Η επομένη του GP της Jerez βρήκε τους αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας να ρίχνονται ξανά στην πίστα, ώστε να πραγματοποιήσουν το 1ο τεστ της φετινής χρονιάς, παράλληλα με το πρωτάθλημα. Η δουλειά των αναβατών αρκετή, μιας και όλες σχεδόν οι ομάδες δοκίμασαν νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, ρυθμίσεις και φυσικά τα τρία νέα εμπρός ελαστικά που έδωσε στη διάθεσή τους η Michelin, ώστε να επιλέξουν ποιο είναι στο σωστό μονοπάτι εξέλιξης.
Το θέμα των ελαστικών του Γάλλου κατασκευαστή έληξε σχετικά γρήγορα, με όλους τους αναβάτες να συμφωνούν και να απορρίπτουν τα δύο απ’ τα ελαστικά, ενώ το τρίτο ήταν πιο κοντά σε αυτό που χρησιμοποίησαν την προγούμενη στον αγώνα, καθιστώντας το μονόδρομο για τη συνέχεια της εξέλιξης.
Όσο αφορά τα αεροδυναμικά βοηθήματα, το HRC δοκίμασε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις στην προσπάθεια που κάνουν ώστε να βρουν τη χρυσή τομή για το ποια εξυπηρετούν περισσότερο. Εντύπωση έκανε η εμφάνιση του Marquez με τη Honda του, που σε κάποια στιγμή έφερε 6 φτεράκια! H Yamaha απ’ την άλλη έμεινε με τα μεγάλα φτερά που κοσμούν ως τώρα τις μοτοσυκλέτες τις, ενώ και η Ducati παρέμεινε με την ίδια διάταξη στα βοηθήματα της. Στη Suzuki είδαμε κάτι παρόμοιο με την εξάφτερη εκδοχή της Honda, μόνο που στης περίπτωση των μπλε τα πάνω βοηθήματα είχαν μεγαλύτερο μέγεθος από τα κάτω. H Aprilia είχε και αυτή στη διάθεση των αναβατών της φτεράκια, τα οποία έμοιαζαν σε αυτά που έχει η Ducati στο πάνω μέρος των εργοστασιακών μοτοσυκλετών της.
Από πλευράς κατάταξης, ήταν ο Marquez αυτός που έφυγε απ’ την Ισπανική πίστα με τον ταχύτερο χρόνο (1:39.313), δοκιμάζοντας πολλές εναλλακτικές λύσεις κυρίως όσο αφορά την επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών. Μιας και όπως τόνισε ο Ισπανός οι κινητήρες είναι σφραγισμένοι και δεν μπορούν να επέμβουν, εστίασαν στο να λύσουν το πρόβλημα μέσω των ηλεκτρονικών και του πλαισίου, χωρίς όμως σημαντική διαφορά σε χρόνους. Ελάχιστα πίσω του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Lorenzo (1:39.332), δοκίμασε νέες ρυθμίσεις που του έδωσαν καλύτερη αίσθηση απ’ ότι είχε με αυτές της Κυριακής, ενώ δεν δοκίμασε τη νέα μοτοσυκλέτα με το ντεπόζιτο πίσω απ’ τη σέλα. Στην 3η θέση βρέθηκε ένας ακόμα Ισπανός, ο Vinales. Οι ρυθμίσεις που βρήκε τον έκαναν πολύ χαρούμενο, αφού φάνηκε να βρήκε ‘το κάτι’ που του έλειπε στον αγώνα. 4η θέση για τον νικητή του GP, Valentino Rossi (1:39.632), o οποίος δούλεψε τόσο με τη νέα μοτοσυκλέτα όσο και με την παλιά, προτιμώντας τη δεύτερη κυρίως λόγω αίσθησης, μιας και οι χρόνοι του δεν είχαν μεγάλη διαφορά. Ο ταχύτερος του γύρος πάντως ήταν πάνω στη μοτοσυκλέτα με το ντεπόζιτο στην κλασσική θέση. Πίσω απ’ τον Ιταλό ο Pedrosa με τη Honda του (1:39.646), ήταν εμφανώς προβληματισμένος, δηλώνοντας πως δεν είχε και πολλά να δοκιμάσει. Μια θέση πιο πίσω η 2η Suzuki με αναβάτη τον A. Espargaro (1:39.682), δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα του, χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα. Η δεκάδα της κατάταξης έκλεισε με τους Crutchlow, Iannone, P. Espargaro και Dovizioso, με τους Ιταλούς της Ducati να είναι πολύ απογοητευμένοι αφού δεν βρίσκουν λύσεις με τα νέα ελαστικά (κυρίως πίσω) της Michelin. Αντίστοιχα προβλήματα είχαν και στη δορυφορική ομάδα της Ducati, Octo Pramac Yakhnich, με τους Redding και Pirro να είναι απογοητευτικοί (15ος και 18ος). Πολύ δουλειά περίμενε και τους αναβάτες τις Aprilia, με τους Bautista και Bradl να δοκιμάζουν νεό πλαίσιο, ψαλίδι, πηρούνι αλλά και ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά καταλήγοντας στο ότι διαφωνούν, μιας και οι δύο αναβάτες έχουν διαφορετικές ανάγκες. Η πορεία εξέλιξης της Aprilia θα καθοριστεί τις επόμενες μέρες, όταν και θα βρεθούν στο Mugello οι αναβάτες της σε ιδιωτικό τεστ του κατασκευαστή.
Αναλυτικότερα η κατάταξη με όλους τους αναβάτες που συμμετείχαν στο τεστ.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify