Όταν η VW ανακοίνωσε στα τέλη του 2011 τη συνεργασία της με τον Sebastian Ogier πολλοί περίμεναν μια νέα εποχή κυριαρχίας, ανάλογη με αυτή των Loeb- Citroen. Ο Γάλλος, στην πρώτη του σεζόν στο bucket του Polo R WRC, ήδη φαίνεται έτοιμος να τους επιβεβαιώσει. Μόλις στο δεύτερο αγώνα του με τα χρώματα των Γερμανών, και μετά το βάθρο του Monte Carlo, ο Ogier πήρε τη νίκη στη Σουηδία με εντυπωσιακό τρόπο.
Το επίτευγμα του Ogier είναι πολύ σπουδαίο. Μέχρι φέτος ο μόνος μη Σκανδιναβός που κατάφερε να κερδίσει στο σπίτι τους τους Σκανδιναβούς ήταν ο Loeb, όμως ο νεότερος Seb έσπασε και αυτήν την αποκλειστικότητα του συμπατριώτη του.
Η τελευταία μέρα του Rally Σουηδίας ξεκίνησε με την Mitandersfors, την 17η ειδική του αγώνα. Η μεγαλύτερη ειδική ολόκληρου του Rally, η οποία μάλιστα έχει και ένα μέρος της σε νορβηγικό έδαφος, δεν πτόησε τον Loeb, που απαλλαγμένος από το άγχος των βαθμών πίεσε για την νίκη. Ο Γάλλος έγραψε τον ταχύτερο χρόνο και κατάφερε να μαζέψει 3.3 δευτερόλεπτα από τον Ogier. ΄΄Είχα ένα πολύ δυναμικό πέρασμα εδώ. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να τον πιέσω και αυτό θα προσπαθήσω.΄΄δήλωσε στον τερματισμό ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Την ίδια ώρα, ο Ogier έμοιαζε απόλυτα συγκεντρωμένος και ήρεμος στην οδήγησή του. ΄΄Η κατάσταση είναι ιδανική, είμαι ικανοποιημένος. Σκεφτόμουν πως ίσως έχανα 7-8 δευτερόλεπτα σε αυτήν την ειδική, έπρεπε να πιέσω γιατί ο Loeb πετάει.΄΄. Οι δύο Γάλλοι βρίσκονταν σε δικό τους ρυθμό, αφού ο τρίτος καλύτερος χρόνος, αυτός του Latvala, ήταν 15 δευτερόλεπτα πιο αργός από του Loeb. O Φιλανδός, πάντως, ήταν πολύ πιο άνετος με το Polo και δήλωνε συγκεντρωμένος στον τερματισμό. Στην 18η ειδική, το πρώτο πέρασμα από την Finnskogen, το σκηνικό δεν άλλαξε ιδιαίτερα. Ο Loeb πετούσε για άλλη μια φορά και ήταν ταχύτερος όλων, με τον Ogier ενάμιση δευτερόλεπτο πίσω και τους Ostberg- Latvala να ακολουθούν. Η μάχη της 3ης θέσης ήταν η μόνη ουσιαστική κόντρα της ημέρας, με τον οδηγό της M-Sport να ανοίγει ελάχιστα τη διαφορά του από τον Jari Matti στα 6.2 δευτερόλεπτα. Ο Νορβηγός διαμαρτυρόταν για έντονη υποστροφή στα κλειστά κομμάτια, ενώ ο Latvala δεν δήλωσε πως από την στιγμή που ακολούθησε το ίδιο set-up με τον team-mate του έπρεπε να αλλάξει οδηγικό στυλ, κάτι που τον δυσκόλεψε.
Στην Kirkener ο Loeb ήταν και πάλι ταχύτατος, κερδίζοντας 1.5 δευτερόλεπτο από τον Ogier, όμως ήταν εμφανές ότι ο οδηγός της VW έλεγχε τον ρυθμό του και δεν ήταν αναγκασμένος να πιέσει με τη διαφορά σταθερά πάνω από τα 20 δευτερόλεπτα. Ο Latvala κατάφερε να πάρει ένα δευτερόλεπτο από τον Ostberg, με τη διαφορά των δύο πλέον στα πέντε δεύτερα. Στο δεύτερο πέρασμα από την ίδια ειδική ο Ogier έκανε επίδειξη δύναμης και ψυχραιμίας. Όχι μόνο ήταν αλάνθαστος σε όλο το μήκος της ειδικής, αλλά κατάφερε να την κερδίσει κιόλας, αφού ο αντίπαλός του καθυστέρησε όταν είχε μια πιο άγαρμπη επαφή με τα snowbanks. Ο Loeb παραδέχτηκε στο τέλος της ειδικής πως η υπόθεση νίκη ήταν πλέον αδύνατη, αφού θα έπρεπε να καλύψει πλέον μια διαφορά 25 δευτερολέπτων. Παράλληλα, η μάχη για το χαμηλότερο σκαλί του βάθρου συνεχιζόταν στον ίδιο ρυθμό, αφού οι Ostberg- Latvala έγραψαν ακριβώς ίδιο χρόνο! Ο Novikov, μετά από έναν ακόμα καλό αγώνα, δεν απέφυγε το λάθος, αφού έχασε τα φρένα σε μια τυφλή καμπή και τούμπαρε το Fiesta της M-Sport. Ο Dani Sordo ολοκλήρωσε έναν αγώνα που σίγουρα θέλει να ξεχάσει επίσης στην Kirkener, αφού μια επαφή με μια πέτρα κατέστρεψε την ανάρτηση της DS3 του. H Power Stage, η Torsby των 22 χιλιομέτρων, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον στο τέλος της ημέρας, με τους 3 βαθμούς του νικητή να είναι το έπαθλο. Ο Οgier δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης, έγραψε τον καλύτερο χρόνο και έκλεισε ιδανικά μια φανταστική εμφάνιση και μια από τις σημαντικότερες νίκες της καριέρας του. Ο Latvala ήταν δεύτερος, όμως δεν κατάφερε να καλύψει τη διαφορά από τον Ostberg κι έτσι περιορίστηκε στην τέταρτη γενικής, ενώ ο Νορβηγός πήρε έναν ακόμη βαθμό χάρη στην τρίτη επίδοση στην ειδική. Ο Mikko Hirvonen ήλπιζε σε μια θέση στην τριάδα των χρόνων, μετά το λάθος της πρώτης μέρας που τον έθεσε εκτός βαθμών, όμως έμεινε τέταρτος.
Ο Ogier ήταν όπως είναι φυσικό ενθουσιασμένος. ΄΄Πρέπει να ευχαριστήσω την ομάδα που μου έδωσε ένα τέλειο, πραγματικά απίστευτο, αυτοκίνητο σε αυτόν τον αγώνα. Ποτέ δεν είχα οδηγήσει ένα αυτοκίνητο όμοιο με αυτό. Η νίκη αυτή είναι υπέροχη, αλλά είναι και μια μεγάλη έκπληξη. Είχαμε κάνει πολλά χιλιόμετρα δοκιμών εδώ, όμως δεν περιμέναμε σε καμία περίπτωση να είμαστε τόσο γρήγοροι σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Δεν θα μπορούσε να έχει έρθει καλύτερα. Σημερα ο Sebastian προσπάθησε να μας πιέσει πολύ, πετούσε σε κάθε ειδική. Προσπαθήσαμε να τον ακολουθήσουμε χωρίς να ρισκάρουμε τα πάντα όμως με τον ρυθμό που είχε έπρεπε κι εμείς να πιέσουμε. Το να κερδίζεις έτσι είναι απίστευτο.΄΄. Ο Loeb ήξερε πως μετά την κακή απόδοσή του στην κατατακτήρια ειδική θα έχανε χρόνο στην αρχή, όμως δεν τα παράτησε. ΄΄Πιστεύω πως μας κόστισε πολύ αυτό το λάθος. Δεν είχαμε καλή θέση εκκίνησης, μετά προσπαθήσαμε αλλάζοντας το στήσιμο να βελτιώσουμε την κατάσταση όμως αυτό οδήγησε σε δύο λάθη την πρώτη μέρα, και έτσι χάσαμε 30 δευτερόλεπτα. Ο Sebastian δεν έκανε ούτε ένα λάθος, έκανε τον τέλειο αγώνα. Δεν μπορούσα να κάνω κάτι για αυτό.΄΄. Για τον Ostberg τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα. Ο ίδιος ήθελε όσο τίποτα άλλο τη νίκη, πάλεψε, όμως το Fiesta δεν ανταποκρινόταν στον ρυθμό του Polo και της DS3. Το γεγονός ότι κέρδισε τη μάχη του βάθρου με τον Latvala είναι κάτι θετικό για τον ηγέτη της M-Sport. Ο Latvala δεν έμεινε ικανοποιημένος από την απόδοσή του αλλά κατάφερε να μαζέψει τους βαθμούς που ήθελε η ομάδα, ενώ ο Thierry Neuville τερμάτισε πέμπτος, μόλις στη δεύτερη εμφάνισή του στη Σουηδία. Ο Juho Hanninen περίμενε περισσότερα από τον εαυτό του, δηλώνοντας απογοητευμένος από το πόσο μακριά βρισκόταν από τον ρυθμό των πρωτοπόρων. Ο Martin Prokop, o Henning Solberg και ο Evgeny Novikov συμπλήρωσαν την κατάταξη, ενώ ο Yazeed Al Rajhi τερμάτισε δέκατος και πρώτος μεταξύ των οδηγών της WRC2.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify