Tα πληρώματα του WRC μεταφέρθηκαν στο Μεξικό για τον 3ο αγώνα της χρονιάς,ο οποίος είναι και ο 1ος χωμάτινος για φέτος.
Οι συνθήκες του αγώνα είναι ιδιαίτερες με το υψόμετρο στις ειδικές διαδρομές να ξεπερνάει πολλές φορές τα 2.500 μέτρα.Η χαμηλή ατμοσφαιρική πίεση έχει ως αποτέλεσμα οι κινητήρες των αυτοκινήτων να χάνουν ένα σημαντικό ποσοστό της ισχύος τους και σε οριακές περιπτώσεις η μείωση αγγίζει το 25%,δηλαδή περίπου 75 ίππους.
Ο Mikko Hirvonen ήταν ο νικητής της qualifying stage και αποφάσισε να ξεκινήσει απ΄τη 13η θέση κρίνοντας ότι ο δρόμος θα έχει καθαριστεί επαρκώς απ΄τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και θα παρέχει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση.
Η δράση ξεκίνησε το βράδυ της Πέμπτης με 2 μικρές ειδικές στο Guanajuato αλλά η πραγματική δοκιμασία ήταν της Παρασκευής με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει 11 ειδικές διαδρομές.
Με το καλημέρα είχαμε μια σημαντική είδηση και αυτή ήταν η εγκατάλειψη του Latvala από σπασμένη ανάρτηση που ήταν αποτέλεσμα μιας επαφής του με μια πέτρα που βρέθηκε στην αγωνιστική γραμμή μάλλον από προπορευόμενο αυτοκίνητο.”Δεν είχα ελπίδα να την αποφύγω” είπε ο Jari.”Την είδα τελευταία στιγμή και προσπάθησα να την χτυπήσω με την προστατευτική ποδιά που είναι το πιο ανθεκτικό μέρος κάτω απ΄το αυτοκίνητο,αλλά δεν τα κατάφερα και η πέτρα βρήκε στο μπράτσο της ανάρτησης,ήταν ατυχία αλλά αυτά συμβαίνουν”.
Πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Evgeny Novikov της M-Sport όταν ένα ηλεκτρικό πρόβλημα με το Fiesta RS WRC τον ανάγκασε να σταματήσει για πάνω από 7 λεπτά μέσα στην ειδική.Κατάφερε να συνεχίσει αλλά ο χρόνος που έχασε τον έριξε στην 22η θέση.
Ταχύτερος στο πρώτο τεστ ήταν ο Sebastien Ogier που απέδειξε κάτι που αναμέναμε βέβαια,ότι το Polo R WRC είναι ανταγωνιστικό και στο χώμα.
Στην 4η και 5η ειδική ταχύτερος ήταν ο Mads Ostberg που δήλωσε ευχαριστημένος απ΄το στήσιμο του Fiesta,το οποίο βολευόταν καλύτερα στα πιο αργά κομμάτια,αν και είχε ένα θέμα με σκόνη που έμπαινε στο κόκπιτ από μια τρύπα στο πάτωμα.Ο Hirvonen άρχισε σταδιακά να ανεβάζει ρυθμό και έγραψε τον 2ο χρόνο στην SS4.
H 6η δοκιμασία ήταν η ειδική El Chocolate των 30.6 χλμ που ήταν η μεγαλύτερη και δυσκολότερη της ημέρας.Ο Ogier την κέρδισε χωρίς να πληροφορείται τους ενδιάμεσους χρόνους των αντιπάλων του ενώ πολλά πληρώματα ανέφεραν πως η ειδική γλιστρούσε ιδιαίτερα.Ο Μikko πέτυχε 2ο χρόνο παρότι έφτασε στον τερματισμό με ραγισμένο παμπρίζ έπειτα από επαφή με κλαδιά κάποιου θάμνου.Ο Thierry Neuville έγραψε έναν εντυπωσιακό 3ο χρόνο ενώ ο Ostberg που ακολούθησε είχε πρόβλημα με τα ελαστικά που υπερθερμάνθηκαν.
Μετά την μικρή ειδική στη Leon οι οδηγοί μεταφέρθηκαν στο service park.
Στο απογευματινό loop τα πράγματα δεν άλλαξαν ιδιαίτερα με τους Ogier και Ostberg να μονοπωλούν τους ταχύτερους χρόνους.Ο Γάλλος κέρδισε την 8η και 11η ειδική(η επανάληψη της El Chocolate)και έκλεισε το σκέλος με τη διαφορά των 29.4″ απ΄τον οδηγό της M-Sport.
O Οgier δήλωσε ικανοποιημένος απ΄την οδήγηση του και παρότι στα αργά κομμάτια έχανε λίγο χρόνο απ΄τον Οstberg αποφάσισε να μην αλλάξει προσέγγιση.
Ο Νορβηγός πραγματοποίησε μια σπουδαία εμφάνιση σήμερα,κέρδισε 4 ειδικές διαδρομές και η διαφορά του απ΄την κορυφή είναι ανατρέψιμη.
Ο Hirvonen ανέκτησε σταδιακά την αυτοπεποίθηση του και έχει ανέβει στην 3η θέση αν και σε κάποια σημεία του αγώνα απορούσε με τους χρόνους του που περίμενε να είναι καλύτεροι.
Πολύ καλή εμφάνιση προς το παρόν έχει κάνει και ο Neuville που έγραψε σήμερα τρεις φορές τον 2ο χρόνο και βρίσκεται 4ος στην γενική κατάταξη παρότι είχε τη στιγμή του στην 11η ειδική όταν χτύπησε ένα στύλο.
Στην αφάνεια κινήθηκε o Dani Sordo που προσπαθεί ακόμα να βρει τα πατήματα του με την DS3 WRC ενώ η επιστροφή του Ken Block στο WRC τον βρίσκει σε μια αξιοπρεπή 7η θέση.
Με μόνο τις 2 υπερειδικές να απομένουν για να κλείσει το σκέλος η κατάταξη έχει ως εξής:
1. | S. OGIER | 1:54:33.7 | ||||
2. | M. OSTBERG | +29.4 | ||||
3. | M. HIRVONEN | +37.3 | ||||
4. | T. NEUVILLE | +1:01.7 | ||||
5. | D. SORDO | +2:35.0 | ||||
6. | N. AL-ATTIYAH | +3:15.6 | ||||
7. | K. BLOCK | +4:38.2 | ||||
8. | B. GUERRA | +5:56.6 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify