Η δράση του WRC ξεκίνησε μετά απ΄την 2μηνη χειμερινή διακοπή με τον ιστορικότερο αγώνα του πρωταθλήματος,το Ράλι Μόντε Κάρλο.
Τα πληρώματα μπήκαν στην 1η ειδική διαδρομή,την 37 χλμ μήκους Le Moulinon,με τα χειμερινά ελαστικά να είναι η πιο διαδεδομένη επιλογή.
Η ειδική ξεκινούσε με στεγνό δρόμο αλλά όσο ανέβαινε υψόμετρο,το χιόνι έκανε την εμφάνιση του.
Νικητής της 1ης ειδικής ήταν ο Ogier o oποίος έδωσε ταυτόχρονα και την 1η νίκη σε ειδική για την VW.Δήλωσε χαρούμενος απ΄αυτό το ξεκίνημα αλλά ταυτόχρονα και συγκρατημένος μιας και γνωρίζει ότι απομένουν ακόμα 400 χλμ δύσκολων συνθηκών.
Ο Loeb,που είναι και το μεγάλο φαβορί για τη νίκη,τερμάτισε μόλις 3,7″ πίσω απ΄το Polo R WRC και έδειξε ότι πέρα από διασκέδαση τον ενδιαφέρουν και τα αποτελέσματα φέτος.
Τα DS3 WRC των Sordo και Hirvonen συμπλήρωσαν την τετράδα.
H 2η ειδική είχε πιο ύπουλες συνθήκες και το 80% του μήκους της καλύπτονταν από χιόνι και πάγο.
Ο Loeb ήταν νικητής αφήνοντας 10″ πίσω του τον Ogier ενώ έκπληξη ήταν ο 3ος χρόνος του Hanninen ο οποίος μάλιστα δήλωσε πως πήγαινε προσεκτικά μετά από μια επαφή που είχε με μια γέφυρα.
Ο Latvala εν τω μεταξύ που προσπαθεί να μάθει το καινούριο του αυτοκίνητο,έγραψε 7ο χρόνο αλλά πήρε 30″ ποινή επειδή άργησε να φτάσει στο control της ειδικής.
Τα πληρώματα έπειτα κατευθύνθηκαν στο μεσημεριανό service και το απόγευμα επανέλαβαν τα περάσματα τους απ΄τις πρωινές ειδικές.
Στο 2ο πέρασμα της Le Moulinon ταχύτερος ήταν πάλι ο Loeb αφήνοντας 2ο τον Latvala και 3ο τον Sordo.Οι οδηγοί έχουν περιορισμό να χρησιμοποιήσουν συνολικά 30 χειμερινά λάστιχα(με καρφιά) και επειδή ακολουθούν πολλά ακόμα χιλιόμετρα ειδικών,πολλοί προσπάθησαν να τα διαφυλλάξουν τρέχοντας με 2 χειμερινά και 2 ασφάλτινα συνδυάζοντας τα μπρος-πίσω ή διαγώνια.
To σκέλος έκλεισε με το 2ο πέρασμα απ΄την Burzet στην οποία ο Loeb έδειξε στον συναγωνισμό ότι μόνο με λάθος μπορεί να στερηθεί τη νίκη και η αλήθεια είναι ότι δεν κάνει συχνά λάθη ο Αλσατός.
Ο Loeb ήταν κατά 34.4″(!) ταχύτερος απ΄τον 2ο Mikko Hirvonen και 53,7″ απ΄τον Sebastien Ogier που είναι και ο πιο κοντινός του αντίπαλος στη γενική κατάταξη.
Oι συνθήκες ήταν ύπουλες και σ΄αυτήν την ειδική με λάσπη αλλά και σημεία μαύρου πάγου.
O Loeb έτσι έκλεισε το 1ο σκέλος με μια πρωτοπορία 1′:20″ απ΄τον Ogier που δήλωσε ότι έκανε ό,τι καλύτερο μπορεί.Στην 3η θέση ανέβηκε ο πάντα προσεκτικός και συνεπής Hirvonen και στην 4η ο Dani Sordo που ειδικεύεται σε ασφάλτινες συνθήκες.Ο Latvala είναι 5ος μετά από αρκετό χαμένο χρόνο που είχε λόγω κλαταρίσματος στην τελευταία ειδική.
Στην 6η θέση συναντάμε το 1ο Fiesta RS WRC,αυτό του Novikov και ακριβώς πίσω του είναι ο ηγέτης για φέτος της M-Sport,Mads Ostberg,ο οποίος δήλωσε απογοητευμένος απ΄την ημέρα που είχε.“Ήταν πολύ δύσκολα.Σε κάποια σημεία είχε πάγο που δεν είχαμε στις σημειώσεις μας.Σε άλλα είχαμε σημειώσει πάγο και δεν βρήκαμε ποτέ” ήταν τα λόγια του Νορβηγού στο τέλος του σκέλους.
O Νeuville ήταν η 1η σημαντική απώλεια του αγώνα καθώς είχε ατύχημα στην 4η ειδική και ενώ βρισκόταν στην 5η θέση γενικής.Ο Hanninen είχε τετακέ σε στενό σημείο και έχασε πολύ χρόνο μέχρι να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο.
Το αυριανό σκέλος περιλαμβάνει 6 ειδικές διαδρομές με την εναρκτήρια στις 10:33 ώρα Ελλάδας.
1. | S. LOEB | 1:39:49.0 | ||||
2. | S. OGIER | +1:20.3 | ||||
3. | M. HIRVONEN | +1:46.7 | ||||
4. | D. SORDO | +2:01.2 | ||||
5. | J. LATVALA | +2:32.2 | ||||
6. | E. NOVIKOV | +2:50.6 | ||||
7. | M. OSTBERG | +2:55.1 | ||||
8. | B. BOUFFIER | +2:57.1 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify