Πρώτο Ελληνικό πλήρωμα μετά το πέρας του Rally Aκρόπολις ήταν ο Ιωάννης Πλάγος. Την τριάδα συμπλήρωσαν οι Θέμης Χαλκιάς και Νώντας Καρανικόλας. Δράματα για ουκ ολίγα πληρώματα, Ελληνικά και Κυπριακά.
Εδώ και μερικές ημέρες, το 69ο Rally Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία με μεγάλο νικητή τον Ott Tanak, που με τη νίκη του αυτή έθεσε εαυτόν στην κούρσα του πρωταθλήματος όντας στο -12 από τον πρωτοπόρο Elfyn Evans. Εκτός όμως από τους Παγκόσμιους που πρόσφεραν απλόχερα θέαμα σε κάθε ειδική διαδρομή, την δική τους πινελιά έβαλαν τα Ελληνικά και Κυπριακά πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή στον εθνικό αγώνα φτάνοντας στο σύνολό τους τα 13, εκ των οποίων τα ήταν 11 Έλληνες και 2 Κύπριοι. Πως εξελίχθηκε όμως ο αγώνας για αυτά;
ΠΕΜΠΤΗ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ
Η δράση στην 69η έκδοση του Rally Ακρόπολις ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης 26 Ιουνίου, με το καθιερωμένο shakedown στην Λυγαριά της Φθιώτιδας. Εκεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, σταματώντας το χρονόμετρο στα 2:47.8 πραγματοποιώντας δύο περάσματα. Μπροστά του βρέθηκαν οι Γιώργος Αμούτζας (2:53.4) και Νώντας Καρανικόλας (2:55.9). Κορυφαίο Rally3 στους Έλληνες ήταν ο Θέμης Χαλκιάς. Οι Σάββας Λευκαδίτης, Θοδωρής Καλαμαράς και ο Δημήτρης Παρέλλης που έτρεξαν με αυτοκίνητα προδιαγραφων Rally4 δεν έκαναν κάποιο πέρασμα.
Με την ολοκλήρωση του shakedown, τα αυτοκίνητα φορτώθηκαν στις καρότσες και έφυγαν για την Αθήνα, εκεί όπου θα λάμβανε χώρα η τελετή εκκίνησης και η υπερειδική διαδρομή στο Ζάππειο. Τον πρώτο χρόνο σημείωσε και πάλι ο Ιορδάνης Σερδερίδης, με τους Γιώργο Αμούτζα και Νώντα Καρανικόλα να συνθέτουν το top 3 στους Έλληνες. Πρώτο Rally3 ήταν ο Πέτρος Παντελή και στα Rally4 στην κορυφή των χρόνων βρέθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης. Μετά και τον τερματισμό του Δημήτρη Παρέλλη, η SSS έλαβε τέλος. Πλέον θα άρχιζε το πραγματικό Rally Ακρόπολις, στα βουνά.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΙΟΥΝΙΟΥ
Όλα τα πληρώματα, ελληνικά,κυπριακά και μη άρχισαν την πορεία τους στον πιο σκληρό αγώνα του WRC από την ειδική των Αγίων Θεοδώρων. Ο Ιορδάνης Σερδερίδης, ολοκλήρωσε τα 26,76 χιλιόμετρα της SS2 θέτοντας τον ταχύτερο χρόνο μπροστά από τους Ιωάννη Πλάγο και Νώντα Καρανικόλα που συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα τόσο της ειδικής όσο και της γενικής κατάταξης. Στα Rally3 τον πρώτο χρόνο έγραψε ο Πέτρος Παντελή και στους Έλληνες ο Θέμης Χαλκιάς, και στα Rally4 ο Σάββας Λευκαδίτης, όντας πρωτοπόροι στις κατηγορίες τους.
Η επόμενη ειδική του πρωινού της Παρασκευής, ήταν το ένα και μοναδικό πέρασμα από την μήκους 12,9 χιλιομέτρων ειδικ΄ή του Λουτρακίου. Εκεί ο Ιορδάνης Σερδερίδης έκανε το 2/2, με την τριάδα να παραμένει αμετάβλητη τόσο από πλευράς χρόνων αλλά όχι και από πλευράς γενικής κατάταξης, καθώς στην δεύτερη θέση πέρασε για μόλις ένα δέκατο ο Νώντας Καρανικόλας, αφήοντας πίσω του στην τρίτο τον Ιωάννη Πλάγο. Στα Rally3 o Πέτρος Παντελή όσον αφορά τα Κυπριακά πληρώματα και ο Θέμης Χαλκιάς συνέχισαν να είναι πρώτοι γενικής, ενώ στα Rally4 ήταν η σειρά του Δημήτρη Παρέλλη να κερδίσει την πρώτη του ειδική στον αγώνα, μπροστά από τους Σάββα Λευκαδίτη και Θοδωρή Καλαμαρά.
Η ολοκλήρωση του πρωινού loop της Παρασκευής, βρήκε τον Ιορδάνη Σερδερίδη να κάνει το 3/3 στις κερδισμένες ειδικές, ακολουθούμενος από τους Ιωάννη Πλάγο και Γιώργο Αμούτζα. O 60χρονος οδηγός της M-Sport πήγε στο ενδιάμεσο service με την πρωτοπορία στους Έλληνες στα χέρια του, με τους Ιωάννη Πλάγο και Θέμη Χαλκιά να κλείνουν το top 3. Κάπου εκεί ήρθαν και οι πρώτες εγκαταλείψεις, με τον Πέτρο Παντελή να εγκαταλείπει οριστικά λόγω βλάβης στο ψυγείο του Clio Rally3 και τον Γιώργο Βασιλάκη να μένει εκτός για το υπόλοιπο της Παρασκευής, εξαιτίας ενός τραυματισμού που τον ταλαιπωρούσε από το Rally Σαφάρι. Στα Rally4 ο Σάββας Λευκαδίτης διεύρυνε το προβάδισμά του έναντι του Δημήτρη Παρέλλη, ενώ ο Γιώργος Ντόντος πήρε ποινή τεσσάρων λεπτών και είκοσι δευτερολέπτων για μη έγκαιρη προσέλευση στο σημείο ελέγχου χρόνου.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και στο δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους ο Ιορδάνης Σερδερίδης, κάνοντας το 4/4. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο Νώντας Καρανικόλας και στην τρίτη θέση ο Ιωάννης Πλάγος. Στα 13.4 χιλιόμετρα της ειδικής, ο Γιώργος Αμούτζας είχε ένα τρομακτικό ατύχημα, δεχόμενος πίεση 13,5G ενώ το Skoda Fabia Rally2 evo υπέστη σοβαρές ζημιές. Τόσο ο εγχώριος πρωταθλητής όσο και συνοδηγός του Ηλίας Παναγιωτούνης ήταν καλά στην υγεία τους, ωστόσο η εγκατάλειψη ήταν αναπόφευκτη. Σε επίπεδο γενικής ο Ιορδάνης Σερδερίδης συνέχισε να προηγείται, με δεύτερο τον Νώντα Καρανικόλα και τρίτο τον Ιωάννη Πλάγο. Η εγκατάλειψη του Πέτρου Παντελή έφερε στην πρωτοπορία των Rally3 τον Θέμη Χαλκιά, ενώ στα Rally4 ο Σάββας Λευκαδίτης έβαλε στο σακούλι άλλη μια κερδισμένη ειδική και φυσικά την πρώτη θέση στην κατηγορία.
Επόμενη ειδική και προτελευταία για την Παρασκευή, ήταν αυτή στο Στείρι. Η διαφορά δυναμικότητας του Ford Puma Rally1, έναντι των υπόλοιπων αυτοκινήτων ήταν εμφανής και αυτό έφερε τον Ιορδάνη Σερδερίδη για ακόμη μια φορά στην πρωτιά τόσο της SS5, όσο και της γενικής. Δεύτερος ήταν ο Ιωάννης Πλάγος που προσπέρασε τον τρίτο Νώντα Καρανικόλα, ενώ κορυφαίο Rally3 ήταν ο Θέμης Χαλκιάς και στα Rally4 ο Σάββας Λευκαδίτης είχε χτίσει μια διαφορά άνω των τριών λεπτών από τον δεύτρο Δημήτρη Παρέλλη.
Η πρώτη πλήρης ημέρα του Rally Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με την ειδική στην Ελάτεια. Παρά το γεγονός πως είχε αρχίσει να εμφανίζει τα πρώτα συμπτώματα θερμοπληξίας, απόρροια των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν στην χώρα μας, ο Ιορδάνης Σερδερίδης έκανε το 6/6, κράτησε με άνεση την πρωτοπορία και πίσω του τους Νώντα Καρανικόλα και Ιωάννη Πλάγο. Πρώτο Rally3 και πέμπτο ελληνικό πλήρωμα ήταν ο Θέμης Χαλκιάς, ενώ στα Rally4 πρώτος ήταν ο Σάββας Λευκαδίτης (τέταρτος Έλληνας)
ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΙΟΥΝΙΟΥ
Στην πρώτη Παύλιανη είχαμε αλλαγή σκηνικού, με τον Νώντα Καρανικόλα να σπάει το σερί κερδισμένων ειδικών, βάζοντας πίσω του τον Ιορδάνη Σερδερίδη (+23.4) και τον Ιωάννη Πλάγο (+1:15.4). Όσον αφορά την γενική κατάταξη δεν άλλαξε κάτι, με τον οδηγό της M-Sport WRT να έχει χτίσει διαφορά ασφαλείας έναντι του Ιωάννη Πλάγου (2ος) και Νώντα Καρανικόλα (3ος). Νικητής στην SS8 στα Rally3 ήταν ο Στέφανος Θεοχαρόπουλος, δίχως αυτό να επηρεάσει το ήδη μεγάλο προβάδισμα του Θέμη Χαλκιά, ενώ στα Rally4 συνέχισε στην πρωτιά ο Σάββας Λευκαδίτης, με διαφορά άνω των τεσσάρων λεπτών από τον Δημήτρη Παρέλλη.
Η νίκη στο πρώτο πέρασμα από τις Καρούτες κατέληξε στα χέρια του Νώντα Καρανικόλα. Δεύτερος τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης και τρίτος ο Ιωάννης Πλάγος. Πρώτος Έλληνας παρέμεινε ο Ιορδάνης Σερδερίδης. Για την ιστορία την τριάδα ολοκλήρωσε ο Νώντας Καρανικόλας. Πρώτο Ελληνικό πλήρωμα στα Rally3 ήταν ο Θέμης Χαλκιάς, ενώ στα Rally4 στην πρωτοπορία πέρασε ο Δημήτρης Παρέλλης καθώς ο Σάββας Λευκαδίτης έσπασε τον πίσω άξονα του Peugeot 208 Rally4 και έμεινε εκτός για το υπόλοιπο της ημέρας.
Αρκετά επεισοδιακή ήταν η τελευταία ειδική του πρωινού loop του Σαββάτου. Αρχικά στην απλή διαδρομή προς το Οινοχώρι, ο Ιορδάνης Σερδερίδης εγκατέλειψε οριστικά τον αγώνα καθώς η θερμοπληξία από την οποία ταλαιπωρούνταν ήδη από την Παρασκευή έχριζε άμεσης φροντίδας. Στην συνέχεια οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος/Γιώργος Κότσαλης αποκλείστηκαν από τη συνέχεια του Ακρόπολις διότι δεν επιβράδυνε έγκαιρα στον τερματισμό της SS9. Αντίθετα επιτάχυνε, έχασε τον έλεγχο κι έπεσε πάνω στο stop control. Ευτυχώς, η μόνη απώλεια ήταν μια σπασμένη κάμερα. Στο αμιγώς αγωνιστικό κομμάτι κανένα ελληνικό πλήρωμα δεν ολοκλήρωσε την SS10, αφού το ατύχημα που είχε o Giovanni Trentin μπλόκαρε τον δρόμο, οδηγώντας τους αγωνοδίκες στην ακύρωσή της. Πρώτοι Έλληνες ήταν πλέον οι Ιωάννης Πλάγος/Χρήστος Κουζιώνης, δεύτεροι οι Νώντας Καρανικόλας/Γιώργος Κακαβάς και τρίτοι οι Θέμης Χαλκιάς/Νίκος Κομνός.
Η έναρξη του απογευματινού σκέλους (Παύλιανη 2), βρήκε νικητή και πρώτο Έλληνα τον Ιωάννη Πλάγο, δεύτερο τον Γιώργο Δελαπόρτα και τρίτο τον Θοδωρή Καλαμαρά. Πρώτο Rally3 στους Έλληνες ήταν ο Θέμης Χαλκιάς, ενώ από την SS11 ξεκίνησε η αντεπίθεση του Δημήτρη Παρέλλη, που πέρασε πρώτος στην κατηγορία Rally4, πάνω από οκτώ λεπτά μπροστά από το έτερο Rally4 πλήρωμα που συνέχισε μετά την προσωρινή εγκατάλειψη του Σάββα Λευκαδίτη, Θοδωρή Καλαμαρά.
Επόμενη ειδική του απογεύματος, ήταν το δεύτερο πέρασμα από τις Καρούτες. Εκεί νικητής αναδείχθηκε ο Νώντας Καρανικόλας, μπροστά από τους Ιωάννη Πλάγο και Θέμη Χαλκιά. Η γενική κατάταξη παρέμεινε αμετάβλητη, με τον Πλάγο να προηγείται. Στις υπόλοιπες δύο θέσεις ωστόσο υπήρξαν αλλαγές, με την Θέμη Χαλκιά να περνά στην δεύτερη θέση στους Έλληνες και τον Νώντα Καρανικόλα να πέφτει τρίτος, κάτι παραπάνω από δύο λεπτά μπροστά από τον Γιώργο Δελαπόρτα. Πρώτο ελληνικό Rally3 ήταν ο Θέμης Χαλκιάς, ενώ στα Rally4 ο Δημήτρης Παρέλλης παρέμεινε στην κορυφή.
Η τρίτη ημέρα του Rally Ακρόπολις, ολοκληρώθηκε με την δύση του ηλίου στο Οινοχώρι. Ο Νώντας Καρανικόλας κέρδισε ακόμα μια ειδική, δεύτερος τερμάτισε ο Ιωάννης Πλάγος και τρίτος ο Θέμης Χαλκιάς. Η τριάδα στην γενική κατάταξη δεν άλλαξε (Πλάγος,Χαλκιάς,Καρανικόλας), όπως επίσης και στις άλλες δύο κατηγορίες Rally3 και Rally4 με τους Θέμη Χαλκιά και Δημήτρη Παρέλλη να προηγούνται. Τα πληρώματα γύρισαν στην Λαμία αφού είχε πια νυχτώσει. Απέμεναν όμως άλλα σχεδόν εκατό χιλιόμετρα αγωνιστικής δράσης και άπαντες έπρεπε να είναι στην καλύτερη κατάσταση.
ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ
Έπειτα από τρεις δεκαετίες, τα Θεσσαλικά βουνά είδαν και πάλι τους παγκόσμιους, αλλά και τους έλληνες να προσφέρουν απλόχερα θέαμα στους θεατές που βρέθηκαν εκεί. Νικητής στην πρώτη επίσκεψη στο Σμόκοβο ήταν ο Νώντας Καρανικόλας, με δεύτερο τον Ιωάννη Πλάγο και τρίτο τον Θέμη Χαλκιά, που ήταν και το κορυφαίο ελληνικό Rally3. Στα Rally4 ο Δημήτρης Παρέλλης ήταν πια σε δικό του αγώνα, αφήνοντας πίσω του τον επιστρέφoντα με Super Rally Σάββα Λευκαδίτη και τρίτο τον Θοδωρή Καλαμαρά.
Λόγω του σφοδρού ατυχήματος που είχαν οι Bruno Bulacia/Gabriel Morales, η SS15 ολοκληρώθηκε μετά την ολοκλήρωση των προσπαθειών 17 πληρωμάτων. Λίγο αργότερα ακυρώθηκε οριστικά και οι οδηγοί κατευθύνθηκαν στο service από άλλη διαδρομή. Επομένως κανένα ελληνικό και κυπριακό πλήρωμα δεν έκανε τον Ταρζάν.
Η δράση στο Rally Ακρόπολις συνεχίστηκε ξανά στο Σμόκοβο, με το δεύτερο πέρασμα από τη θρυλική αυτή διαδρομή. Ο Νώντας Καρανικόλας έκανε το 2/2, έχοντας μπροστά του τους Ιωάννη Πλάγο και Θέμη Χαλκιά (πρώτο Rally3 και πέμπτος γενικής στο WRC3). Η εγκατάλειψη του Rashid Al-Muhannadi έκανε την υπόθεση νίκη στα Rally4 καθαρά ελληνική και κυπριακή, με τον Σάββα Λευκαδίτη να κερδίζει την ειδική, αλλά τον Δημήτρη Παρέλλη να είναι στην πρωτιά.
Το 69ο Rally Ακρόπολις, ολοκληρώθηκε στον ιστορικό Ταρζάν, με τον Νώντα Καρανικόλα να κάνει το απόλυτο, τον νικητή στους Έλληνες Ιωάννη Πλάγο να είναι δεύτερος και τρίτος ήταν ο Θοδωρής Καλαμαράς. Λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα ο πέλεκυς έπεσε βαρύς για το μοναδικό Rally2 πλήρωμα που συνέχισε, καθώς δέχθηκε ποινή οκτώ λεπτών για χρήση επιπλέον ελαστικών από το επιτρεπτό όριο. Κάτι που ανέβασε τον Θέμη Χαλκιά στην δεύτερη θέση στους Έλληνες και έριξε τρίτο τον Νώντα Καρανικόλα. Στα Rally4 ο Δημήτρης Παρέλλης πανηγύρισε ακόμη μια νίκη, την δεύτερη συνεχόμενη καθώς ο Κύπριος οδηγός είχε αναδειχθεί νικητής και πέρσι.
Αναλυτικά η κατάταξη των Ελληνικών και Κυπριακών πληρωμάτων μετά το πέρας του Rally Ακρόπολις
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Χρόνος |
1. | Ιωάννης Πλάγος/Χρήστος Κουζιώνης | Skoda Fabia RS Rally2 | 4:51:21.6 |
2. | Θέμης Χαλκιάς/Νίκος Κομνός | Renault Clio Rally3 | 5:05:22.5 |
3. | Νώντας Καρανικόλας/Γιώργος Κακαβάς | Ford Fiesta Rally2 | 5:08:01.3 |
4. | Γιώργος Δελαπόρτας/Ευάγγελος Παναρίτης | Ford Fiesta Rally3 | 5:14:24.6 |
5. | Δημήτρης Παρέλλης/Ανδρέας Παπανδρέου | Opel Corsa Rally4 | 5:15:33.2 |
6. | Θοδωρής Καλαμαράς/Κώστας Κακαλής | Ford Fiesta Rally4 | 5:31:16.6 |
7. | Σάββας Λευκαδίτης/Βαγγέλης Ακράτος | Peugeot 208 Rally4 | 6:00:22.3 |
8. | Γιώργος Ντόντος/Νίκος Ιντζόγλου | Renault Clio Rally3 | 6:14:49.3 |
9. | Γιώργος Βασιλάκης/Allan Harryman | Ford Fiesta Rally3 | 7:15:48.8 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify