Παρά τις δυσκολίες που προέκυψαν από την κακοκαιρία που χτυπά την χώρα, το Rally Ακρόπολις ξεκινά το φετινό του ταξίδι συνεχίζοντας μια πορεία εβδομήντα ετών.
Όντας ένα από τα πιο ιστορικά rally στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Rally Ακρόπολις ξεκίνησε να διεξάγεται για πρώτη φορά το 1953 υπό την οργάνωση της ΕΛΠΑ. Εννέα χρόνια αργότερα, το 1960 κι ενώ η δημοφιλία του είχε μεγαλώσει στην Ευρώπη, ο αγώνας έγινε μέρος του προγράμματος του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.
Μετά από απανωτές διοργανώσεις κι αφού το 1969 δεν μπήκε στο πρόγραμμα, το 1970 επιλέχθηκε να μπει στο παρθενικό πρόγραμμα του διεθνούς πρωταθλήματος κατασκευαστών, τον προπομπό του σημερινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Μετά από τρία χρόνια και με την ίδρυση του WRC, το Ράλι Ακρόπολις μπήκε στο καλεντάρι, στο οποίο παρέμεινε σταθερά, με ελάχιστες εξαιρέσεις μέχρι το 2013.
Πιο συγκεκριμένα, ο αγώνας δεν πραγματοποιήθηκε το 1974 λόγω της τότε πετρελαϊκής κρίσης, το 2010 λόγω αλλαγών στο πρόγραμμα του WRC, αλλά και προσφάτως το 2019 και το 2020, μέχρι να επιστρέψει ξανά πέρσι με την διοργάνωση του 48ου Rally Ακρόπολις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αγώνας του 1995 δεν αποτέλεσε μέρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ενώ από το 2014 μέχρι το 2018, ήταν ξανά μέρος του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.
Πολυνίκης του εθνικού μας αγώνα είναι ο Colin McRae με πέντε επιτυχίες (1996,1998, 2000, 2001, 2002), ενώ ο Sebastien Loeb μοιράζεται τη δεύτερη θέση με τους σπουδαίους Walter Rohrl, Miki Biasion και Carlos Sainz.
Η ομάδα της Ford είναι διαχρονικά η πιο πετυχημένη στην ιστορία του θεσμού, έχοντας κατακτήσει συνολικά 13 νίκες επί ελληνικού εδάφους. Η Lancia που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, έχει 6 νίκες, ενώ η τρίτη Subaru έχει 5. Πέρσι η Hyundai έγραψε ιστορία πετυχαίνοντας το πρώτο 1-2-3 στην πορεία της στο WRC, με τον Thierry Neuville να ηγείται των Ott Tanak και Dani Sordo σε ένα απόλυτο βάθρο για την κορεατική εταιρεία.
Το πρόγραμμα επηρεάστηκε άμεσα από την κακοκαιρία Daniel, με την ακύρωση του shakedown της Πέμπτης και την μείωση στο μισό της απόστασης της Γραμμένης, η οποία αποτελεί και την power stage. Συνολικά τα 69 πληρώματα του αγώνα θα διανύσουν αγωνιστικά χιλιόμετρα, αρχής γενομένης από την υπερειδική στην Πλατεία Νερού.
Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου
Μετά την ακύρωση του shakedown, τα αυτοκίνητα θα ταξιδέψουν από το service park της Λαμίας με φορτηγά στην Αθήνα, όπου κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, θα γίνει η επίσημη εκκίνηση. Τα πληρώματα θα κατεβούν στο Φάληρο για την πρώτη υπερειδική του αγώνα στην πλατεία νερού Ακολούθως, θα διανυκτερεύσουν στο Λουτράκι, προκειμένου να αποφευχθούν τα απρόοπτα με την κίνηση που καθυστέρησε σημαντικά την έναρξη του αγώνα, το 2021.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SSS1 | EKO Super Special | 1,48 | 19:05 |
Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου
Η πρώτη πλήρης ημέρα του αγώνα είναι η Παρασκευή, με τα πληρώματα να ξεκινούν από το Λουτράκι και μετά από τις πρώτες τρεις ειδικές (δύο περάσματα από την ειδική του Λουτρακίου κι ένα από την διπλανή ειδική στα Πίσια), θα ξεκινήσουν την άνοδο προς τη Λαμία, με ακόμη δύο ειδικές σε Λιβαδειά και την κλασική ειδική της Ελάτειας. Πέντε ειδικές λοιπόν και συνολικά 101,98 χιλιόμετρα σε ένα απαιτητικό ξεκίνημα για τα πληρώματα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS2 | Λουτράκι 1 | 18,10 | 08:23 |
SS3 | Πίσια | 16,43 | 09:38 |
SS4 | Λουτράκι 2 | 18,10 | 12:19 |
SS5 | Λιβαδειά | 21,03 | 15:22 |
SS6 | Ελάτεια | 28,32 | 16:55 |
Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου
Ακόμη έξι ειδικές θα περιμένουν τα πληρώματα του αγώνα και το Σάββατο, με δύο loop των θρυλικών ειδικών σε Παύλιανη, Καρούτες κι Ελευθεροχώρι να μεταφέρουν τη δράση βαθιά στα δάση της Φθιώτιδας και της Φωκίδας. Η δεύτερη ημέρα είναι κι η μεγαλύτερη του αγώνα σε απόσταση, με 141,52 χιλιόμετρα διαδρομών στην ίσως πιο απαιτητική ημέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS8 | Παύλιανη 1 | 24,25 | 07:08 |
SS9 | Καρούτες 1 | 28,49 | 08:41 |
SS10 | Ελευθεροχώρι 1 | 18,02 | 11:05 |
SS11 | Παύλιανη 2 | 24,25 | 14:08 |
SS12 | Καρούτες 2 | 28,49 | 15:41 |
SS13 | Ελευθεροχώρι 2 | 18,02 | 18:05 |
Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου
Το φινάλε του αγώνα την Κυριακή γίνεται με τις τρεις τελευταίες ειδικές και τα εναπομείναντα 41,37 χιλιόμετρα του αγώνα. Η θρυλική διαδρομή του Ταρζάν θα δείξει τον δρόμο για τα δύο περάσματα της Γραμμένης, η οποία έστω κι εάν έχει σμικρυνθεί στο μισό εξαιτίας των καταστροφών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα θα δοκιμάσει τα πληρώματα. Φυσικά το δεύτερο πέρασμα θα αποτελέσει και την power stage του αγώνα
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS14 | Ταρζάν | 23,27 | 08:19 |
SS15 | Γραμμένη 1 | 9,00 | 10:05 |
SS16 | Γραμμένη 2 (Power Stage) | 9,00 | 13:15 |
Όπως είναι φυσιολογικό, η τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα θα είναι πυκνή, με την Cosmote TV να αφιερώνει το ένα από τα αθλητικά κανάλια τηςγια τη μετάδοση του αγώνα. Μέσω του Cosmote Sport 5HD, θα μεταδοθούν απευθείας όλες οι ειδικές του αγώνα, ενώ η εκκίνηση και η υπερειδική της Πλατείας Νερού θα μεταδοθεί ζωντανά κι από την ΕΡΤ, μέσω της ΕΡΤ2. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας WRC+, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, με παρουσία στο service park της Λαμίας και φυσικά οι συνόψεις στο τέλος της ημέρας.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος αποτελεί το Rally Χιλής, που επιστρέφει μετά από πολυετή απουσία, το τριήμερο 28 Σεπτεμβρίου – 1 Οκτωβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify