WRC| Ράλι Μόντε Κάρλο – 1η ημέρα – Ξεκίνημα με εκπλήξεις

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2014 ξεκίνησε με τον ιστορικότερο και έναν απ΄τους θεαματικότερους αγώνες του πρωταθλήματος.Το Ράλι Μόντε Κάρλο γίνεται φέτος στην 82η έκδοσή του.Μπορεί να έχουν αλλάξει αρκετά πράματα σε σχέση με το 1911 που είχαμε τον παρθενικό αγώνα,αλλά αυτό που παρέμεινε ίδιο και σήμα κατατεθέν του ράλι είναι οι ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες.
Τέτοιες είχαμε και φέτος,τουλάχιστον στο 1ο σκέλος,με τους δρόμους να είναι σε άλλα σημεία στεγνοί,σε άλλα βρεγμένοι,σε άλλα με χιόνι και σε άλλα με πάγο ή μαύρο πάγο.

Η 1η ειδική έκρυβε αρκετές παγίδες.Τα πληρώματα είχαν πληροφορηθεί ότι οι δρόμοι θα ήταν αρκετά στεγνοί κι έτσι οι περισσότεροι επέλεξαν μαλακά σλικ ελαστικά.Όμως σε αρκετά σημεία υπήρχε χιόνι και έχοντας σ΄αυτά λάθος λάστιχα,το ζητούμενο δεν ήταν να πας όσο πιο γρήγορα μπορείς αλλά να κρατήσεις το αυτοκίνητο στο δρόμο.Η πρώτη απώλεια ήταν αυτή του Νεβίλ.Ο ταλαντούχος Βέλγος βγήκε εκτός δρόμου στο 5ο χλμ κι έπεσε σ΄ένα στύλο,δίνοντας έτσι πρόωρο τέλος στον 1o του αγώνα με τη Χιουντάι.1225_rally_monte_carlo_2014_0def510d40
Στη 2η ειδική οι δρόμοι ήταν αρκετά στεγνοί κι έτσι ευνοήθηκαν όσοι είχαν τα σλικ Michelin.Εντυπωσιακός ήταν ο Πολωνός πρώην οδηγός της F1,Ρόμπερτ Κούμπιτσα,που κέρδισε τις δύο εναρκτήριες ειδικές και πήρε την πρωτοπορία του αγώνα,αφήνοντας πίσω του πολύ εμπειρότερα πληρώματα.

Η τελευταία ειδική του πρωινού loop(Montauban Sur L’Ouveze – Laborel) περιελάμβανε ένα κομμάτι με παχύ χιόνι.Όσοι δεν κουβαλούσαν μαζί τους χειμερινά ελαστικά,δεν είχαν τύχη.
Ένας απ΄αυτούς ήταν ο πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ που έχασε σχεδόν ενάμιση λεπτό κι έπεσε στην 9η θέση γενικής.
Ο Κούμπιτσα,μπορεί να είχε τα κατάλληλα λάστιχα το πρωί,αλλά γι΄αυτή την περίσταση η επιλογή του ήταν λανθασμένη.Έχασε 1’24” και μαζί την 1η θέση.Αυτή πήγε στον ιδιώτη Μπουφιέ που με συνδυασμό σλικ και χειμερινής γόμας(σταυρωτά μπρος πίσω) κατάφερε να κινηθεί ταχύτατα και να κερδίσει τη δοκιμασία.
Ο Κρις Μικ της Σιτροέν ήταν ένας ακόμα που “διάβασε” σωστά τις συνθήκες και με σταθερά καλούς χρόνους βρέθηκε στη 2η θέση μετά την SS3.

Το απόγευμα είχαμε τα δεύτερα περάσματα απ΄τις πρωινές ειδικές.Τώρα οι οδηγοί ήταν πιο υποψιασμένοι και πήραν μαζί τους λάστιχα με καρφιά.Ο Λάτβαλα είχε ένα απογοητευτικό πρωινό και έμεινε πολύ πίσω στην κατάταξη.Στην 4η όμως ειδική έβαλε 4 χειμερινά λάστιχα και κατάφερε να γράψει 1ο χρόνο,μειώνοντας έτσι τη διαφορά του απ΄την κορυφή.tan_tap_5090
Εν τω μεταξύ ο Ντάνι Σόρντο,που μέχρι εκείνο το σημείο έκανε έναν πολύ καλό αγώνα και βρισκόταν στην 3η θέση,έμεινε από ηλεκτρικό πρόβλημα στην απλή διαδρομή.Έτσι η Κορεάτικη ομάδα είδε και τα δυο της αυτοκίνητα να αποχωρούν νωρίς απ΄το ράλι.Δεν ήταν και το ιδανικό ντεμπούτο για τα i20 WRC.Tις τελευταίες δύο δοκιμασίες τις κέρδισε ο Οζιέ.Ο οδηγός της VW χρησιμοποίησε 2 σλικ και 2 χειμερινά λάστιχα και αυτό τον βοήθησε να κινηθεί ταχύτατα στις γλυστερές απ΄τη βροχή συνθήκες.Κατάφερε έτσι να ανέβει στην 4η θέση του αγώνα και να στοχεύει στο βάθρο ή και παραπάνω.

Ο Μπουφιέ δεν πήρε περιττά ρίσκα και κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία.Πίσω του ακολουθούν οι Μικ και Κούμπιτσα με μόλις 0.7″ να τους χωρίζουν.Στην 5η θέση βρίσκεται ο Όστμπεργκ κάνοντας μέχρι στιγμής έναν μεστό αγώνα.Ακολουθεί ο ρούκι της M-Sport,Έλφιν Έβανς.Ο έτερος οδηγός της oμάδας,Μίκο Χίρβονεν,είχε μια μέρα που μάλλον θα θέλει να  ξεχάσει,αφού σε κανένα σημείο δεν βρήκε την αυτοπεποίθηση να πιέσει.Βρίσκεται 8ος πίσω απ΄τον Λάτβαλα.
Aσυνήθιστη η κορυφή της κατάταξης μετά το 1ο σκέλος,με κάποια όχι και τόσο γνώριμα(γι΄αυτές τις θέσεις) ονόματα να βρίσκονται στην τριάδα.Ωστόσο το ράλι έχει ακόμα πολύ δρόμο και τα πάντα μπορεί να συμβούν.

1. FRA B. BOUFFIER 1:25:36.6
2. GBR K. MEEKE +38.8
3. POL R. KUBICA +39.5
4. FRA S. OGIER +47.3
5. NOR M. OSTBERG +1:20.7
6. GBR E. EVANS +1:38.6
7. FIN J. LATVALA +2:20.8
8. FIN M. HIRVONEN +2:46.9

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

F1|Blog:Γιάννης Μπίτας|Εφ΄ όλης της ύλης

Next Article

F1|ΕΠΙΣΗΜΟ|Υπέβαλλε την παραίτηση του από το ΔΣ της CVC o Ecclestone!

Related Posts