Οι συντάκτες του TotalRacing.gr ρωτήθηκαν, σκέφτηκαν και διαμόρφωσαν με τις απαντήσεις τους τα 10 καλύτερα Grand Prix από το πρωτάθλημα του 2010 μέχρι και του 2015. Ας δούμε λοιπόν το αποτέλεσμα:
Στην δεύτερη θέση της λίστας μας, το πιο τρελό και παλαβό φινάλε της πιο τρελής και παλαβής σεζόν της σύγχρονης ιστορίας της Formula 1. Ένα πρωτάθλημα που κρίθηκε στο τέλος σε μεικτές συνθήκες και είχε πραγματικά ότι μπορεί να συμβεί σε έναν αγώνα. Μια επιστροφή από το πουθενά, εκπληκτικά προσπεράσματα και αμείωτο ενδιαφέρον αλλά και άγχος.
Θέση 2 – Το Grand Prix της Βραζιλίας το 2012
Τι είχε προηγθεί: Το απόλυτο χάος. Το πρωτάθλημα του 2012 ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά στην ιστορία της Formula 1, με 8 διαφορετικούς νικητές από 6 διαφορετικές ομάδες. Από αυτούς του 8 νικητές είχαν ξεχωρίσει στη μάχη του τίτλου οι Fernando Alonso και Sebastian Vettel. O Ισπανός είχε κατακτήσει 3 νίκες σε Μαλαισία, Ευρώπη και Γερμανία και ο Γερμανός πέντε, στο Μπαχρέιν και 4 συνεχόμενες σε Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Κορέα και Ινδία.
Χάρη σε αυτές τις νίκες ο Vettel έμπαινε με πλεονέκτημα 13 βαθμών στον τελευταίο αγώνα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, αλλά η Red Bull δεν είχε το πλεονέκτημα που είχε στους αγώνες της Ασίας. Μάλιστα στους 2 τελευταίους αγώνες, σε Άμπου Ντάμπι και Η.Π.Α., o Vettel δεν είχε τη δυνατότητα να κερδίσει, καθώς Raikkonen και Hamilton είχαν επικρατήσει και είχαν αποτρέψει τον οδηγό των Ταύρων να πανηγυρίσει τον τρίτο του συνεχόμενο τίτλο.
Ο Alonso ήθελε να πάρει εκδίκηση για το χαμένο πρωτάθλημα του 2010 και έκανε τα πάντα για να το καταφέρει, ανεβαίνοντας 12 φορές στο βάθρο και ξεζουμίζοντας μια Ferrari που δεν έδειχνε να έχει τον απαραίτητο ρυθμό για να διεκδικήσει νίκες.
Πιο πίσω, ο Raikkonen είχε επανέλθει στην Formula 1 για τα καλά μετά τη νίκη του στο Άμπου Ντάμπι, ενώ ο Hamilton διένυε τις τελευταίες ημέρες του στην McLaren καθώς είχε ήδη ανακοινώσει πως θα έπαιρνε μεταγραφή στη θέση του Schumacher στην Μercedes. O Γερμανός πολυπρωταθλητής ήταν κι αυτός στο φινάλε της δεύτερης και τελευταίας καριέρας του στην F1, ενώ βλέψεις για νίκη στον τελευταίο αγώνα της σεζόν είχαν και οι Button-Webber.
Κατατακτήριες: Η ταχύτητα των McLaren στο φινάλε του πρωταθλήματος επιβεβαιώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στις κατατακτήριες δοκιμές του Interlagos. Οι Hamilton και Button έκαναν με σχετική άνεση το 1-2, με τον Lewis να κατακτά την έβδομη pole της σεζόν. Ο Webber πήρε την τρίτη θέση μπροστά από τον Sebastian Vettel και τον Felipe Massa που έδειξε να έχει ρυθμό στον αγώνα της πατρίδας του.
Ο Alonso ήρθε 8ος στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά θα ξεκινούσε από την 7η θέση λόγω της ποινής του Pastor Maldonado για παραβίαση των κανονισμών που αφορούσαν το βάρος της Williams του Βενεζουελάνου. Ο Hulkenberg θα ξεκινούσε ανάμεσα στις 2 Ferrari στην 6η θέση, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Raikkonen, Rosberg και Di Resta.
Αγώνας: Ο τελικός του πιο απρόβλεπτου πρωταθλήματος στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1 θα ξεκινούσε και σαν κάποιος να το είχε προγραμματίσει μερικά λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα άρχισε να ψιχαλίζει. Παρόλα αυτά, η βροχή δεν ήταν αρκετά δυνατή για να αναγκάσει τους οδηγούς να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά υπήρχαν σημεία της πίστας που είχαν μαζέψει λίγο νερό, κάνοντας τον αγώνα ακόμη πιο απρόβλεπτο.
Στην εκκίνηση, ο Lewis Hamilton έφυγε εξαιρετικά διατηρώντας την πρώτη θέση, όμως το ίδιο δεν ίσχυσε για τον Button που σπίνιαρε ελαφρά τους τροχούς του. Οι 2 Red Bull δεν ξεκίνησαν όπως ήθελαν, επιτρέποντας στον Massa να κάνει μια εκπληκτική εκκίνηση και να διεκδικεί την δεύτερη θέση από τον Button στο πρώτο σικέιν, χωρίς πάντως να ολοκληρώνει την κίνηση του.
Πιο πίσω ο Fernando Alonso είδε τον Hulkenberg να μπλοκάρεται από τις Red Bull και κινούμενος από την εξωτερική κατάφερε να ανεβεί πέμπτος πίσω από τον Webber και μπροστά από τον οδηγό της Force India και τον Vettel, ο οποίος έδειχνε να δυσκολεύεται να βρει ρυθμό στην Red Bull.
Το δράμα όμως για τον Γερμανό δεν είχε κορυφωθεί ακόμη. Στα φρένα για την Descida do Lago, ο Vettel δεν πρόσεξε τον Senna στην εσωτερική, έκλεισε απότομα τη γραμμή του, συγκρούστηκε με την Williams κι έκανε τετακέ πέφτοντας και πάλι πάνω στον Βραζιλιάνο, ο οποίος εκτός ελέγχου παρέσυρε τον Sergio Perez. Οι δυο τους εγκατέλειψαν άμεσα, αλλά όχι κι ο Vettel, που σαν θαύμα κατάφερε να διατηρηθεί στον αγώνα.
Στο τέλος του πρώτου γύρου, ο Webber προσπάθησε να ανακτήσει την τρίτη θέση από τον Massa στην πρώτη στροφή, με τον Βραζιλιάνο να στέκεται στη μέση της πίστας προσπαθώντας να διατηρήσει τον Webber στην εξωτερική. Ο Alonso είδε την πόρτα να ανοίγει και δεν δίστασε να επιτεθεί άμεσα, προσπερνώντας και τους 2 και ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση. O Ισπανός πλέον είχε τον τίτλο στα χέρια του, βλέποντας τα πάντα να κυλάνε ιδανικά για αυτόν.
Ο Hulkenberg εκμεταλλεύτηκε το ότι ο Massa είχε χάσει το momentum και πέρασε τον Βραζιλιάνο στην Curva do Sol και στο τέλος του γύρου πήρε το slip stream του Webber και τον πέρασε ανεβαίνοντας τέταρτος. Έτσι στο τέλος των πρώτων τριών ασύλληπτων γύρων η κατάταξη ήταν: Hamilton, Button, Alonso, Hulkenberg, Webber, Massa, Di Resta, Raikkonen, Kobayashi, Rosberg και Schumacher, ενώ ο Vettel προσπαθούσε να αναρριχηθεί βρισκόμενος στην 18η θέση.
Στον επόμενο γύρο, ο Alonso έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή κι έχασε τη θέση του από τον Hulkenberg, ο οποίος είχε φέρει τα ελαστικά του σε ιδανική θερμοκρασία και πετούσε, ενώ λίγο πιο πίσω ο Pastor Maldonado έχασε τον έλεγχο και χτύπησε στις μπαριέρες, μένοντας εκτός αγώνα. Λίγο αργότερα κι ο Romain Grosjean είχε μια σφοδρή έξοδο στην Mergulho, ανεβάζοντας τον αριθμό των εγκαταλείψεων στις 4.
Ο Massa ξαναπέρασε τον Webber, ενώ σε μια εκπληκτική μάχη για την πρώτη θέση οι Hamilton και Button προσπερνούσαν διαδοχικά για 2 γύρους ο ένας τον άλλον με τον πρωταθλητή του 2009 να κερδίζει στο τέλος και να διατηρείται πρώτος, ανοίγοντας τη διαφορά κοντά στα δύο δευτερόλεπτα στο τέλος του όγδοου γύρου.
Η βροχή είχε δυναμώσει κι έτσι οι περισσότεροι από τους οδηγούς μπήκαν στα pits για να βάλουν ελαστικά. Button και Hulkenberg προτίμησαν να μείνουν με τα σλικ, κάτι που αποδείχθηκε πως ήταν η σωστή επιλογή με την πίστα να παραμένει αρκετά στεγνή. Ο Hulk πάντως συνέχισε να γράφει πολύ γρήγορους γύρους, μειώνοντας συνεχώς τη διαφορά του από τον Button και άρχισε πλέον να απειλεί στα ίσια τη McLaren για την πρωτοπορία.
Πιο πίσω ο Vettel είχε εκμεταλλευτεί το χάος που έφεραν οι αλλαγές των ελαστικών και ανέβηκε στην πέμπτη θέση προσπερνώντας διαδοχικά τους Raikkonen. Webber, Petrov, Kovalainen, Massa, Kobayashi και Vergne ανακτώντας τους βαθμούς που ήθελε για να πάρει τον τίτλο και είχε πλέον μπροστά του τον Alonso που έδειχνε να δυσκολεύεται με τα ενδιάμεσα ελαστικά.
O Hulkenberg συνέχισε τον καταπληκτικό ρυθμό του, προσπερνώντας με τρομερό τρόπο τον Button κι ανέβηκε στην κορυφή, ανοίγοντας μάλιστα το προβάδισμα του συνεχώς από την McLaren του Button, με τους 2 τους να βρίσκονται πάνω από ένα λεπτό μπροστά από τους υπόλοιπους.
Στον 23ο γύρο και με την πίστα να έχει γεμίσει θραύσματα, το αυτοκίνητο ασφαλείας επιστρατεύτηκε, με τους αγωνοδίκες να καλούνται να καθαρίσουν την πίστα. Μετά από ένα μανιώδες μισάωρο συνεχούς δράσης κι αυξημένης έντασης, η κατάσταση ηρέμησε με τον Hulkenberg πρώτο, μπροστά από τις 2 McLaren των Button-Hamilton και τους 2 μονομάχους του τίτλου, Alonso και Vettel στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.
H επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits και η επανεκκίνηση του αγώνα έφερε και πάλι την αγωνία στο κατακόρυφο. Ο Hulkenberg διατήρησε τις 2 McLaren πίσω του, αλλά πιο η μάχη για το πρωτάθλημα άναψε για τα καλά. Ο Kobayashi επιτέθηκε στον Vettel, αναγκάζοντας τον Webber να χάσει τη γραμμή του και να βγει εκτός πίστας.
Ο Ιάπωνας πέρασε και τον Alonso, αλλά γλίστρησε και δεν κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τη Ferrari. Λίγες στροφές αργότερα, ο Massa που είχε ανακάμψει μετά το pitstop προσπέρασε τον Vettel και αμέσως μετά και τον Kobayashi ανεβαίνοντας πέμπτος, αλλά υποχρεώθηκε να μείνει πίσω από τον teammate του, παρότι έδειχνε να είναι ταχύτερος.
Με την πίστα να στεγνώνει ο Vettel είχε πλέον σημαντικό πρόβλημα, καθώς η ζημιά που είχε υποστεί στον πρώτο γύρο επηρέαζε τόσο την πρόσφυση του μονοθεσίου του και την ψύξη του κινητήρα, όσο και τα ηλεκτρικά της RB7, με τον Γερμανό να χάνει την ενδοεπικοινωνία του με τα pits, ενώ η βροχή επανερχόταν και πάλι, αυτή τη φορά για τα καλά.
Στην μάχη της κορυφής ο Hulkenberg διατηρούσε το προβάδισμα του, αλλά αυτή τη φορά δεχόταν την ασφυκτική πίεση του Hamilton, o οποίος είχε περάσει τον Button λίγο μετά την επανεκκίνηση. Ο Βρετανός δεν έδειχνε να μπορεί να περάσει την Force India, η οποία είχε εντυπωσιακή τελική ταχύτητα στις ευθείες του Interlagos. Τελικά, ένα λάθος του Hulkenberg στη Laranja επέτρεψε στον Hamilton να επανέλθει στην πρώτη θέση και να ανοίξει κάπως τη διαφορά του.
Στον 52ο γύρο, ο Vettel μπήκε στα pits, αλλά το πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία σήμαινε πως οι μηχανικοί του είχαν ετοιμάσει να του βάλουν σλικ ελαστικά, με τον Γερμανό να ξαναμπαίνει έναν γύρο πιο μετά, αυτή τη φορά για ενδιάμεσα. Με τα pitstop να ολοκληρώνονται, o Vettel είχε πέσει στη δέκατη θέση και με τον Alonso να είναι κοντά στις θέσεις που έδιναν βάθρο, η κατάσταση γινόταν και πάλι πολύ δύσκολη για την Red Bull.
Μπροστά, οι Hamilton και Hulkenberg συνάντησαν κίνηση από τα πιο αργά μονοθέσια. Στην προσπάθεια του να πάρει και πάλι την πρώτη θέση, ο Hulkenberg προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το ντουμπλάρισμα του οδηγού της McLaren και να περάσει, αλλά έκανε λάθος, μπλόκαρε τα φρένα και έπεσε πάνω στον Βρετανό, διαλύοντας την εμπρός ανάρτηση της MP4-27 και τερματίζοντας άδοξα τον τελευταίο αγώνα του Hamilton με την McLaren.
Αυτό έδωσε τη δεύτερη θέση στον Alonso, καθώς ο Hulkenberg εξέτισε την ποινή διέλευσης που αποκόμισε, καθώς κρίθηκε υπεύθυνος για το ατύχημα του με τον Hamilton. O Ισπανός προσπαθούσε να πάρει τα πάντα από την Ferrari, οδηγώντας στο όριο κι έχοντας μάλιστα μια άκρως εντυπωσιακή στιγμή, προσπαθώντας να κινηθεί με τη μέση γόμα σε μια πίστα που γινόταν όλο και πιο βρεγμένη.
Με τον Alonso δύσκολα να χάνει την δεύτερη θέση και τους 18 βαθμούς, ο Vettel έπρεπε πλέον να ανεβεί στην 6η θέση για να πάρει τον τίτλο, έχοντας τον Schumacher μπροστά του. Με συνεχόμενους γρήγορους γύρους και βοηθούμενος από την βροχή, η οποία χαμήλωνε τις θερμοκρασίες του κινητήρα του, ο οδηγός της Red Bull έφτασε και πέρασε σχετικά άνετα τον Schumi.
O Alonso πλέον αποζητούσε πλέον την εγκατάλειψη του Button, καθώς μόνο έτσι είχε ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου. Όμως 2 γύρους πριν το τέλος, ο Paul di Resta έδωσε πρόωρα το φινάλε σε έναν αδιανόητο αγώνα και κατ’ επέκταση στο πρωτάθλημα, διαλύοντας τη Force India στην αρχή της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού και βγάζοντας και πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Jenson Button πήρε την καρό σημαία, μπροστά από τις 2 Ferrari των Alonso και Massa. O Webber τερμάτισε τέταρτος, με τον Hulkenberg πέμπτο, ενώ ο Vettel με την έκτη θέση κατέκτησε το τρίτο του συνεχόμενο πρωτάθλημα, επικρατώντας του Alonso για μόλις 3 βαθμούς. O Schumacher τερμάτισε την καριέρα του στην θέση στην οποία εκκίνησε τον πρώτο του αγώνα, στην έβδομη. Vergne, Kobayashi και Raikkonen συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα.
Τι μας έμεινε: O Sebastian Vettel κατέκτησε τον τρίτο τίτλο της καριέρας του, οδηγώντας εξαιρετικά μετά το ατύχημα του πρώτου γύρου. Τόσο αυτός, όσο κι ο Alonso προσέφεραν μια μαγευτική μάχη για το πρωτάθλημα, με τον Iσπανό να αξίζει κι αυτός επαίνους για την εκπληκτική του οδήγηση, όλη τη χρονιά, παίρνοντας τα πάντα από την Ferrari.
Το πρωτάθλημα του 2012 έκλεισε πιθανώς με τον καλύτερο τρόπο που θα μπορούσε να είχε τελειώσει. Ένα πραγματικό showdown με τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου να μάχονται για 71 γύρους σε μεικτές συνθήκες. Ο αριθμός ρεκόρ των 148 προσπερασμάτων παραμένει ακόμη απροσπέλαστος, ενώ οδηγοί όπως ο Niki Lauda και ο Nelson Piquet δήλωσαν πως δεν είχαν δει ποτέ κάτι παρόμοιο στην Formula 1. Ήταν ένα υποδειγματικό φινάλε που δύσκολα θα ξεχαστεί από τους φίλους της Formula 1.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify