Μία νέα στήλη κάνει το ντεμπούτο της στο TotalRacing.gr, με αυτοκίνητα που έμειναν στην ιστορία από τον ήχο τους, τα φουσκώματα τους αλλά και τις τρομερές επιδόσεις τους. Το πρώτο αφιέρωμα αφορά το Citroen Xsara Kit Car, που είναι ίσως και το καλύτερο kit car, αφού κατάφερε να κερδίσει δύο φορές αγώνα του WRC.
Από το 1990 έως και το 1997 η Citroen συμμετείχε σε αγώνες Rally Raid με το ZX Grand Raid, έχοντας αρκετά καλά αποτελέσματα. Ωστόσο, ήρθε ο διάδοχος του ZX, το Xsara με την Γαλλική εταιρία να αλλάζει προσανατολισμό. Με το Xsara οι Γάλλοι ήθελαν να κερδίσουν το Γαλλικό Πρωτάθλημα. Έτσι το Xsara εξελίχθηκε με τους κανονισμούς της κατηγορίας F2, δηλαδή αυτοκινήτων με κίνηση τους μπροστά τροχούς με ατμοσφαιρικούς κινητήρες έως 2 λίτρα.
Ο κινητήρας ήταν τετρακίλυνδρος, 16βάλβιδος χωρητικότητας 1998 cm3,βμε απόδοση 280 ίππων στις 8.750 στροφές και με ροπή 250 nm στις 6.750 στροφές, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων και του μπλοκέ διαφορικού. Η διάμετρος των πιστονιών ήταν 86mm και η διαδρομή τους 86mm, ενώ η συμπίεση του κινητήρα έφτανε το 12:1. Οι αναρτήσεις ήταν MacPherson και χρησιμοποιούσε φρένα με διάμετρο 370mm μπροστά και 280mm πίσω, στους ασφάλτινους αγώνες.
Επίσης διέθετε traction control ώστε να καταφέρνει να βάζει την δύναμη στην άσφλατο χωρίς να σπινιάρει. Το βάρος του Xsara Kit Car ήταν μόλις 960 κιλά.
Η Citroen μαζί με τον Phillippe Bugalski κατάφεραν να κατακτήσουν το Γαλλικό πρωτάθλημα το 1998 και το 1999, ενώ έκαναν και το 1-2 στο Rally Κορσικής το 1999 με τον Bugalski πρώτο και τον Jesus Puras δεύτερο. Την ίδια χρονιά ο Bugalski κέρδισε και το Rally Ισπανίας με το Xsara Kit Car.
Ο Puras κατέκτησε το Ισπανικό πρωτάθλημα 3 συνεχόμενες φορές, από το 1998 έως και το 2000 με το Xsara Kit Car, ενώ το 2001 ο Sebastien Loeb κέρδισε το Γαλλικό Πρωτάθλημα με το ίδιο αυτοκίνητο.
Η FIA φοβούμενη τις αρκετά υψηλές ταχύτητες που ανέπτυσσαν τα Kit Car αποφάσισε να αυξήσει το ελάχιστο βάρος, με αποτέλεσμα να μειωθεί δραματικά η απόδοση τους. Αυτό οδήγησε την Citroen να εξελίξει το Xsara WRC, και να φτιάξει την αυτοκρατορία της στον θεσμό.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify