Η μεγάλη ώρα έφτασε! Το παγκόσμιο πρωτάθλημα rally επιστρέφει στην Ελλάδα κι από τις 8 έως τις 11 Σεπτεμβρίου τα αυτοκίνητα του WRC θα λάβουν μέρος στο θρυλικό Rally Ακρόπολις, αρχής γενομένης από την υπερειδική στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας.
Όντας ένα από τα πιο ιστορικά rally στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Rally Ακρόπολις ξεκίνησε να διεξάγεται για πρώτη φορά το 1951 υπό την οργάνωση της ΕΛΠΑ. Εννέα χρόνια αργότερα, το 1960 κι ενώ η δημοφιλία του είχε μεγαλώσει στην Ευρώπη, ο αγώνας έγινε μέρος του προγράμματος του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.
Μετά από απανωτές διοργανώσεις κι αφού το 1969 δεν μπήκε στο πρόγραμμα, το 1970 επιλέχθηκε να μπει στο παρθενικό πρόγραμμα του διεθνούς πρωταθλήματος κατασκευαστών, τον προπομπό του σημερινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Μετά από τρία χρόνια και με την ίδρυση του WRC, το Ράλι Ακρόπολις μπήκε στο καλεντάρι, στο οποίο παρέμεινε σταθερά, με ελάχιστες εξαιρέσεις μέχρι το 2013.
Πιο συγκεκριμένα, ο αγώνας δεν πραγματοποιήθηκε το 1974 λόγω της τότε πετρελαϊκής κρίσης, το 2010 λόγω αλλαγών στο πρόγραμμα του WRC, αλλά και προσφάτως το 2019 και το 2020, μέχρι να επιστρέψει ξανά πέρσι με την διοργάνωση του 48ου Rally Ακρόπολις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αγώνας του 1995 δεν αποτέλεσε μέρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ενώ από το 2014 μέχρι το 2018, ήταν ξανά μέρος του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.
Πολυνίκης του εθνικού μας αγώνα είναι ο Colin McRae με πέντε επιτυχίες (1996,1998, 2000, 2001, 2002), ενώ ο Sebastien Loeb μπορεί φέτος να φτάσει τις 4 και να γίνει δεύτερος στη σχετική λίστα. Μέχρι στιγμής μοιράζεται τη δεύτερη θέση με τους σπουδαίους Walter Rohrl, Miki Biasion και Carlos Sainz.
Η ομάδα της Ford είναι διαχρονικά η πιο πετυχημένη στην ιστορία του θεσμού, έχοντας κατακτήσει συνολικά 13 νίκες επί ελληνικού εδάφους. Η Lancia που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, έχει 6 νίκες, ενώ η τρίτη Subaru έχει 5. Περσινός νικητής ήταν ο Kalle Rovanpera με το Toyota Yaris WRC, ενώ ο Φινλανδός έχει την ευκαιρία να πανηγυρίσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στην φετινή έκδοση του αγώνα.
Οι 69 αγωνιζόμενοι που θα λάβουν μέρος στον αγώνα καλούνται να ολοκληρώσουν συνολικά 16 ειδικές, συμπεριλαμβανομένης και της εναρκτήριας υπερειδικής που θα διεξαχθεί εντός του Ολυμπιακού Σταδίου της Αθήνας, ενώ θα πρέπει να διανύσουν 303,30 χιλιόμετρα σε μερικές από τις πιο κλασικές και σίγουρα από τις πιο σκληρές διαδρομές του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Μπορείτε να διαβάσετε και τον πολύ αναλυτικό οδηγό του TotalRacing, με ξεχωριστές αναφορές σε κάθε ειδική του αγώνα, σημεία παρακολούθησης και αναλυτικές πληροφορίες.
Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου
Το ξεκίνημα του αγώνα γίνεται το πρωί της Πέμπτης με το shakedown, μήκους 3,62 χιλιομέτρων στο χωριό Λυγαριά Φθιώτιδας, λίγο έξω από το κέντρο του αγώνα, την πόλη της Λαμίας. Μετά από ένα σύντομο σέρβις, τα αυτοκίνητα θα φορτωθούν και θα μεταφερθούν στην Αθήνα για την διεξαγωγή της υπερειδικής στο Ολυμπιακό Στάδιο. Ακολούθως, θα διανυκτερεύσουν στο Λουτράκι, προκειμένου να αποφευχθούν τα περσινά απρόοπτα με την κίνηση που καθυστέρησε σημαντικά την έναρξη του αγώνα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SSS1 | Ολυμπιακό Στάδιο | 1,95 | 20:08 |
Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου
Η πρώτη πλήρης ημέρα του αγώνα είναι η Παρασκευή, με τα πληρώματα να ξεκινούν από το Λουτράκι και μετά από τις πρώτες τρεις ειδικές (δύο περάσματα από την ειδική του Λουτρακίου κι ένα από την διπλανή ειδική στο Χαρβάτι), θα ξεκινήσουν την άνοδο προς τη Λαμία, με ακόμη τρεις ειδικές σε Δάφνη, Λειβαδιά και την κλασική ειδική των Βωξιτών. Έξι ειδικές λοιπόν και συνολικά 108,31 χιλιόμετρα σε ένα απαιτητικό ξεκίνημα για τα πληρώματα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS2 | Λουτράκι 1 | 17,95 | 07:53 |
SS3 | Χαρβάτι | 14,42 | 08:46 |
SS4 | Λουτράκι 2 | 17,95 | 11:29 |
SS5 | Δάφνη | 13,99 | 13:12 |
SS6 | Λειβαδιά | 21,03 | 15:10 |
SS7 | Βωξίτες | 22,97 | 17:53 |
Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου
Ακόμη έξι ειδικές θα περιμένουν τα πληρώματα του αγώνα και το Σάββατο, με δύο loop των ειδικών σε Πύργο, Περιβόλι και την ιστορική διαδρομή Ταρζάν να μεταφέρουν τη δράση βαθιά στα δάση της Φθιώτιδας και της Ευρυτανίας. Η δεύτερη ημέρα είναι κι η μεγαλύτερη του αγώνα σε απόσταση, με 147,98 χιλιόμετρα διαδρομών στην ίσως πιο απαιτητική ημέρα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS8 | Πύργος 1 | 33,20 | 08:33 |
SS9 | Περιβόλι 1 | 17,42 | 09:34 |
SS10 | Ταρζάν 1 | 23,37 | 11:08 |
SS11 | Πύργος 2 | 33,20 | 14:33 |
SS12 | Περιβόλι 2 | 17,42 | 15:34 |
SS13 | Ταρζάν 2 | 23,37 | 17:08 |
Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου
Το φινάλε του αγώνα την Κυριακή γίνεται με τις τρεις τελευταίες ειδικές και τα εναπομείναντα 45,06 χιλιόμετρα του αγώνα. Η ειδική Ελάτεια-Ρεγγίνι βρίσκεται ανάμεσα σε δύο περάσματα της επίσης θρυλικής διαδρομής του Ελευθεροχωρίου, με το δεύτερο πέρασμα να αποτελεί και την power stage του αγώνα.
Ειδική | Όνομα Ειδικής | Χιλιόμετρα | Ώρα Εκκίνησης |
SS14 | Ελευθεροχώρι 1 | 16,90 | 09:08 |
SS15 | Ελάτεια-Ρεγκίνι | 11,20 | 10:11 |
SS16 | Ελευθεροχώρι 2 (Power Stage) | 16,90 | 13:18 |
Όπως είναι φυσιολογικό, η τηλεοπτική κάλυψη του αγώνα θα είναι πυκνή, με την Cosmote TV να δημιουργεί ένα ειδικό pop-up κανάλι για τη μετάδοση του αγώνα. Μέσω του Cosmote Sport Acropolis Rally, θα μεταδοθούν απευθείας όλες οι ειδικές του αγώνα, ενώ η υπερειδική του Ολυμπιακού Σταδίου θα μεταδοθεί ζωντανά κι από την ΕΡΤ, μέσω της ΕΡΤ2. Παράλληλα, υπάρχει και η επιλογή της ΟΤΤ πλατφόρμας WRC+, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμες όλες οι στιγμές του αγώνα, με παρουσία στο service park της Λαμίας και φυσικά οι συνόψεις στο τέλος της ημέρας.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, το φαντασμαγορικό Rally Νέας Ζηλανδίας, που επιστρέφει μετά από πολύχρονη απουσία στο πρόγραμμα του WRC, το τριήμερο 29 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify