Στη τρίτη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2025, το WRC ταξιδεύει στην αφρικανική ήπειρο και πιο συγκεκριμένα σε έναν εκ των πλέον εμβληματικών αγώνων του σπορ, το Rally Σαφάρι στην Κένυα.
To Rally Σαφάρι συγκαταλέγεται στους θρυλικούς αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού συνολικά, αν και στην σύγχρονη εκδοχή του διαφέρει σημαντικά σε σύγκριση με τον αγώνα που διεξαγόταν έως και το 2002. Έπειτα από απουσία 19 ετών το Σαφάρι επέστρεψε στο καλεντάρι το 2021, με μειωμένη διάρκεια από πλευράς απόστασης, αλλά εξίσου σκληρό για τα τωρινά δεδομένα του πρωταθλήματος.
Η Toyota έχει την μερίδα του λέοντος και ακόμη παραπάνω στην σύγχρονη εκδοχή του Σαφάρι, καθώς όχι μόνο έχει πάρει και τις τέσσερις νίκες, με τον Kalle Rovanpera να κερδίζει τον αντίστοιχο αγώνα για το περσινό πρωτάθλημα, αλλά τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας, έχουν χάσει μόλις δύο φορές από μία θέση του βάθρου, με τον Ott Tanak να έρχεται τρίτος το 2021 για την Hyundai και τον Adrien Fourmaux να παίρνει κι αυτός την τρίτη θέση το 2024.
Η φετινή εκδοχή του αγώνα χρησιμοποιεί εν πολλοίς το ίδιο πρόγραμμα και τις περισσότερες ειδικές που είδαμε στην περσινή εκδοχή του αγώνα, όμως οι ιθύνοντες του αγώνα προχώρησαν εκ νέου σε αύξηση των αγωνιστικών χιλιομέτρων, καθώς προσέθεσαν τρεις νέες διαδρομές, ενώ εκτός από την υπερειδική της Kasarani, το πρόγραμμα της Πέμπτης περιλαμβάνει και κανονική ειδική, λίγες ώρες αργότερα.
Το κυρίως θέμα συζήτησης ενόψει του αγώνα είναι ο καιρός, ο οποίος αναμένεται να επιφέρει εκπλήξεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Η αλλαγή ημερομηνίας στις ημέρες του Καθολικού Πάσχα φέρνει μνήμες δύσκολων εκδόσεων του αγώνα από το παρελθόν, καθώς ο Μάρτιος και ο Απρίλιος είναι μήνες με πολλές βροχές στην Κένυα.
Φέτος πρόκειται να συμμετάσχουν μόλις 34 πληρώματα, στις κατηγορίες WRC και WRC2, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και δύο ελληνικές συμμετοχές, αυτές του Ιορδάνη Σερδερίδη με το Puma Rally1 και εκείνη του Γιώργου Βασιλάκη με το Ford Fiesta Rally2, αμφότεροι με την εργοστασιακή στήριξη της M-Sport.
Πέμπτη και Παρασκευή 20-21 Μαρτίου
Μετά το shakedown της Τετάρτης η δράση ξεκινά το μεσημέρι της Πέμπτης με την δύσκολη υπερειδική, Kasarani, που εδράζεται στην πρωτεύουσα της Κένυας, το Ναϊρόμπι, όπου βέβαια βέβαια θα λάβει χώρα και η τελετή εκκίνησης, λίγο πριν.
Αμέσως μετά τα πληρώματα θα επιστρέψουν στο κέντρο του αγώνα στη Ναϊβάσα, όπου θα ξεκινήσουν το αμιγώς αγωνιστικό κομμάτι του αγώνα με την καινούργια ειδική Mzazibu.
Μετά από σέρβις το πρωί της Παρασκευής ξεκινάει και η μεγαλύτερη μέρα του αγώνα, με τέσσερις διαδρομές που επαναλαμβάνονται μετά από ενδιάμεσο 40λεπτο σέρβις και το απόγευμα και συνολικά 157,58 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Το ξύπνημα θα είναι βάναυσο, καθώς τα πληρώματα θα αντιμετωπίσουν την καινούργια δαιδαλώδη ειδική Camp Moran, μήκους 31,4 χιλιομέτρων, ενώ ακολουθούν οι τρεις συνήθεις ειδικές Loldia, Geothermal και Kedong που θα συμπληρώσουν το εκάστοτε loop.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SSS1 | Super Special Kasarani | 4,84 | 12:05, 20/3 |
SS2 | Mzazibu 1 | 8,27 | 15:43, 20/3 |
SS3 | Camp Moran 1 | 31,4 | 06:28 |
SS4 | Loldia 1 | 19,11 | 07:56 |
SS5 | Kengen Geothermal 1 | 13,18 | 09:09 |
SS6 | Kedong 1 | 15,1 | 10:02 |
SS7 | Camp Moran 2 | 31,4 | 12:45 |
SS8 | Loldia 2 | 19,11 | 14:13 |
SS9 | Kengen Geothermal 2 | 13,18 | 15:26 |
SS10 | Kedong 2 | 15,1 | 16:19 |
Σάββατο 21 Μαρτίου
Για ακόμη μία χρονιά το Σάββατο, η τρίτη μέρα του αγώνα, χρησιμοποιεί τις ίδιες τρεις ειδικές, αλλά φέτος είναι ελαφρώς τροποποιημένες και τοποθετημένες σε αντίστροφη σειρά σε σχέση με την περσινή. Σε κάθε περίπτωση, θα αποτελέσει μία πολύ δύσκολη μέρα με συνολικά έξι περάσματα και 146,5 αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS11 | Sleeping Warrior 1 | 26,97 | 07:35 |
SS12 | Elmenteita 1 | 17,31 | 08:35 |
SS13 | Soysambu 1 | 28,97 | 09:33 |
SS14 | Sleeping Warrior 2 | 26,97 | 14:05 |
SS15 | Elmenteita 2 | 17,31 | 15:05 |
SS16 | Soysambu 2 | 28,97 | 16:03 |
Κυριακή 22 Μαρτίου
Η τέταρτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, μπορεί να περιλαμβάνει 65,99 χιλιόμετρα, όμως αυτά είναι απλωμένα σε πέντε ειδικές, μία λιγότερη από τις προηγούμενες εκδοχές του αγώνα. Το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει την διαδρομή Mzabibu που επαναλαμβάνεται μετά το πρώτο σκέλος και μετέπειτα δύο περάσματα από τις ειδικές Oserengoni και Hell’s Gate.
Το δεύτερο πέρασμα από την Hell’s Gate θα αποτελέσει ως είθισται την power stage του αγώνα και θα δώσει τους έξτρα βαθμούς τόσο για την κατάταξη της ειδικής όσο και για την επιμέρους κατάταξη της ημέρας.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS17 | Mzazibu 2 | 8,27 | 05:42 |
SS18 | Oserengoni 1 | 18,33 | 06:53 |
SS19 | Hell’s Gate 1 | 10,53 | 08:05 |
SS20 | Oserengoni 2 | 18,33 | 10:56 |
SS21 | Hell’s Gate 2 (PowerStage) | 10,53 | 13:15 |
To Cosmote Sport 5HD αναμένεται να μεταδώσει ζωντανά τις ειδικές 3-6, 11-13 και 19-21. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας WRC+, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, αρχής γενομένης από το shakedown της Τετάρτης.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος Rally είναι το νεοεισαχθέν στο καλεντάρι Rally των Καναρίων Νησιών, το τετραήμερο 24-27 Απριλίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify