Το θρυλικό Rally Μόντε Κάρλο αποτελεί για άλλη μία φορά τον πρώτο γύρο σε σεζόν του WRC, ξεκινώντας με κάθε επισημότητα από αυτή την Πέμπτη, ενώ όλοι αναμένουν με ενθουσιασμό τα πρώτα ανταγωνιστικά χιλιόμετρα του 2025.
Τα πληρώματα του WRC δηλώνουν πανέτοιμα για την ερχόμενη αγωνιστική χρονιά, και πόσο μάλλον για την πρώτη δοκιμασία της, το ιστορικό Rally Μόντε Κάρλο. Οι θεωρητικά απλές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές στις Γαλλικές Άλπεις αποκτούν πιο περίπλοκο χαρακτήρα εξαιτίας του χειμερινού καιρού, καθώς δίνεται μεγάλη έμφαση στις έξυπνες και τολμηρές επιλογές ελαστικών, στην ικανότητα να οδηγεί κάποιος με αργό ρυθμό στο χιόνι και τον πάγο και ταυτόχρονα να κινείται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μην ξεχνάμε φυσικά το τεράστιο κομμάτι που παίζει η τύχη σε αυτό τον αγώνα, πολλοί στο παρελθόν έχουν βρεθεί κοντά στην νίκη, μόνο για να την χάνουν μέσα από τα χέρια τους λόγω λάθους στρατηγικής ελαστικών ή αχρείαστων ατυχημάτων.
Με την πρώτη διεξαγωγή του πλέον διάσημου αγώνα να πραγματοποιείται το 1911, περισσότερο από ένα αιώνα πριν, η παρθενική εμφάνισή του στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος έγινε ταυτόχρονα με την ίδρυση του ίδιου του πρωταθλήματος, το 1973. Νικητής εκείνη την χρονιά αναδείχθηκε ο Jean-Claude Andruet με μία Alpine A110. Έκτοτε ενώ πολλοί άλλοι έχουν φροντίσει να μείνουν στην ιστορία ως νικητές του θεσμού, ενώ ο αγώνας αποτελούσε την εναρκτήρια διοργάνωση σε κάθε σεζόν του WRC, με εξαίρεση την περίοδο 2009-2011, όταν ήταν μέρος του IRC.
O Sebastien Ogier με την επιτυχία του 2023 ανέβηκε μόνος του στην κορυφή της λίστας των οδηγών με τις περισσότερες νίκες στον αγώνα, έχοντας εννέα, μία περισσότερη από τον έτερο Γάλλο θρύλο του πρωταθλήματος, Sebastien Loeb. Στις τέσσερις νίκες στέκονται οι Jean Trevoux, Sandro Munari, Walter Rohrl και Tommi Makinen, ενώ από τρεις νίκες μοιράζονται οι Auriol και Sainz. Όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Lancia κατέχει το ρεκόρ με 13 νίκες, ενώ ακολουθούν με 10 οι Citroen και Ford.
Μετά από δύο σεζόν που ο αγώνας έδρευε στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, η ανάγκη για μετακίνηση πιο ψηλά στις γαλλικές Άλπεις, έκανε τους διοργανωτές να επαναφέρουν από πέρσι το κέντρο αγώνα στο Gap. Ο τόπος γέννησης του Sebastien Ogier θα έχει ξανά το service park του αγώνα, με την εκκίνηση και τον τερματισμό πάντως να γίνονται όπως και κάθε χρόνο μπροστά από το φημισμένο Καζίνο του Μόντε Κάρλο το απόγευμα της Πέμπτης.
Συνολικά 70 πληρώματα θα περάσουν την ράμπα εκείνη την ημέρα και θα κληθούν να διανύσουν 343,8 αγωνιστικά χιλιόμετρα, σχεδόν είκοσι περισσότερα σε σχέση με πέρσι, δεδομένου ότι αυξήθηκε κατά έναν κι ο αριθμός των ειδικών και φτάνουν τις 18.
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου
Η ανάγκη για εκκίνηση στο Μόντε Κάρλο μετέφερε τη διεξαγωγή του shakedown στο απόγευμα της Τετάρτης. H ειδική La Garde πλησίον του service park θα αποτελέσει και φέτος το πρόγευμα του αγώνα, που θα ξεκινήσει το απόγευμα της Πέμπτης με την πανηγυρική εκκίνηση στο Μόντε Κάρλο.
Μετά το σόου στην πλατεία του Καζίνο, τα πληρώματα θα πάρουν τον δρόμο για το Gap, όμως ενδιάμεσα θα περάσουν από τις πρώτες τρεις ειδικές της σεζόν που θα γίνουν υπό νυχτερινές συνθήκες, όπως συνηθίζεται πλέον τα τελευταία αρκετά χρόνια στον αγώνα. Η πρώτη είναι το διάσημο πέρασμα από το Corobin, που αποτελούσε μέρος του αγώνα για πολλά χρόνια στις δεκαετίες του 70 και του 90, προτού επιστρέψει ξανά στην περσινή εκδοχή του αγώνα.
Ακολούθως, ο αγώνας θα συνεχιστεί στην περιοχή των Bréziers, όπου όμως δεν θα υπάρξουν στη διαδρομη οι περίφημες φουρκέτες που χρησιμοποιήθηκαν πέρσι και προσέφερεαν ένα πολύ όμορφο και συνάμα όμως επικίνδυνο θέαμα. Η τελευταία ειδική της ημέρας είναι πλησίον του Gap κι έχει περιληφθεί στο καλεντάρι μόλις μία φορά, το 2020. Έτσι, μετά από 54,16 χιλιόμετρα τα αυτοκίνητα του WRC θα βρεθούν στην ασφάλεια του service park.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
Shakedown | Gap | 3,28 | 22/1, 17:01 |
SS1 | Digne-les-Bains / Chaudon-Norrante 1 | 19,01 | 19:05 |
SS2 | Faucon-de-Caire / Bréziers | 21,18 | 20:53 |
SS3 |
Avançon/Notre-Dame-du-Laus
|
13,97 | 22:06 |
Παρασκευή 24 Ιανουαρίου
H Παρασκευή αποτελεί μία επιστροφή στις συνηθισμένες ημέρες του παγκοσμίου πρωταθληματος με δύο loop τριών ειδικών. Η δεύτερη και η τελευταία είναι σταθερές κλασικές διαδρομές στο πρόγραμμα των αγώνων που γίνονται με κέντρο το Gap, ενώ η πρώτη χρησιμοποιείται για παρθενική φορά σε αυτήν την χάραξη, με κομμάτια της διαδρομής να έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορες φορές στο παρελθόν αλλά με ανάποδη κατεύθυνση σε κάθε περίπτωση. Συνολικά, στην ημέρα θα υπάρχουν 107,34 αγωνιστικά χιλιόμετρα των έξι συνολικά ειδικών.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS4 | Saint-Maurice / Aubessagne 1 | 18,68 | 10:31 |
SS5 |
Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 1 |
16,68 | 11:34 |
SS6 | La Bréole / Selonnet 1 | 18,31 | 12:42 |
SS7 | Saint-Maurice / Aubessagne 2 | 18,68 | 16:23 |
SS8 | Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 2 | 16,68 | 17:26 |
SS9 | La Bréole / Selonnet 2 | 18,31 | 18:34 |
Σάββατο 25 Ιανουαρίου
Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ημέρα του αγώνα είναι το Σάββατο που περιλαμβάνει 131,4 αγωνιστικά χιλιόμετρα με μία ακόμη διπλή τριάδα ειδικών διαδρομών, κοντά στο Gap. Αυτή τη φορά, το loop ξεκινάει με τα πληρώματα να κατευθύνονται δυτικά προς την περιοχή της Ωβέρνης και την πόλη της Βαλάνς, για τις πρώτες δύο ειδικές, οι οποίες βρίσκονται για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του αγώνα. Η τρίτη ειδική είναι πολύ πιο κοντά στην περιοχή των βορείων Άλπεων και είχε βρεθεί στο πρόγραμμα του αγώνα το 2019.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS10 |
La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire
1 |
27,00 | 08:59 |
SS11 |
Aucelon / Recoubeau-Jansac 1
|
20,85 | 11:05 |
SS12 |
La Bâtie-des-Fonts / Aspremont 1
|
17,85 | 12:08 |
SS13 | La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire 2 | 27,00 | 15:59 |
SS14 | Aucelon / Recoubeau-Jansac 2 | 20,85 | 17:05 |
SS15 | La Bâtie-des-Fonts / Aspremont 2 | 17,85 | 18:08 |
Κυριακή 26 Ιανουαρίου
Η τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα περιλαμβάνει μόλις τρεις ειδικές και 50,9 αγωνιστικά χιλιόμετρα, αλλά έχει και πάλι αρκετές δοκιμασίες για τους έξτρα βαθμούς που θα δώσει η κατάταξη της ημέρας στους πέντε πρώτους. Το πρόγραμμα της ημέρας ξεκινάει νωρίς το πρωί με τα δεύτερα περάσματα από δύο διαδρομές της Πέμπτης, προτού τα πληρώματα του WRC πάρουν τον δρόμο για τα βουνά γύρω από το Μόντε Κάρλο και το πέρασμα από την πιο φημισμένη διαδρομή στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Η ανάβαση από την Bollene-Vesubie μέχρι το σημείο συνάντησης ορειβατών, πιο γνωστό κι ως Col de Turini συναρπάζει για δεκαετίες τους απανταχού λάτρεις των αγώνων και θα αποτελέσει την πρώτη power stage, που θα δώσει επιπλέον βαθμούς στα πέντε ταχύτερα πληρώματα.
Αριθμός Ειδικής | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης (Ελλάδα) |
SS16 | Avançon/Notre-Dame-du-Laus 2 | 13,97 | 07:39 |
SS17 | Digne-les-Bains / Chaudon-Norrante 2 | 19,01 | 09:32 |
SS18 |
La Bollène-Vésubie / Peïra-Cava
|
17,92 | 13:15 |
H τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα στην Ελλάδα θα γίνει αποκλειστικά από την Cosmote TV, μέσω του Cosmote Sport 5HD, όπου θα υπάρξει live μετάδοση των ειδικών 1-6,12-14 και 17. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας του WRC, μέσω της υπηρεσίας του Rally.tv, όπου θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, με παρουσία στο service park και φυσικά οι συνόψεις στο τέλος της ημέρας.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, οι χιονισμένες διαδρομές του Rally Σουηδίας, στην περιοχή της Umea στις 13-16 Φεβρουαρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify