O Toto Wolff σε δηλώσεις του στο πλαίσιο του GP Σιγκαπούρης σχολίασε την παραφιλολογία που έχει αναπτυχθεί σχετικά με την υπέρβαση του budget cap από την ομάδα της Red Bull, εκφράζοντας ουσιαστικά την βεβαιότητα του για το γεγονός.
Kύκλοι στα paddock της F1 υποστηρίζουν ότι υφίστανται δύο ομάδες την δεδομένη χρονική στιγμή, οι οποίες έχουν υπερβεί το ανώτατο όριο προϋπολογισμού που έχει τεθεί από την διοργανώτρια αρχή. Το ποσό αυτό ανέρχεται στα 145 εκατομμύρια δολάρια με ένα επιπρόσθετο 5% να δίνεται ως περιθώριο στις ομάδες, ώστε να καλύψουν ζημιές που προκύπτουν στη διάρκεια της σεζόν, όπως ατυχήματα.
Στο πλαίσιο του οικονομικού ελέγχου που έλαβε χώρα σε όλες τις ομάδες του σπορ, σύμφωνα με τις φήμες έχει προκύψει ότι δύο εξ αυτών έχουν υπερβεί το όριο. Πρόκειται για τις Red Bull και Αston Martin, με την πρώτη να έχει ξοδέψει αρκετά παραπάνω από το 5% που έχει δοθεί για ειδικές συνθήκες, πάντα με βάση τα όσα ακούγονται.
Η διαδικασία ελέγχου των ομάδων σε κάθε περίπτωση δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και εφόσον ανακύψουν παρατυπίες, η FIA θα προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες, ώστε να επιβληθούν ποινές σε όσους παραβίασαν τους κανονισμούς.
Εντούτοις, ο Toto Wolff έχοντας κληθεί να σχολιάσει τα τεκταινόμενα και τις φήμες, εξέφρασε την βεβαιότητα του για την ύπαρξη παραβάτη, υποδεικνύοντας εμμέσως πλην σαφώς την ομάδα της Red Bull. Μάλιστα, θέλησε να αστειευτεί με την δήλωση διάψευσης του ομολόγου του, Christian Horner, για το ζήτημα.
Αναλυτικά όσα επεσήμανε ο Toto Wolff:
«Είναι αστείο αυτό που λέει ο Christian[Horner], διότι έχουν περάσει εβδομάδες, ίσως και μήνες που διερευνάται η ομάδα τους, επομένως μάλλον δεν μιλάει με τον οικονομικό τους διευθυντή. Για να πω την αλήθεια όλοι μας έχουμε περάσει από διαδικασία ελέγχου, επιμελώς. Απ’ όσο καταλαβαίνουμε, υπάρχει μια ομάδα που έχει πραγματοποιήσει οριακή παράβαση, κάτι που είναι διαδικαστικό και μια άλλη ομάδα που έχει ουσιαστικά υπερβεί το όριο κατά πολύ και για τον λόγο αυτό εξακολουθεί να διερευνάται.»
Ο Wolff ανέφερε επιπλέον ότι η υπέρβαση του κόστους μπορεί δυνητικά να μεταφραστεί σε πλεονέκτημα απόδοσης για μια ομάδα, σε βάθος χρόνου, επομένως η περίπτωση της Red Bull θα πρέπει να εξεταστεί προσεκτικά και οι όποιες ποινές επιβληθούν να εφάπτονται με το εύρος του πλεονεκτήματος που αποκτήθηκε σε απόδοση.
«Υπάρχει αρμόδιο όργανο, το οποίο είναι συμπαγές, έχει συσταθεί από την FIA και έχει να κάνει με την απονομή κάποιου πιστοποιητικού συμβατότητας με τους κανονισμούς, στο οποίο εφόσον δεν συμμορφώνεσαι, η υπόθεση επιδικάζεται από μια ειδική επιτροπή για το cost cap, με ανεξάρτητους δικαστές, που μπορούν να επιλέξουν τις σωστές ποινές.
«Το κρίσιμο κομμάτι είναι πως αν βρίσκεσαι πάνω από το όριο για το 2021, τότε το ίδιο συμβαίνει το 2022, που μεταφράζεται σε πλεονέκτημα ενόψει του 2023. Αν είναι αλήθεια ότι πέρασαν από διαδικασία ομολογκαρίσματος, ένα ελαφρύτερο σασί φέτος, θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν του χρόνου. Άρα είναι μια αλληλουχία γεγονότων, που θα μπορούσε να έχει επίδραση και στα τρία πρωταθλήματα.
«Θεωρώ ότι θα ήταν σημαντικό να υπάρξει ένα συγκεκριμένο επίπεδο διαφάνειας σχετικά με το αν οι φημολογούμενες παραβάσεις έχουν πράγματι συμβεί ή οι φήμες αυτές έχουν παρερμηνευτεί, ώστε να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε την κατάσταση. Πρέπει να φανταστείτε ότι ακόμα και αν πρόκειται για μικρή παράβαση του ορίου, κάτω από 5%, μπορείς να ξοδέψεις εφτά εκατομμύρια περισσότερα από κάθε άλλον και αν αυτή είναι μια ελαφριά ποινή, θα πρέπει και οι υπόλοιποι να πιέσουμε 5% περισσότερο, για να προχωρήσουμε.
«Δεν άπτεται σε εμένα για να κρίνω, αλλά δεν είναι ρεαλιστικό για εμένα να τονίσω ποιες θα μπορούσαν να είναι οι ποινές. Οι δικαστές έχουν να αναλύσουν όλο αυτό το πεδίο, ωστόσο δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση αυτή, λόγω του αντίκτυπου που είχε σε μια περίοδο τριών ετών.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify