Μετά τα γεγονότα του συναρπαστικού τελευταίου αγώνα της περσινής σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, η FIA ανακοίνωσε την αλλαγή του κανονισμού σχετικά με το αυτοκίνητο ασφαλείας και τα μονοθέσια που βρίσκονται έναν γύρο πίσω.
Η απόφαση του πρώην πλέον επικεφαλής αγωνοδίκη της F1, Michael Masi, να επιτρέψει σε συγκεκριμένο αριθμό μονοθεσίων να επιστρέψουν στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους, ήταν εκείνη που ουσιαστικά καθόρισε το τελικό αποτέλεσμα και έδωσε την νίκη και τον παγκόσμιο τίτλο στον Max Verstappen. Η ομάδα της Mercedes άσκησε έφεση επί του θέματος, η οποία ναι μεν δεν δικαιώθηκε, εντούτοις αναγνωρίστηκε ότι θα έπρεπε να υπάρξουν διευκρινίσεις γύρω από τον ισχύοντα κανονισμό, ούτως ώστε να μην ανακύψουν ανάλογα ζητήματα στο μέλλον.
Έτσι λοιπόν στο άρθρο 55.13 των κανονισμών του 2022, αναφέρεται ρητά ότι, σε περίπτωση που ο αλυτάρχης το κρίνει ασφαλές και ταυτόχρονα δοθεί το μήνυμα στους συμμετέχοντες, όλα τα μονοθέσια που έχουν δεχθεί γύρο από τον πρωτοπόρο υποχρεούνται να περάσουν τους προπορευόμενους που βρίσκονται στον αρχικό γύρο καθώς και το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η μοναδική διαφοροποίηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο άρθρο 48.12 των κανονισμών του 2021, είναι η αντικατάσταση της λέξης οποιαδήποτε από την λέξη όλα.
Με τον κανονισμό να είναι πλέον ξεκάθαρος, δεν μένουν περιθώρια για παρερμηνείες των λέξεων που αναγράφονται και οι αποφάσεις που θα λαμβάνονται από εδώ και πέρα θα είναι δίκαιες. Σε κάθε περίπτωση ο Michael Masi πλήρωσε το μάρμαρο των επιλογών που έκανε στους τελευταίους γύρους του τελικού στην Yas Marina, χάνοντας την θέση του. Η FIA τον αντικατέστησε με το δίδυμο των Niels Wittich και Eduardo Freitas, που θα εναλλάσσονται στον ρόλο του αλυτάρχη κατά την διάρκεια της χρονιάς, από κοινού με ένα σύστημα αντίστοιχο του VAR, που θα εδρεύει στα κεντρικά της FIA στην Γενεύη.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify