Τι σημαίνει για την F1 η συνεργασία της Mercedes με τη Racing Point

Sergio Perez (MEX) Racing Point F1 Team RP19. Formula One Testing, Day 1, Wednesday 19th February 2020. Barcelona, Spain.

Η σκληρή οικονομική πραγματικότητα της Formula 1 αναγκάζει τις ομάδες του midfield να συνάπτουν «συμβόλαια με τον διάολο». 

Η Racing Point έβαλε μπροστά την RP20 σήμερα το πρωί, κι αυτό που ξεπρόβαλε από το γκαράζ ήταν μία ροζ Mercedes W10. Χωρίς καμία υπερβολή, η φετινή RP έχει κατά βάση τα στοιχεία της περυσινής Mercedes, σε σημείο που δεν ήταν λίγοι αυτοί που μίλησαν για ένα απλό… πέρασμα ροζ μπογιάς πάνω σε κάποιο περυσινό μονοθέσιο των πρωταθλητών.

Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν ισχύει με την κυριολεκτική του έννοια. Υπάρχει συγκεκριμένος κανονισμός από το 2009 που απαγορεύει την χρήση ολόκληρου του μονοθέσιου μίας άλλης ομάδας, με άμεσο και έμμεσο τρόπο – κι αυτό χρειάζεται εξήγηση.

Στους τεχνικούς κανονισμούς της F1, υπάρχουν ορισμένα μέρη που ονομάζονται ‘listed parts‘. Αυτά τα μέρη πρέπει να κατασκευάζονται από την ομάδα που τα χρησιμοποιεί και περιλαμβάνουν μόνο συγκεκριμένα κομμάτια του μονοθέσιου: την «μπανιέρα» (cockpit, το μέρος του αυτοκινήτου πριν το ρύγχος), και το αμάξωμα συνολικά, με εξαίρεση τον αεραγωγό πάνω από το κεφάλι του οδηγού και τις εξατμίσεις. Από φέτος, προστέθηκαν και τα ανοίγματα στα φρένα.

Αυτό αφήνει σε μεγάλο βαθμό τις ομάδες να αγοράζουν έτοιμα μέρη του μονοθέσιου από τρίτους: η Haas παίρνει την πίσω ανάρτηση από τη Ferrari, το ίδιο και η AlphaTauri από τη Red Bull, ενώ κάποιες πελατειακές ομάδες αγοράζουν τον κινητήρα μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων από τον προμηθευτή τους (με φωτεινή εξαίρεση ως σήμερα τη Williams).

Η Racing Point, εκμεταλλευόμενη αυτή τη σχετική «ελευθερία» στο κανονιστικό πλαίσιο, και έχοντας περάσει στην αεροδυναμική σύραγγα της Mercedes όλο το 2019, σχεδίασε ένα μονοθέσιο με σαφέστατες επιρροές από τους Γερμανούς.

Στην ουσία, η RP20 αποτελεί μία όσο το δυνατόν πιστότερη αντιγραφή της W10, όχι μία W10 αλλά ροζ. Δεν γίνεται, άλλωστε, να είναι το ίδιο μονοθέσιο.

Η επιρροή, αν και κάτι παραπάνω από καταφανής, δεν είναι φαινόμενο που παρατηρείται πρώτα φορά τώρα. Ο Guenther Steiner, επικεφαλής της Haas που τόσο «πολεμήθηκε» από τον ανταγωνισμό για το μονοθέσιο του 2018 που ήταν παρόμοιο με εκείνο της Ferrari, δεν φαίνεται να έχει ξεχάσει τι άκουσε εκείνος και η ομάδα του τότε:

«Κάποιες φορές πρέπει να σκέφτεσαι πριν μιλήσεις, θα έλεγα. Γιατί μπορεί μία μέρα να έρθει η δική σου σειρά και δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό. Γιατί όλοι ξέρουμε ότι είχαν εκφράσει έντονα παράπονα πριν μερικά χρόνια, αλλά τώρα ήρθε η σειρά τους.»

Ωστόσο, ο Ιταλός έδειξε να κατανοεί απόλυτα το σκεπτικό των Βρετανών:

«Οι κανονισμοί είναι σαφείς. Για να το θέσω αλλιώς: χρησιμοποιούν πολλά μέρη από τη Mercedes, αρά θα πάνε να αντιγράψουν τη Red Bull; Το ίδιο και με εμάς, αγοράζουμε πολλά μέρη από τη Ferrari, οπότε ποιο μονοθέσιο θα αντιγράψουμε; Μάλλον της Ferrari.»

Δείτε επίσης:

Και στην ουσία, το ίδιο είπαν και οι ίδιο, σε μία προσπάθεια να «δικαιολογηθούν».

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Leclerc: Νέα προσέγγιση στις δοκιμές, εστιάζουμε στα δικά μας

Next Article

O Raikkonen μιλά για τη σημασία των χρόνων στις χειμερινές δοκιμές

Related Posts