Τα 10 καλύτερα Grand Prix 2010-2015 (Θέση 6)

Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:

Στην έκτη θέση, μια μεγάλη επιστροφή στις νίκες, ένα πρωτάθλημα κι ένα μονοθέσιο που πήραν φωτιά, ένα συγκλονιστικό comeback από την τελευταία θέση και ένας αξέχαστος αγώνας όπου ο νικητής απλά ήξερε τι να κάνει. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή:

Θέση 6 – Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι το 2012

Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, United Arab Emirates Saturday 3rd November 2012. Kimi Raikkonen, Lotus E20 Renault. World Copyright:Andrew Ferraro/LAT Photographic ref: Digital Image _79P2766

Τι είχε προηγηθεί: Μπαίνοντας στον 18ο αγώνα της σεζόν, ο Sebastian Vettel της Red Bull είχε το προβάδισμα στη βαθμολογία των οδηγών με 240 βαθμούς, έχοντας το μομέντουμ καθώς είχε κερδίσει τους 4 τελευταίους αγώνες σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Κορέα και Ινδία. Πίσω του ο Fernando Alonso με την Ferrari είχε μαζέψει 227, αλλά πλήρωνε τις εγκαταλείψεις του σε Βέλγιο και Ιαπωνία με τις οποίες είχε χάσει το προβάδισμα που είχε πάρει στη μέση της σεζόν

Τρίτος αλλά πολύ μακριά από τη μάχη του τίτλου ήταν η ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς, ο Kimi Raikkonen που στην επιστροφή του στην Formula 1, είχε επιδείξει θαυμαστή συνέπεια και σε συνδυασμό με τα 4 βάθρα του σε 5 αγώνες στο μέσον του πρωταθλήματος, είχε 173 βαθμούς και ήταν πλέον μπροστά από τους Webber (167 βαθμοί) και Hamilton (165 βαθμοί στην μάχη για την τρίτη θέση.

Στους κατασκευαστές, η Red Bull είχε το προβάδισμα με 407 βαθμούς, ενώ πιο πίσω Ferrari και McLaren στόχευαν στη δεύτερη θέση με 316 και 306 βαθμούς αντίστοιχα. Η Lotus ήταν με άνεση στην τέταρτη θέση με 263 βαθμούς, σχεδόν τους διπλάσιους από την 5η Mercedes που είχε 136.

Lewis Hamilton at Abu Dhabi GP *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Κατατακτήριες: Όπως είχε γίνει αρκετές φορές εκείνη τη χρονιά, το σημαντικότερο γεγονός των κατατακτηρίων έγινε μετά το πέρας της διαδικασίας, καθώς μπορεί ο Lewis Hamilton να κατέκτησε την pole με έναν εξαιρετικό γύρο στο 1:40.630, 3 δέκατα του δευτερολέπτου μπροστά από τον Mark Webber, αλλά τα φώτα στράφηκαν στον τρίτο Sebastian Vettel.

Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull και επικεφαλής του πρωταθλήματος παρότι σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, υποχρεώθηκε από την ομάδα του να σταματήσει στον γύρο εισόδου στα pits, καθώς δεν είχε αρκετό καύσιμο για να επιστρέψει. Ακόμη χειρότερα για τον Vettel, οι αγωνοδίκες δεν μπόρεσαν να πάρουν το αναγκαίο δείγμα του ενός λίτρου για την ανάλυση του κι έτσι ο Γερμανός αποκλείστηκε από τις κατατακτήριες και θα ξεκινούσε από την τελευταία θέση.

Πίσω λοιπόν από τους Hamilton και Webber θα βρισκόταν πλέον οι Maldonado, Raikkonen, Button, Alonso, Rosberg και Massa, ενώ στην Red Bull αποφάσισαν να αλλάξουν το set-up του Vettel, με αποτέλεσμα αυτός να ξεκινήσει από το pitlane.

Αγώνας: Στην πανέμορφη Yas Marina, οι προβολείς άναψαν με την πίστα να βρίσκεται σε ιδανικές συνθήκες, με τους μηχανικούς της Red Bull να δουλεύουν ολονυχτίς και να αλλάζουν το μισό μονοθέσιο του Vettel. Η RB7 είχε νέες αναρτήσεις, διαφορετικές ρυθμίσεις στο κιβώτιο και χαμηλή αεροδυναμική πρόσφυση, προκειμένου να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα από τον Γερμανό.

Στο grid, η κατάσταση ήταν εξίσου χαοτική. Ο De La Rosa πήρε μαζί του μια ηλεκτρική κουβέρτα ελαστικών κι αναγκάστηκε να μπει στα pits για να διορθωθεί τυχόν πρόβλημα που είχε η HRT. Όταν έσβησαν τα φώτα, ο Hamilton έφυγε εξαιρετικά, όχι όμως και ο Webber, που έπεσε 5ος. Ο Raikkonen πετάχτηκε τρομερά κι ανέβηκε δεύτερος, ενώ ο Alonso προσπέρασε Button και Webber και βάλθηκε να κυνηγάει τον Maldonado.

Πιο πίσω, οι 2 Force India, των Hulkenberg και Di Resta είχαν επαφή, παίρνοντας μαζί τους Senna και Grosjean. O Hulk εγκατέλειψε με διαλυμένη ανάρτηση, ενώ οι Di Resta και Grosjean αναγκάστηκαν να επισκεφτούν τα pits για νέες πτέρυγες κι ελαστικά.

Μπροστά, ο Hamilton άνοιγε με άνεση τη διαφορά του από τον Raikkonen, ενώ ο Alonso προσπαθούσε να περάσει με κάθε τρόπο τον Maldonado, αλλά η εξαιρετική τελική ταχύτητα της Williams, κατάφερνε να κρατάει τον Βενεζουελανό μπροστά από την Ferrari. Ο Vettel τώρα προσπαθούσε να περάσει τον Senna, αλλά αυτό του κόστισε ένα κομμάτι της εμπρός του πτέρυγας

Στον ένατο γύρο, ο Rosberg που είχε πέσει πολύ πίσω μετά από μία κάκιστη εκκίνηση, προσπάθησε να περάσει τον Karthikeyan, ο οποίος άνοιξε την εσωτερική γραμμή καθώς αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα υδραυλικά του μονοθέσιού του, αλλά ήταν πλέον πολύ αργά. Η Mercedes καβάλησε την HRT και κατέληξε να χτυπήσει σφοδρά στις μπαριέρες, προκαλώντας την είσοδο του Safety Car.

Ο Vettel δεν μπήκε στα pits, αλλά στην προσπάθεια του να αποφύγει την Toro Rosso του Ricciardo που βραδυπορούσε αρκετά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, χτύπησε ένα κομμάτι από φελιζόλ που έδειχνε την αρχή της χρήσης του DRS. Η ζημιά που προκλήθηκε, ανάγκασε τον Vettel να μπει στα pits για νέα εμπρός πτέρυγα και μαλακά ελαστικά, με τα οποία σκόπευε να πάει μέχρι το τέλος.

ABU DHABI - 04/11/2012 © FOTO ERCOLE COLOMBO

Στην επανεκκίνηση, που έγινε στον 14ο γύρο, ο Hamilton διατήρησε το προβάδισμα του από τον Raikkonen, ενώ ο Alonso παραλίγο να πιαστεί στον ύπνο από τον Webber που βρέθηκε πλάι στην Ferrari, αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον Ισπανό που διατηρήθηκε 4ος.

Ο Vettel τώρα μονομαχούσε με τον Grosjean, τον οποίον πέρασε εν τέλει, αλλά μετά από μία διαρκή μάχη, ενώ το ίδιο κατάφερε, με κάπως περίεργη ευκολία απέναντι στον Jean-Eric Vergne, ανεβαίνοντας κάπως έτσι στην 11η θέση. Στον 20 γύρο, οι ισορροπίες του αγώνα άλλαξαν και πάλι, καθώς ο Hamilton εγκατέλειψε στην άκρη της πίστας με πρόβλημα στην πίεση του καυσίμου, δίνοντας το προβάδισμα στον Kimi Raikkonen που πλέον όδευε για την πρώτη νίκη της δεύτερης καριέρας του στην Formula 1.

O Alonso τώρα πίεζε και πάλι τον Maldonado και στον 22ο γύρο κατόρθωσε να προσπεράσει με την βοήθεια του DRS στην δεύτερη μεγάλη ευθεία της πίστας. Το ίδιο επιχείρησε να κάνει και ο Webber έναν γύρο αργότερα αλλά η προσπάθεια του δεν ήταν τόσο επιτυχημένη. Ο Αυστραλός προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική, αλλά δεν υπολόγισε σωστά, με αποτέλεσμα να έχουν επαφή, με τον Webber να κάνει τετακέ και να πέφτει 7ος.

Ο Button δοκίμασε τώρα να περάσει την Williams που έχανε συνεχώς έδαφος και τα κατάφερε με εντυπωσιακό τρόπο, ενώ σε όλο αυτό το διάστημα ο Vettel περνούσε διαδοχικά τους Ricciardo, Kobayashi και Schumacher για να ανεβεί στην όγδοη θέση. Στον 26ο γύρο ο Webber επιχείρησε να περάσει τον Massa, με τους 2 τους να έχουν επαφή και τον Βραζιλιάνο να χάνει την γραμμή του και να κάνει με τη σειρά του τετακέ, πέφτοντας 15ος.

Πλέον είχε ανοίξει το παράθυρο των pitstop με τους Alonso και Webber να μπαίνουν πρώτοι, ενώ ο Button σημείωνε τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον, πριν μπει στα pits και παραμείνει μπροστά από τους Maldonado, Webber και Perez που τον απειλούσαν. O Raikkonen παρέμεινε πρώτος μετά το pitstop του, ενώ η Red Bull βρήκε την ευκαιρία από τα πολλά συμβάντα στην πίστα, να ξαναβάλει τον Vettel στα pits, με τον Γερμανό να βγαίνει μπροστά από τον Grosjean που είχε επανακάμψει, στην τέταρτη θέση.

image

Στον 39ο γύρο, οι Di Resta και Perez είχαν μια πολύ έντονη μονομαχία με τον Μεξικανό να χάνει τα φρένα στη στροφή 13 και να βγαίνει μπροστά από τον Grosjean ο οποίος προσπάθησε να τον αποφύγει, αλλά στην προσπάθεια του έπεσε πάνω στον Webber, με αποτέλεσμα οι δυο τους να εγκαταλείψουν και οι Perez, Di Resta να επισκεφθούν τα pits για διορθώσεις.

Η κατάταξη πλέον ήταν: Raikkonen, Alonso, Button, Vettel, Maldonado, Kobayashi, Massa και Senna. Κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο μηχανικός του Kimi Raikkonen είπε στον Φινλανδό να προσπαθεί να κρατήσει ζεστά και τα 4 ελαστικά του μονοθέσιου του, για να λάβει την πλέον κλασική απάντηση, “ξέρω τι κάνω, μην προσπαθείς να μου τι θυμίζεις κάθε δευτερόλεπτο”, από τον Φινλανδό.

Με την επανεκκίνηση ο Perez πήρε ποινή stop&go για την υπαιτιότητα του στο συμβάν με τους Grosjean και Webber, ενώ ο Raikkonen απομακρυνόταν από τους Alonso, Button και Vettel στην μάχη για τις δύο τελευταίες θέσεις του βάθρου. Στην ίσως καλύτερη μονομαχία της χρονιάς, ο Vettel προσπαθούσε με λύσσα να περάσει τον Button, με τον Βρετανό να κάνει εκπληκτικό αγώνα κρατώντας την Red Bull πίσω του.

Ο Alonso απομακρυνόταν και προσπαθούσε να μαζέψει τη διαφορά του από τον Raikkonen, με 5 γύρους να απομένουν. Ο Button έκανε ένα μικρό λάθος στην έξοδο της πρώτης ευθείας και ο Vettel το εκμεταλλεύτηκε, προσπερνώντας με απίστευτο τρόπο στο τέλος της δεύτερης ευθείας, σε ένα από τα καλύτερα -και μάλλον το πιο καθοριστικό- προσπεράσματα της χρονιάς.

Η πίεση του Alonso δεν ήταν αρκετή για να μπορέσει να προσπεράσει τον Raikkonen, που πήρε μια ιστορική νίκη, την πρώτη της Lotus και επισφράγισε την επιτυχημένη επιστροφή του στην F1 με τον καλύτερο τρόπο. Ο Alonso ήταν χαρούμενος με τη δεύτερη θέση, αλλά ακόμη περισσότερο ήταν ο Vettel που δε έναν συγκλονιστικό αγώνα κατάφερε να τερματίσει στο βάθρο, ενώ είχε εκκινήσει από τα pits. O Button βρέθηκε λίγα μέτρα μακριά από την τρίτη θέση, ο Maldonado έκανε τον καλύτερο του αγώνα μετά τη νίκη στην Ισπανία, τερματίζοντας πέμπτος μπροστά από τους Kobayashi, Massa, Senna, Di Resta και Ricciardo που συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα.

Τι έμεινε: Παρά τη νίκη του, ο Kimi Raikkonen έμεινε και μαθηματικά εκτός διεκδίκησης πρωταθλήματος, αλλά έδειξε πως είχε ακόμη τα χαρακτηριστικά που τον έκαναν πρωταθλητή στην F1.

Με τον τερματισμό στο βάθρο, οι Vettel-Alonso ήταν οι μόνοι που μπορούσαν πλέον να διεκδικήσουν τον τίτλο στους 2 τελευταίους αγώνες σε Η.Π.Α και Βραζιλία με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι στους 10 βαθμούς(255-245).

image

Εκτός διεκδίκησης με τις εγκαταλείψεις τους έμειναν και οι Hamilton-Webber, ενώ στους κατασκευαστές η McLaren δεν μπορούσε να κατακτήσει τον τίτλο, με τη Ferrari να θέλει ένα θαύμα για να μπορέσει να ξεπεράσει το προβάδισμα των 82 βαθμών της Red Bull (422-340).

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ανακοινώθηκαν οι επιλογές των οδηγών στα set ελαστικών για το GP Μπαχρέιν

Next Article

Κλειδί για την Red Bull στο κυνήγι της Ferrari η αναβάθμιση του κινητήρα

Related Posts