησίασε και εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Ricciardo για να περάσει τον Αυστραλό για την 4η θέση και πλέον σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, πλησίαζε τον Rosberg, ο οποίος είχε πέσει πάνω από 20 δευτερόλεπτα πίσω από τις 2 Ferrari, οι οποίες έδειχναν μια εικόνα που έμοιαζε παράξενη, δεδομένων των αποτελεσμάτων της υπόλοιπης χρονιάς.

Η εικόνα αυτή, δεν κράτησε για πολλούς γύρους, καθώς η μονάδα ισχύος του Kimi Raikkonen έχασε την υποστήριξη του MGU-K, με αποτέλεσμα ο Φιλανδός να χάνει σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στον γύρο από τον Nico Rosberg, που έβλεπε μετά από καιρό την τύχη να του χαμογελά. Έναν γύρο αργότερα, η εμπρός αεροτομή του Nico Hulkenberg δεν άντεξε τους συνεχείς κραδασμούς από τα κερμπ του Hungaroring και κατέρρευσε, προκαλώντας την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο έμεινε για 5 γύρους.

Οι περισσότεροι οδηγοί βρήκαν την κατάλληλη ευκαιρία για να πραγματοποιήσουν το δεύτερο τους pitstop, με την πλειονότητα να επιλέγει την μεσαία γόμα για να ολοκληρώσει τον αγώνα. Αντίθετα, ο Daniel Ricciardo, που είχε βάλει ήδη την πιο σκληρή από τις δύο γόμες της Pirelli αποφάσισε να βάλει την μαλακή γόμα, έχοντας έτσι πλεονέκτημα σε σχέση με το υπόλοιπο grid, μια τακτική που τον οδήγησε στη νίκη έναν χρόνο νωρίτερα.

Στην επανεκκίνηση, ο Nico Rosberg πέρασε τον Kimi Raikkonen, ο οποίος βραδυπορούσε πλέον πάρα πολύ. Πιο πίσω έγινε χαμός. Εκμεταλλευόμενος τα πιο μαλακά ελαστικά του, ο Daniel Ricciardo βρέθηκε δίπλα στον Lewis Hamilton στην πρώτη στροφή. Ο Βρετανός δεν μπόρεσε να φρενάρει καλά, δεδομένης της χαμηλής θερμοκρασίας στα φρένα του κι έσπασε την εμπρός αεροτομή του στο πλάι της RB11, με τον Αυστραλό πάντως να συνεχίζει κανονικά, ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση.

O Hamilton είχε χάσει τον ρυθμό του κι απειλούνταν από τους Bottas και Verstappen, οι οποίοι πίεζαν ασφυκτικά. Σε μία από τις μονομαχίες, ο Bottas φρέναρε αργά, ο Verstappen προσπάθησε να περάσει και οι 2 τους είχαν επαφή, με την Williams να έχει κλατάρισμα στον πίσω δεξιά τροχό. Σε εκείνο το σημείο παρενέβη η FIA, η οποία μοίρασε μία ποινή διέλευσης στον Lewis Hamilton για το συμβάν με τον Ricciardo, μία στον Max Verstappen για παραβίαση του χρονικού ορίου πίσω από το Safety Car και 2 (!) στον Pastor Maldonado για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στο pitlane και για προσπέραση υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Στον 53ο γύρο ο Raikkonen επισκέφτηκε τα pits για να διορθώσει το πρόβλημα με τον κινητήρα του, το οποίο δεν είχε αποτέλεσμα, με την Ferrari να οδηγείται σε εγκατάλειψη μερικούς γύρους αργότερα. Η κατάταξη πλέον είχε ως εξής: Vettel, Rosberg, Ricciardo, Kvyat, Verstappen, Alonso, Sainz, Grosjean και Button, ενώ ο Hamilton είχε πέσει στην 13η θέση.

Στην κορυφή, η μάχη για τη νίκη έδειχνε να διεξάγεται μεταξύ των Vettel, Rosberg και Ricciardo με τον Αυστραλό να μειώνει καταιγιστικά τη διαφορά του από τους πρωτοπόρους. Στον 60ο γύρο, ο Vettel ήταν στα 8 δέκατα μπροστά από τον Rosberg, ο οποίος ήταν άλλα 7 μπροστά από τον Ricciardo, ενώ εντύπωση προκαλούσε η άνοδος του Fernando Alonso στην έκτη θέση, με την McLaren να κάνει τον καλύτερο αγώνα της χρονιάς.

Μετά από τρεις γύρους αδράνειας, ο Ricciardo αποφάσισε να επιτεθεί, αλλά δεν τα κατάφερε και τόσο καλά, καθώς το παράκανε στα φρένα για την πρώτη στροφή και ακούμπησε με τον Nico Rosberg, σπάζοντας την αεροτομή του και προκαλώντας κλατάρισμα στον πίσω αριστερά τροχό του Γερμανού. Και οι δύο αναγκάστηκαν να επισκεφτούν τα pits, με τον Ricciardo να βγαίνει τρίτος, πίσω από τον Kvyat και τον Rosberg να βγαίνει 10ος, τρεις θέσεις πίσω από τον Hamilton, που στο μεταξύ είχε περάσει τον Button και κυνηγούσε τον Grosjean.

BUDAPEST (UNGHERIA) © FOTO STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)

Πλέον όλα ήταν εύκολα για τον Sebastian Vettel, που τελικώς δεν έχασε την πρωτοπορία σε κανένα σημείο του αγώνα και πήρε την δεύτερη νίκη της χρονιάς για εκείνον και για την Ferrari. Δεύτερος τερμάτισε ο Daniil Kvyat, που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και δεν επηρεάστηκε από την ποινή 10 δευτερολέπτων για παραβίαση των ορίων της πίστας. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo που επιβίωσε από τις επαφές που είχε με τις 2 Mercedes κι αφιέρωσε το τρόπαιο του στον αδικοχαμένο φίλο του, Jules Bianchi.

Οι Max Verstappen και Fernando Alonso ήταν ευτυχισμένοι με την τέταρτη και πέμπτη θέση που πήραν, ενώ ο Hamilton θα έπρεπε να νιώθει πολύ πιο άνετα καθώς τερμάτισε μπροστά από τον Rosberg, στην έκτη θέση και διεύρυνε το προβάδισμα του στην βαθμολογία των οδηγών. O Grosjean ήρθε ανάμεσα στις 2 Mercedes στην έβδομη θέση, ενώ οι Button και Ericsson συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

P-20151211-00085_News

Τι μας έμεινε: Ο Sebastian Vettel ήταν πολύ χαρούμενος με τη νίκη του στο Hungaroring, ενώ αφιέρωσε αμέσως μετά τον τερματισμό την νίκη του στον Jules Bianchi, στεκόμενος στην πολύ καλή σχέση που είχε ο Γάλλος με την Scuderia.

Πέρα απ’ όλα η νίκη του άλλαξε εντελώς το πρωτάθλημα του 2015. Πλέον ο Vettel απείχε 21 βαθμούς από τον δεύτερο Nico Rosberg κι έβλεπε τις πιθανότητες του για διεκδίκηση όχι απλώς της δεύτερης θέσης, αλλά και του πρωταθλήματος να αναπτερώνονται σημαντικά.

Όπως αποδείχθηκε όμως, η έκτη θέση του Hamilton και ο τερματισμός του μπροστά από τον Nico Rosberg ήταν καθοριστικός στη μάχη του τίτλου. Ο Βρετανός βρήκε ψυχολογία, πήρε 5 νίκες στους 6 επόμενους αγώνες και κατέκτησε με σχετική άνεση τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο, απέναντι σε έναν Rosberg, ο οποίος είχε το μυαλό του κυρίως στον Vettel πίσω του, παρά στη μάχη για τον τίτλο.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Fernley - Η προσέγγιση της Haas είναι αμφισβητήσιμη

Next Article

Το πρόγραμμα του Grand Prix Κίνας 2016

Related Posts