Τα 10 καλύτερα Grand Prix 2010-2015 (Θέση 9)

Οι συντάκτες του totalf1.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 κορυφαία Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:

Η αποστολή 10 ημέρες, 10 καλύτεροι αγώνες της δεκαετίας που διανύουμε συνεχίζεται με την ένατη θέση της λίστας. Ας δούμε με τι έχουμε να κάνουμε:

Θέση 9 – Το Grand Prix του Καναδά το 2014

P-20141223-01843_News

Τι είχε προηγηθεί: Οι πρώτοι έξι αγώνες του πρωταθλήματος του 2014 ήταν κυριαρχικοί για τα μονοθέσια της Mercedes, με τους Rosberg και Hamilton να έχουν κάνει το 6/6 για τα ασημί βέλη, με τον Rosberg να έχει κερδίσει 2 (Αυστραλία, Μονακό) και τον Hamilton 4 αγώνες(Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα, Ισπανία). Ο Γερμανός όμως ήταν αυτός που βρισκόταν επικεφαλής του πρωταθλήματος καθώς η εγκατάλειψη του Βρετανού στην Αυστραλία τον είχε αφήσει 4 πόντους πίσω.

Πιο πίσω, κανείς δεν φαινόταν να απειλήσει τις Mercedes με τον Alonso να βρίσκεται στην τρίτη θέση έχοντας ακριβώς τους μισούς βαθμούς του πρωτοπόρου Rosberg (122 έναντι 61). Πολύ θετικά σχόλια πάντως είχε αποκομίσει o Daniel Ricciardo, ο οποίος είχε κάνει ένα εξαιρετικό αγώνα στην πρώτη του εμφάνιση με το μονοθέσιο της Red Bull στην Αυστραλία, παρότι αποκλείστηκε στη συνέχεια, ενώ ανέβηκε στο βάθρο σε Ισπανία και Μονακό. Πολύ δυνατό ξεκίνημα είχε κάνει και η Force India, με τον Perez να ανεβαίνει στο βάθρο στο Μπαχρέιν και τον Hulkenberg να είναι 5ος, λίγους βαθμούς μακριά από την τρίτη θέση.

1419-0249

Kατατακτήριες: Όπως και στους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν, η μάχη για την pole θα κρινόταν ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes. O Hamilton συνήθιζε να τα πηγαίνει καλά στον Καναδά, όμως ο Rosberg έχοντας βρει ρυθμό από την pole και την νίκη που πήρε στο Μονακό, συνέχισε τις πολύ καλές επιδόσεις του, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο στο Q3, με τον Hamilton να κάνει λάθος και στις 2 προσπάθειες του και να μένει 8 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον ομόσταυλό του.

Ο Sebastian Vettel ήταν στην τρίτη θέση, μπροστά από τις 2 Williams των Bottas και Massa. O Ricciardo κράτησε την έκτη θέση από τον Alonso ενώ ο Vergne θα ξεκινούσε 8ος, μπροστά από τους Button και Raikkonen που έμειναν χαμηλά.

Αγώνας: Στην εκκίνηση, ο Hamilton έφυγε καλύτερα από τον Rosberg, όμως στην προσπάθεια του να περάσει από την εξωτερική, ο χώρος που είχε εξαντλήθηκε κι έτσι αναγκάστηκε να επιβραδύνει για να αποφύγει την επαφή με τον Rosberg, αφήνοντας ελεύθερο χώρο στον Vettel για να περάσει δεύτερος. Bottas και Massa διατήρησαν τις θέσεις τους, όχι όμως κι ο Alonso που έχασε την θέση του από τον Vergne που παραλίγο να περάσει και τον Ricciardo.

Στο πρώτο σικέιν της πίστας, οι Chilton και Bianchi τα έκαναν θάλασσα, καθώς είχαν επαφή η οποία έστειλε και τους 2 εκτός αγώνα και το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα πριν καν συμπληρωθεί ένας γύρος. Το Safety Car έμεινε στην πίστα για 7 γύρους πριν αποσυρθεί, ακολουθούμενο από τον Marcus Ericsson που εγκατέλειψε με διαρροή λαδιού στον κινητήρα της Caterham.

Με την επανεκκίνηση ο Hamilton επιτέθηκε άμεσα στον Vettel, όμως ο Γερμανός αντιστάθηκε σθεναρά, κρατώντας την Mercedes πίσω του για λίγους γύρους. Μια λάθος έξοδος όμως από τη φουρκέτα στοίχισε στον Vettel, ο οποίος έχασε την δεύτερη θέση, ενώ ο Hamilton παρότι ξεπέρασε το εμπόδιο της Red Bull, έβλεπε την διαφορά του από τον Rosberg να ανοίγει πάνω από 7 δευτερόλεπτα σε εκείνο το σημείο του αγώνα.

Η επίθεση του Βρετανού ήταν διαρκής, καθώς γύρο με τον γύρο έκοβε από το προβάδισμα του Rosberg και συνεπικουρούμενος από ένα πολύ γρήγορο pitstop μείωσε τη διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο, πριν καν συμπληρωθούν 25 γύροι αγώνα. Πιο πίσω οι 2 Force India, που είχαν αποκλειστεί από το Q2, είχαν επιλέξει να βάλουν την μαλακή γόμα για το πρώτο τους stint, ανεβαίνοντας έτσι στις θέσεις 3 και 4, πίσω από τις 2 Mercedes. Στα πρώτα pitstop στις πιο πίσω θέσεις, οι Vettel και Bottas διατήρησαν το προβάδισμα τους, όμως ο Massa έχασε τη θέση του από Ricciardo και Alonso.

Παρόλα αυτά, ο Βραζιλιάνος είχε εξαιρετικό ρυθμό με την πολύ μαλακή γόμα, προσπέρασε τον Alonso 5 μέσα σε 6 γύρους κι άρχισε μια μανιασμένη επίθεση εναντίον του Ricciardo, που έληξε νωρίς μετά και το δεύτερο pitstop του Αυστραλού. Στη μάχη για την πρώτη θέση, ο Hamilton είχε πλέον φτάσει τον Rosberg, ο οποίος στην προσπάθεια να κρατήσει τη θέση του, έκοψε ευθεία το τελευταίο σικέιν κάτι που ώθησε τους αγωνοδίκες να τον προειδοποιήσουν για τη συμπεριφορά του. Ο Hamilton παρότι είδε την διαφορά του να ανοίγει εκ νέου, δεν απογοητεύτηκε και πλησίασε και πάλι τον teammate του, σε μια μάχη που έδειχνε ότι θα πάει μέχρι το τέλος.

Όμως κάτι τέτοιο δεν ήταν γραφτό να συμβεί. Και τα 2 μονοθέσια της Mercedes εμφάνισαν ταυτόχρονα στον 38ο γύρο, πρόβλημα με το MGU-K της μονάδας ισχύος τους, χάνοντας σχεδόν 160 ίππους από την δύναμη του κινητήρα τους και κυρίως, άρχιζαν να καταπονούν αρκετά παραπάνω τα πίσω φρένα τους. Σταδιακά η διαφορά τους από τον τρίτο πλέον Massa, που πήγαινε σε ένα πιο μεγάλο δεύτερο stint έκλεινε συνεχώς, ενώ στον 46ο γύρο ο Hamilton επιτέθηκε και πέρασε στην πρώτη στροφή των Rosberg. Η καταπόνηση όμως των φρένων της Mercedes ήταν πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να χάσει την θέση του και στη συνέχεια να εγκαταλείψει καθώς τα πίσω φρένα της W05 παρέδωσαν το πνεύμα τους.

Εν συνεχεία, ο Massa προσπέρασε τον Rosberg, άνοιξε τη διαφορά του στα 5 δευτερόλεπτα και μπήκε στα pits για την δεύτερη και τελευταία αλλαγή ελαστικών. Πιο πίσω ο Ricciardo προσπέρασε τον Vettel στο δεύτερο pitstop, ενώ οι Force India των Perez και Hulkenberg ήταν ανάμεσα στις 2 Red Bull, έχοντας επιλέξει να πάνε σε μια στρατιγική ενός pitstop. Αυτό το τρενάκι έπιασε σταδιακά τον Nico Rosberg, με τον Massa να επιστρέφει πίσω από αυτούς, με πιο φρέσκα ελαστικά και να προσπαθεί να κάνει την έκπληξη.

Ο Rosberg έδειχνε να βραδυπορεί αρκετά, καθώς έχανε σχεδόν 2 δευτερόλεπτα από τον Perez, που πλησίαζε συνεχώς. Δυστυχώς για τον Μεξικανό, η αδυναμία του μονοθεσίου της Force India να βρει αρκετή πρόσφυση στο κλειστό μέρος της πίστας, εξισορροπούσε το τεράστιο πλεονέκτημα που είχε σε τελική ταχύτητα. Παράλληλα το γεγονός ότι βρισκόταν πλέον για πολλούς γύρους πίσω από την Mercedes, εισπράττοντας τον βρώμικο αέρα που προερχόταν από το μονοθέσιο του Rosberg, τα φρένα του δεν μπορούσαν να ψυχθούν, με αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν και ο Perez να έχει αρκετά προβλήματα στα πολλά σημεία έντονου φρεναρίσματος στην κλειστή πίστα του Montreal.

Έτσι, κι ενώ όλα έδειχναν πως εύκολα η δύσκολα ο Rοsberg θα κατάφερνε να πάρει την δεύτερη συνεχόμενη νίκη του και να κάνει ένα πολύ αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, ο Ricciardo είχε άλλη γνώμη. Καταρχάς, με μια πολύ ριψοκίνδυνη κίνηση πέρασε οριακά τον Perez στην πρώτη στροφή, χρησιμοποιώντας εντυπωσιακά το σώμα της Red Bull για να προστατέψει την θέση του και με καλύτερη πρόσφυση ακολούθησε και πέρασε με επιτυχία μετά από 2 γύρους τον Rosberg. Στον ίδιο γύρο ο Vettel κατάφερε να περάσει τον Perez, ενώ ερχόταν και η επίθεση από τον Massa.

Τα φρένα όμως του Perez ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και δύο γύρους πριν το φινάλε, όταν ο Massa επιχείρησε να περάσει τον οδηγό της Force India, όλα πήγαν στραβά. Ο Μεξικάνος έχοντας φρενάρει νωρίτερα, προσπάθησε να κλείσει την γραμμή του, όμως ο Βραζιλιάνος είχε ήδη ξεκινήσει την προσπάθεια του. Η σύγκρουση ήταν αναμενόμενη, αλλά και σφοδρή, με τα δύο μονοθέσια να περνούν ξυστά από την Red Bull του Sebastian Vettel, που από εύνοια της τύχης γλύτωσε από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα για να ολοκληρωθεί ένας εκπληκτικός αγώνας.

imageΟ Daniel Ricciardo πανηγύρισε έξαλλα την πρώτη νίκη της καριέρας του, ενώ οι Rosberg και Vettel μπορούσαν να είναι μόνο ικανοποιημένοι από την τελική κατάταξη, καθώς ο πρώτος διεύρυνε το προβάδισμα του στους 22 βαθμούς, ενώ ο Vettel κατάφερε να ανεβεί για 4η συνεχόμενη φορά στο βάθρο της πίστας που φέρει το όνομα του Gilles Villeneuve. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε, ο Jenson Button, που με κάποιο τρόπο πέρασε τους Hulkenberg και Alonso, ενώ την δεκάδα ολοκλήρωσαν οι Bottas, Vergne, Magnussen και Raikkonen, που ήταν και οι μόνοι που κατάφεραν να τερματίσουν σε ένα συγκλονιστικό Grand Prix.

 

Τι έμεινε: O Daniel Ricciardo πήρε την πρώτη νίκη για μονοθέσιο διαφορετικό των Mercedes, ενώ έμελλε να είναι και ο μόνος που κατάφερε να το κάνει σε όλη τη σεζόν, παίρνοντας άλλες δύο τεράστιες νίκες σε Ουγγαρία και Βέλγιο. Ο Hamilton τελικά θα έπαιρνε τον τίτλο στο φινάλε της σεζόν στο Abu Dhabi, νικώντας τους 6 από τους 7 τελευταίους αγώνες. Τέλος, τα 10 μόλις μονοθέσια που κατάφεραν να τερματίσουν ήταν ο μικρότερος αριθμός της χρονιάς.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Hamilton - Η Mercedes πρέπει να προσέχει την Ferrari

Next Article

Κάθε πέρσι και καλύτερα (;)

Related Posts